Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått beskjed om å kjøre direkte til sykehuset om jeg kjenner at fødsel er i gang pga tidligere styrtfødsel, ikke vente hjemme.

Men forrige fødsel startet med vannavgang og stormrier, så jeg aner jo ikke hvordan jeg vet om fødselen er i gang uten at vannet har gått.

Føler jeg har hatt svake maserier siste ukene, men hvordan differensiere mellom de og ekte rier? Lite giret på en 2 timers bomtur i bil når det er litt logistikk rundt barnevakt for førstefødte som ikke er helt plankekjøring.

Er maserier og de svake åpningsriene veldig like? Eller vil jeg kunne kjenne igjen at dette er ekte saker?

Hvordan startet din fødsel som ikke hadde vannavgang?🙂 gjerne fødsel nummer 2 eller 3, da det virker som om det er vanligere med maserier da enn første gang.

Anonymkode: 788d1...274

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første fødsel startet som din, med vannavgang og stormrier. 

Andre fødsel startet helt annerledes og det tok lang tid før jeg skjønte jeg var i fødsel. Jeg hadde kynnere, som var litt ubehagelig, men ikke direkte vonde. Kjentes med andre ord ikke ut som rier. Disse kynnere var derimot åpningsrier. De kom heller ikke regelmessig, men opp til 18 min mellom. Gikk derfor å la meg og tenkte vi kunne dra inn til føden for sjekk neste morgen, men midt på natta ble kynnere vondere og det ante meg at det kanskje var noe likevel. Var fortsatt ikke regelmessig, opp til 12 min mellom, og føden ville egentlig ikke ta meg inn men jeg ba om å få komme likevel da jeg fødte raskt første fødsel. 

Da jeg kom inn hadde jeg 5 cm åpning og ungen var ute bare 1,5 time etterpå. Riene tok seg veldig opp da jeg først kom til sykehuset, men hadde altså en lang fase med kynnere først. 

Så nei, det er ikke lett å kjenne igjen selv om man har født før. Så hvis du er veldig i tvil ville jeg dratt til føden for sjekk. 

Anonymkode: a0eec...051

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...