Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte ikke over at det kunne være det der og da, men nå i ettertid så har jeg tenkt mye over denne opplevelsen. Og jeg begynner å lure på om jeg ble dopet ned av eksen min. 

Vi bodde ikke sammen på den tiden, og jeg dro på besøk til han en kveld. Var veldig spent og gledet meg til å se han. Kommer inn og setter meg i sofaen. Han hadde laget mat så vi skulle spise sammen inne på stua, og så gikk han på kjøkkenet og hentet drikke til oss. Vi sitter sammen i sofaen og prater og jeg spiser litt og drikker glasset med brus han ga meg. Før jeg vet ordet av det er jeg bare borte og alt blir svart.

Våkner opp etter en stund med øynene fortsatt lukket og kjenner jeg ligger på sofaen. Innser at jeg må ha sovnet og føler meg så dum/flau som sovnet sånn, men forstår ingenting av hvorfor jeg plutselig sovnet. Fordi jeg var jo ikke noe trøtt og det var ikke så sent heller. Prøver å åpne øynene, men det er veldig vanskelig. De føles så tunge å åpne liksom, og føler meg så tung i kroppen også så det er tungt/vanskelig å bevege meg. Han merker det at jeg begynner å våkne til litt og jeg husker at jeg kjente at han løftet meg og bærer meg fra stuen til soverommet. Og så må jeg ha sovnet eller hatt "blackout" igjen mens han bærer meg, fordi jeg husker ingenting igjen, alt er svart. Så våkner jeg sent på dagen neste dag. Våkner på soverommet, alene i senga helt naken med skikkelig hodepine og utrolig kvalm. Føltes ut som en skikkelig hangover, men jeg hadde jo ikke drukket noe alkohol. 

Husker jeg sa det til han når jeg sto opp hvordan jeg følte meg med hodepine og kvalm, og jeg syns han virket litt rar når jeg sa det og begynte bare raskt å snakke om noe annet. Føler meg veldig naiv som ikke innså noe der og da. Jeg tenkte bare at det var merkelig at jeg sovnet sånn, og følte meg så utrolig trøtt. Og at jeg var så dårlig dagen etterpå. 

Det skjedde ikke noen flere ganger fordi nesten rett etter denne hendelsen så avsluttet jeg forholdet fordi han begynte å behandle meg på en måte som ikke var bra. Han begynte nesten med psykisk mishandling og jeg følte jeg ikke kjente igjen han noe mer i måten han var og snakket til meg, så da kuttet jeg kontakt.

Nå i ettertid når jeg husket den opplevelsen begynner jeg å tenke om han kan ha "dopet" meg ned på noe vis. Jeg vet at han slet med søvn og nerver/angst i perioder så han hadde div. medisiner. Vet han hadde hvertfall resept på valium for angst,  og noen sovetabletter som jeg ikke husker hva vet. Kunne han ha brukt noe slikt for å dope meg ned den kvelden? 

Anonymkode: ab3ca...935

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tror du tanken bak var? Hadde han hatt sex med deg?

Jeg tror dessverre aldri du vil få svar på dette ... irriterende nok.

• Nyttig 3
Skrevet

Du tenkte ikke etterpå at det var merkelig at du var bevisstløs og lå naken i senga hans??😱

Anonymkode: 02d82...3ce

Skrevet

Huff! Glad du ikkje er saman med han meir, synd du ikkje kom på å teste deg for doping/voldtekt, men skjønner godt at det der var svært forvirrande, 

Anonymkode: d2bab...94e

• Nyttig 3
Skrevet

Du ble dopet og skulle anmeldt han med en gang og gått til lege og tatt blodprøve samt gyn-undersøkelse for å sikre spor.

Anonymkode: 883b2...f25

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva som skjedde denne natten får du nok aldri svaret på dessverre. Jeg skal innrømme at det høres litt over gjennomsnittet mistenkelig ut…

Klem til deg ❤️

• Liker 2
Skrevet

Det høres sånn ut, ja.

• Nyttig 3
Skrevet

Hva tjener du ved å gruble over dette ...?

Iblant er det faktisk bedre å la livet gå videre uten å rote i fortiden; det som har skjedd, har skjedd, og man får ikke gjort noe med dette nå.

Anonymkode: b4673...e2c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Virker ikke å være noen tvil om at han dopet deg ned. Noen menn tenner på å voldta bevisstløse kvinner :(

Om du orker, gå og snakk med politiet om dette. Du trenger ikke anmelde. Men det kan være viktig at de får vite hva han gjorde. Du var mest trolig ikke den første han gjorde dette mot, og trolig heller ikke den siste. Snakk med politiet, så har de opplysningene og navnet hans - det kan være det som får stoppet og dømt ham, neste gang han gjør det og en annen kvinne anmelder ham. Da vil din informasjon vise at det er et mønster i det han gjør. Som sagt, du trenger ikke anmelde ham, bare gi politiet informasjonen.

Håper du har det bra, sliter du med dette, snakk med fagfolk om det!

Godt du avsluttet det forholdet og kom deg unna ham! ❤️

Anonymkode: 960ec...bf1

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har selv kjent på følelsen av å ha blitt dopet ned og syns du beskrev følelsen bra. Han her eksen din var nok ikke god. At han drev med psykisk mishandling kort tid etter er bare med å bekrefte dette. Du er heldig som kom deg unna så fort og at han ikke stalker det og drev mishandling etter det ble slutt.

