Gjest Hundejente Skrevet 24. februar 2006 #1 Skrevet 24. februar 2006 Er det mange av dere som bruker hunden til spesifikke arbeidsoppgaver, eller har dere rene gå-tur-med hunder? Selv har jeg to jakthunder som benyttes til blodspor, agility og lydighet......... masse kos og som bittelite tospann for snørekjøring på vinteren
-Fisken- Skrevet 24. februar 2006 #3 Skrevet 24. februar 2006 Nei, min lille vofs er en god venn. Mye kos, lange, fine turer i skogen osv.
Gjest camillo Skrevet 24. februar 2006 #5 Skrevet 24. februar 2006 Vi har ikke kommet igang enda, men vi kommer til å drive med enten lydighet eller bruks, tenker jeg. Ikke nødvendigvis konkurranser, men ihvertfall aktivt.
Gjest Jente_81 Skrevet 2. mars 2006 #6 Skrevet 2. mars 2006 Vi trener og konkurrerer i agility(kl 3 og kl 1) og lydighet(kl 3 på begge), har trent litt spor og søk.............
Gjest vimse Skrevet 2. mars 2006 #8 Skrevet 2. mars 2006 (endret) To til jakt, en pensjonert lydighet, og en nybegynner i lydighet. Edit: Og maaaaaaaaaasse kos selvf!! Endret 2. mars 2006 av vimselims
monikabrx Skrevet 2. mars 2006 #9 Skrevet 2. mars 2006 Fåreløpig fungerer han mest som støvsuger, søpplebøtte og varmepledd.... Og selvfølgelig til å holde humøret til "mor" oppe.. Men til våren håper jeg på å ta sor. Har tenkt å trene han opp som reddningshund. Altså vannarbeid.... Til sommer'n har han også sterk nokk nakke til å overta cognac tønna efter forgjengern sin. Så da blir han "servitør"
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2006 #10 Skrevet 3. mars 2006 Han skal bli jakthund, men foreløpig er han støvsuger, søppelkvern og generell ødelegger i huset. Og ikke minst: vekkeklokke! Men man kan ikke forvente annet av en valp på fire måneder.
Hu i Svingen Skrevet 10. mars 2006 #12 Skrevet 10. mars 2006 Har en selskapshund som det heter, men har jobbet mye med lydighet (og det betaler seg!) og legger enkle spor for underholdningens skyld. Snuppa er en nesehund, og derfor prøver jeg å gi henne masse utfordringer på det feltet, selv om det kun er på hobbybasis.
Murron Skrevet 11. mars 2006 #13 Skrevet 11. mars 2006 Familiehund og god venn, lange turer, hard trening og utstilling. Kjempekjekt med hund, kan ikke fatte at jeg ikke alltid har hatt det, nå som jeg endelig har fått meg en
koldbruna Skrevet 11. mars 2006 #14 Skrevet 11. mars 2006 Familiehund,og turvenn. Hunden vår begynner å dra på årene så han liker aller best og ligge å sove.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #15 Skrevet 12. mars 2006 har to fuglehunder som jeg/vi bruker på jakt, tur, trekk, jaktprøver og av og til en utstilling + mye kos
Floja Felíz Skrevet 14. mars 2006 #16 Skrevet 14. mars 2006 Kos, tur, lek, dressurtrening, bruks, agility, trygghet. Men mest kos!
Pi@ Skrevet 14. mars 2006 #17 Skrevet 14. mars 2006 Trekk, pulk og kløv og selvfølgelig som kosebamse
Elbereth Skrevet 15. mars 2006 #18 Skrevet 15. mars 2006 Foreløpig har vi det skikkelig gøy med å trene lydighet, så får vi se om vi får lyst til å begynne å konkurrere. Når hun blir stor nok, kommer jeg til å bruke henne til kløv. Har også lyst til å prøve litt spor, vi får se hvor mye tid vi får. Men framfor alt er hun mors kosejente og turkamerat!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #19 Skrevet 15. mars 2006 Jeg har en som er over ti år som fungerer som underholder og kan masse triks. Og så har jeg ei som er under året enda, som jeg håper blir redningshund en dag. Trener spor, lydighet, triks, o.s.v. Begge er i tillegg utmerkede turkamerater, både alene og sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå