Gjest Mmjo Skrevet 9. oktober 2024 #1 Skrevet 9. oktober 2024 Jeg er en 30 år gammel kvinne som har opplevd mye vondt oppigjennom årene. Fra barndom til voksen alder. Jeg har opplevd mye død rundt meg, mistet faren min tidig, fantmoren min død, men klarte å redde henne, hatt en dødfødsel, vært i et voldelig forhold ... Dette har preget meg i mange retninger. Det virker nesten om jeg er hagen på noe negativitet for at det skal oppleves "normalt", for jeg er ikke vandt til noe annet. Det siste året har jeg vært preget med mye. Livet ble ikke som man så for seg og jeg sliter ekstremt mye. Jeg har en god og trygg kjæreste som jeg er glad i, men så har det vært denne eksen min som nettopp har kommet ut fra fengsel. Og det virker nesten som at jeg er på jagen etter det som har vært... Og det er ikke sunt for meg. Jeg har også problemer med å gi slipp på mennesker. Jeg elsket eksen min, men det var ikke bra. Jeg er redd for å kaste bort noen som er bra for meg. Typen min nå er en trygghet jeg ikke har følt på før. Han er ikke voldelig, sier ikke stygge ting til meg og møter meg med forståelse... Snakker rolig og reflektert til meg om mine problemer og er en stor støtte for meg. Kanskje må jeg bare bokse meg ut fra sosiale medier en stund og ikke følge med på eller lese det eksen min skriver. Likevel preger alt meg. Følelser. Alt jeg har opplevd. Det var ikke lett å komme meg videre fra min eks. Den siste tiden har jeg vært deprimert og suicidal. Tenkt at det er bedre å bli kvitt disse følelsene. Alt fra barndom til nå. Traumene. Jeg vil jo bare være lykkelig
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #2 Skrevet 9. oktober 2024 Jeg regner med du går i terapi? Du må først og fremst blokkere denne eksen fra alle sosiale medier slik at du ikke kan få opp noe fra denne personen eller søke vedkommende opp. Anonymkode: da4fc...b0c 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #3 Skrevet 9. oktober 2024 Mmjo skrev (46 minutter siden): . Kanskje må jeg bare bokse meg ut fra sosiale medier en stund og ikke følge med på eller lese det eksen min skriver. Det høres ut som en veldig god ide, samt terapi. Anonymkode: a3b75...22c 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #4 Skrevet 9. oktober 2024 Blokker eksen og søk helsehjelp med en gang. Anonymkode: d0dde...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #5 Skrevet 9. oktober 2024 Ring en hjelpetelefon eller kontakt en hjelpechat med en gang!❤️ Anonymkode: c80f7...3c5 1
Hansehan Skrevet 9. oktober 2024 #6 Skrevet 9. oktober 2024 Jeg tror du utsetter deg for fare når du skriver dette samtidig som du vet at eksen din leser alt du skriver her. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #7 Skrevet 9. oktober 2024 Hvis det er eksen som har besøksforbud mot deg, så for all del be om å få det forlenget. Og du trenger noen å snakke med om depresjonen din, så du kan finne måter å takle livet på. Anonymkode: 3c685...fcb
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #8 Skrevet 10. oktober 2024 Du og eksen må kutte all kontakt! Du VET han er her og du vet at han vet brukernavnet ditt. Du bryter ditt eget besøksforbud mot han ved å involvere han i livet ditt her inne. Bytt bruker og gå i traumebehandling. Anonymkode: d5f32...038 2
Rhodiola Skrevet 10. oktober 2024 #9 Skrevet 10. oktober 2024 Kjære trådstarter, Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. På bakgrunn av at vi ikke har anledning til å overvåke tråden, eller vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få, stenges den for videre deltagelse. Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege for samtale eller henvisning. Om du opplever at situasjonen er akutt, oppfordres du til å ta kontakt med legevakt på tlf: 116 117 eller ringe nødnummer 113. Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med omtanke og hilsen, Rhodiola, adm.
Anbefalte innlegg