Som noen over her nevner kommer det derimot ingenting godt ut av å spekulere i dette. Du kan ikke bevise det nå i ettertid og ville ikke kommet noen vei med anmeldelse nå.

Det du derimot kan gjøre og som jeg gjorde mot ham som jeg mistenkte dopet meg ned. Jeg kontaktet en annen jeg hadde hørt rykter om han hadde gjort det samme mot og som hadde anmeldt ham for voldtekt. Jeg hørte hennes historie var svært lik min. Jeg stilte dermed som vitne og gikk i avhør, uten å anmelde ham selv for å slippe å rippe opp i og forsterke traume. Jeg fortalte bare om min erfaring, noe som styrket den andre kvinnens anmeldelse. Det endte med at at to andre kvinner gjorde det samme. Dermed stilte saken til dama som anmeldte mye sterkere.

Så om dette plager det ts, er dette noe du kan gjøre: Du kan finne ut om han har kjæreste eller har andre ekser før eller etter deg. Såfall er sjansen stor for at han har gjort noe lignende med dem. Si rett ut at du ble behandlet svært dårlig av denne mannen og lurer på om denne kvinnen har opplevd noe lignende ille med ham. Da kan dama selv velge om hun vil la være å svare deg eller dele med deg. Så kan dere sammen vurdere hvorvidt dere vil granske videre rundt dette og evt levere anmeldelse.

Sjansen er likevel stor for at saken henlegges dessverre, eller at en evt rettsak blir tapt. Men dette kan likevel være til hjelp for andre kvinner som utsettes for ham eller kanskje forebygge at han tørr fortsatte å mishandle kvinnene sine.

Anonymkode: 1b3ae...cbc

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Virker ikke å være noen tvil om at han dopet deg ned. Noen menn tenner på å voldta bevisstløse kvinner :(

Om du orker, gå og snakk med politiet om dette. Du trenger ikke anmelde. Men det kan være viktig at de får vite hva han gjorde. Du var mest trolig ikke den første han gjorde dette mot, og trolig heller ikke den siste. Snakk med politiet, så har de opplysningene og navnet hans - det kan være det som får stoppet og dømt ham, neste gang han gjør det og en annen kvinne anmelder ham. Da vil din informasjon vise at det er et mønster i det han gjør. Som sagt, du trenger ikke anmelde ham, bare gi politiet informasjonen.

Håper du har det bra, sliter du med dette, snakk med fagfolk om det!

Godt du avsluttet det forholdet og kom deg unna ham! ❤️

Anonymkode: 960ec...bf1

Dette støtter jeg fullt ut. De kan rapportere det i sine systemer uten at du anmelder det, og han vil ikke vite noe. Dersom andre kvinner anmelder han, vil politiet kunne vurdere å kontakte deg for å eventuelt vitne eller anmelde sammen med andre kvinner eventuelt.

Jeg har blitt dopet ned på rohypnol og det du forklarer er veldig likt min opplevelse mtp blackouts, våkne til litt, hukommelsestap og skikkelig elendig form dagen etter med kvalme og hodepine. Som en fæl hangover.

Å tenke at han ikke gjorde noe med deg når du var avkledd av han, er dessverre veldig naivt. Også hans oppførsel mot deg i etterkant lyser undertrykket dårlig samvittighet og skam av egne handlinger, når man ikke har kontakt med egne følelser, vil slikt projikteres mot andre på fæle måter.

Du fortjente ikke dette TS og jeg håprr du kan få hjelp til å bearbeide følelsene. Andre her sier at du må se fremover osv, men det er faktisk veldig viktig å gjøre jobben med å føle følelsene, akseptere dem og deretter forsøke å gå videre. Å skippe de to første stegene, vil bare utsette jobben som må gjøres. Før eller siden vil det eksplodere hvis ikke.

Sender deg en veldig stor klem ❤️

Anonymkode: 80f76...930

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tipper han filmet et overgrep av deg 🤔

Anonymkode: 81998...188

• Liker 2
Skrevet

Dette skjedde meg, og historien din ligner veldig på min.

❤️💔

• Hjerte 4
Skrevet

Dette skjedde meg også med en samboer. 

Anonymkode: f4558...456

• Hjerte 4
Skrevet

Det finnes naturlige forklaringer på å plutselig sovne uten trøtthet, våkne og føle seg neddopet etc. Jeg som har migrene og med tendenser til aura, kan ha det sånn. Ikke spesielt ofte, kanskje en gang i året. En slik gang var siste døgnet. Kan ikke huske når jeg la meg. Husker glimt av å våkne og bråsovne igjen, og har fornemmelse av at siste døgnet har bare forsvunnet i et svart hull før jeg våknet tung og kvalm med migrene i dag. 

Men hvis du aldri har opplevd det før, og heller ikke etter, så tipper jeg at eksen din dopet deg ned den gangen. Spesielt siden han ikke virket bekymret over at du ikke hadde det bra... 

Anonymkode: 5183c...df6

• Liker 2
Skrevet

Det kan også være at du var syk, hadde et virus osv.

Anonymkode: 93a80...2cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tipper han filmet et overgrep av deg 🤔

Anonymkode: 81998...188

Ja, det er også veldig sannsynlig dessverre... Dette skjer skummelt mange kvinner.

Anonymkode: 80f76...930

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...