Gå til innhold

Mannen er misunnelig fordi jeg tjener bedre enn ham.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Er det vanlig, å bli misunnelig for noe sånt?

Anonymkode: f70f7...fc6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt slikt flere ganger, at menn ikke takler å ha dame som tjener mer enn dem, men i et forhold bør man jo heie på hverandre og være stolte av hverandre. Smålig å være misunnelig på slikt. Deler man livet kommer det begge til gode uansett hvem som har høyest lønn. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg ikke tro. Hva en kvinne tjener er vel omtrent det minst interessante jeg kan tenke meg. Så lenge hun har en normal jobb og kan forsørge seg selv er det for meg revnende likegyldig om hun tjener 400000 eller over millionen.

Anonymkode: 0c1d2...6c0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir helt klart en utfordring når kona er brødvinner og blir mannen i huset. Fungerer ikke på sikt.

Anonymkode: b9b76...6ae

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanlig hos oss, jeg tjener rundt 1,4 millioner + eventuelle bonuser. Min mann er politioverbetjent, så ikke akkurat overbetalt. Vi har vært sammen i mange år, siden vi begge studerte. Så ikke noe vi tenker på eller er et tema. Vi eier alt likt, og alle penger er felles

Anonymkode: 48a82...edc

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs jo hvor stort nummer du gjør utav det.

Vanligvis ønsker en jo så høy inntekt som mulig i husholdningen, uavhengig av hvem som tjener de.

Men om han må spørre om lov til å kjøpe ting eller bruke penger fordi han går tom så er det kanskje ikke så lett å være den som tjener minst. Kanskje han føler han bruker av dine penger?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir helt klart en utfordring når kona er brødvinner og blir mannen i huset. Fungerer ikke på sikt.

Anonymkode: b9b76...6ae

Blir ikke mannen i huset av den grunn. En skikkelig mann bryr seg ikke om hvem som tjener mest, det har jeg vondt for å tro

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hocane skrev (Akkurat nå):

Hva faen? Hvorfor?

Hvorfor ikke? Vi har et liv sammen, vært sammen i mange år og har 2 barn sammen. Det er kun penger det er snakk om, no big deal

• Liker 18
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikre menn som henger i Manosphere blir misunnelige av at du tjener mer enn han. De som har et arkaisk kjønnsrollesyn.  Sikre menn blir motiverte av sitiasjonen. 

Anonymkode: 8a7c3...6df

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det relevant, mener du? 

Dersom det var vanlig (og det er ikke uvanlig) å la være å vaske hendene etter å gå på do - ville du aktivt oppsøkt en partner som var såpass urenslig? Eller ville du, personlig, ønsket en hlyere standard for menneskene du valgte å dele ditt liv med?

Det, ts, er spørsmålet: Gjør det å velge en slik partner ditt liv bedre? Ja eller nei. Dersom nei - dropp han som en muggen mandarin. 

Anonymkode: 80f68...7c8

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ikke? Vi har et liv sammen, vært sammen i mange år og har 2 barn sammen. Det er kun penger det er snakk om, no big deal

Vi gjør det på en helt annen måte.

Mine penger er mine penger. Om jeg velger å bruke det på kjæresten eller barna en dag er det en ting, men kunne aldri ha sett for meg at pengene er felles.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det bare å finne seg en ny mann. Hvor smålig er det mulig å bli? Den tiden hvor kvinnens plass var på kjøkkenet og tok seg av alt i huset er over. Dette gjelder også i yrkeslivet. Det er da bare positivt at kvinner også kan få godt betalte jobber. Jeg hadde bare blitt glad om partneren min tjente mer enn meg. For pengene våre går til mye av det samme uansett. Familien AS. Hele familien ville hatt nytte av at hun tjente mer penger enn meg.

Endret av Rosa Gnom
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hocane skrev (5 minutter siden):

Mine penger er mine penger. Om jeg velger å bruke det på kjæresten eller barna en dag er det en ting, men kunne aldri ha sett for meg at pengene er felles.

Om du kunne tenke deg å bruke dem på barna..? 

Hvordan løser dere hverdagen? Har dere at en kjøper inn til underkroppen og èn til overkroppen?

Lager dere separat middag?

Har dere egen hylle i kjøleskapet?

Er ikke imot forskjellige løsninger, men skjønner ikke hvordan dere vet når hvem av dere skal kjøpe hva til barna, middag etc..?

Anonymkode: b3385...07e

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Meget spesielt. Er glad for hver krone min kone tjener. Det kommer oss alle til gode.

Anonymkode: c0417...c26

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
hocane skrev (12 minutter siden):

Det er nå så, men det er ganske vanlig med felles økonomi.

Jeg er en av dem som altså tjener mest, jeg tjener nesten 200 000 mer enn mannen min. Og jeg ser selvfølgelig på mine penger som våre penger. Han gjør det samme. Men så har vi altså felles økonomi, det er nemlig det vi synes er det beste for oss. 

Og nei ts: han er verken misunnelig eller sjalu. Han unner meg den lønna.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hocane skrev (12 minutter siden):

Bra vi er forskjellige. Bruke pengene på barna?  Det bør vel kanskje være en selvfølge at en bruker penger på barna sine.  Merkelig tankegang

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ganske vanlig blant menn med litt konservativt syn på kjønnsroller, som har en inngrodd holdning om at de skal være forsørgeren (men dermed også fritatt fra mye annet).

Jeg syns det er fascinerende at det finnes menn som skjemmes over at kvinner tjener bra,
men ikke over at kvinner i snitt jobber mer, men får dårligere snittlønn.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like sært som min eks som ble kjempesur da jeg ville kjøpe bil med større motor enn hans 😂

Anonymkode: 5807d...0e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...