AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #1 Del Skrevet 9. oktober 2024 Heisann! Jeg har nettopp kommet ut på den andre siden etter en voldsom runde med god gammeldags PMS.. Er ikke alltid jeg merker så mye til det, men denne gangen var det så voldsomt at jeg nesten må le :,) eks: lå på mobilen ved siden av samboeren før vi skulle legge oss. Jeg koser meg med blant annet «Instagram reels», og viser han masse artige greier jeg kommer over. Fra det ene sekundet til det andre så bestemmer jeg meg for at NÅ ER DET NATTA, og forteller gubben at vi skal legge oss, samtidig som jeg demonstrativt gir han mobilen min for at han skal sette den på lading. Han svarer «Jeg er ikke så trøtt helt enda, men jeg kommer snart og holder rundt deg❤️». Dette faller ikke i god jord hos meg, og 10 min senere holder jeg en lang, streng og følelsesladd tale om at han er helt sinnsykt mye på mobilen, og at det går ut over vår kjærestetid.(😡😡😡). Jeg gråter masse, og han sier tilslutt: «hvor kommer dette fra??? Nå virker det veldig som at du bare prøver å finne noe å bli sur på meg for?? Vi så jo nettopp en film sammen, og du var på mobilen hele tiden!) ..Og det hadde han selvfølgelig helt rett i. Jeg ble faktisk så sinna at jeg måtte legge meg på sofaen i nesten 2 timer før jeg kunne krype tilbake til senga Er det bare jeg som blir så urimelig?? Jeg vil gjerne høre noen av deres PMS-historier, så kanskje jeg føler meg mindre dum… Anonymkode: 44c88...967 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #2 Del Skrevet 9. oktober 2024 Dette høres veldig kjent ut! Jeg har mange sånne historier å ta av, dessverre. Det eneste som fungerer for meg (stort sett), er at jeg har full kontroll på syklusen min. Og den uken jeg har PMS, så kontrollerer jeg meg selv en ekstra gang før jeg reagerer på noe. Og jeg tar aldri opp store ting denne uken - hverken med mann, barn eller venner - for sjansen for drama altfor stor! Men.. det fungerer ikke alltid. Så Ts, trøst deg med at du ikke er alene om å føle deg dum etter slike episoder. Anonymkode: dbc6c...095 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #3 Del Skrevet 9. oktober 2024 Når jeg har pms, så prøvde jeg å holde meg mest mulig for meg sjøl og unna mannen min, for hvis ikke kommer noen sinna gloser. Eventuelt blir det skikkelig sinna-sex med mannen. Som han digger, hehe. Tar heller aldri store avgjørelser under pms/mensen. Får som regel lyst til å slå opp med mannen 1.dagen av mens og har dokumentert det i dagboka. Pluss jeg pleide å krangle med konduktøren på toget 1.dag av mensen HVER MND i flere mnd (han jobba tydeligvis alltid når jeg hadde mensen). Min kjære holdt på å le seg ihjel da jeg fortalte det. Anonymkode: 8dc5a...43d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #4 Del Skrevet 9. oktober 2024 Enig.. jeg hadde en regel: aldri gjør det slutt med noen i lutealfasen. Ha 100% oversikt over syklusen, så blir det lettere å forholde seg til Anonymkode: bcfb8...d48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #5 Del Skrevet 10. oktober 2024 Jeg skjønner det aldri før jeg er ferdig med den, heldigvis skjønner mannen det og tar forholdsregler og alle mulige hensyn. Anonymkode: 44452...240 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #6 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg skjønner det aldri før jeg er ferdig med den, heldigvis skjønner mannen det og tar forholdsregler og alle mulige hensyn. Anonymkode: 44452...240 Tracker du ikke syklus? Min app sender melding hver dag før forventer mens. Anonymkode: 8dc5a...43d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellah Skrevet 10. oktober 2024 #7 Del Skrevet 10. oktober 2024 Jeg kan også være temmelig urimelig før og de første dagene av mens. Jeg har ikke blitt skikkelig sur enda, men det er nok mer fordi han er såpass forståelsesfull. Jeg tracker og sier i fra hver måned "nå får jeg snart mens, så om lunta mi er kort for tiden er det derfor" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #8 Del Skrevet 10. oktober 2024 Jeg tok og stablet alle tingene hans oppå middagsfatet, for jeg ble så utrolig lei av rotet hans! Så da han skulle spise så måtte han rydde unna briller, to par (rene) sokker, tom snuseske, et magasin, post fra banken og en buff. 🫣 Han kikket bare lenge på meg, og sa ingen ting. Jeg skjemtes så etterpå! 😬 Anonymkode: 2e4c8...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #9 Del Skrevet 10. oktober 2024 Jeg er jammen glad jeg har hormonspiral... Har aldri vært så ekstrem som dere beskriver, men husker det var svingninger ja. Satte i spiral for å slippe de ekstreme mens-smertene jeg hadde, men slippe PMS er en god bivirkning. Jeg hadde mer PMS med vanlige p-piller enn uten prevensjon forresten, så om dere går på det så kan det være lurt å snakke med legen om alternativer. Anonymkode: dcdbf...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 10. oktober 2024 #10 Del Skrevet 10. oktober 2024 Her i huset har vi ganske god kommunikasjon rundt mens og PMS og siden jeg vet sånn ca. hvor hun er i syklusen, så pleier vi å bruke humor for å lette litt på trykket om hun skulle være ekstra irritert eller irrasjonell en dag eller to. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #11 Del Skrevet 10. oktober 2024 Dagene før mensen, og de første 2 dagene av mensen, så skjønner jeg ikke hvorfor i helvete jeg har valgt å gifte meg, og få barn, med en så dustete fyr som mannen min. Jeg tolker alt i verste mening, og synes fryktelig synd på meg selv, og føler det er kun mannen min som får noen goder ut av forholdet… Det går heldigvis fort over etter de få dagene, og siden jeg har stålkontroll på syklusen min (kan ikke bruke hormonell prevensjon), så er jeg som regel flink til å gi han en heads up når det nærmer seg. Hvilket gjør at han vet å trå varsomt, og ikke ta ev sinne eller gråteanfall som tegn på at noe er alvorlig galt (prøver så godt jeg kan å besinne meg og tenke rasjonelt). Han er forøvrig verdens beste i mine øyne resten av måneden heldigvis, og vi har vært sammen i over 20 år, så det er ikke så ille sier han 😉 Anonymkode: c5dd3...fd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #12 Del Skrevet 10. oktober 2024 Dette var godt å lese! Jeg har gått på piller "alltid", og ikke tenkt over eller følt noe særlig på PMS ila livet egentlig. Men i det siste... gikk greit noen år etter p-pille-slutt ,men etter koronavaksinen, kan det ha noe med det å gjøre? Jeg fikk endret mens i all fall. Eller så er det såkalt "periomenopause".. jeg nærmer meg den alderen. Jeg er i et forhold (noen vil vel kalle det mer et situationship) hvor det har vært en del problemer, lang historie... Men det går fint i perioder, og så blir jeg bare helt krakilsk noen dager før mens. Det er godt å være litt bevisst på det, da. Men shit ja, jeg føler virkelig på at humøret endrer seg ganske drastisk. I forhold til alt egentlig, men det hjelper jo ikke at jeg har et forhold med problemer fra før. Anonymkode: 250fa...827 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #13 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er jammen glad jeg har hormonspiral... Har aldri vært så ekstrem som dere beskriver, men husker det var svingninger ja. Satte i spiral for å slippe de ekstreme mens-smertene jeg hadde, men slippe PMS er en god bivirkning. Jeg hadde mer PMS med vanlige p-piller enn uten prevensjon forresten, så om dere går på det så kan det være lurt å snakke med legen om alternativer. Anonymkode: dcdbf...15a Går ikke på noenting. Har aldri gått på vanlige p-piller, kun minipiller og hormonspiral før. Får også hormonell migrene. Kan styre syklus en del selv ved å legge til rette for rolige dager rundt mensen. Men er ikke alltid det går. Pms denne måneden sammenfalt med dagene før en begravelse. Med stress blir alt med mensen mye verre. Anonymkode: 8dc5a...43d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå