AnonymBruker Skrevet 9. oktober #1 Del Skrevet 9. oktober Jeg var på besøk hos svigermoren min som bor på sykehjem. Jeg hadde gått ut for å ta en jobbtelefon og da jeg kom tilbake sto en av de unge assistentene og filmet seg selv mens hun snakket. Jeg tror det var en snap. Det jeg reagerer litt på er at hun på en måte sto inne på rommet til svigermor. Når man kommer inn døren til rommet hennes er det en vask, håndsprit og slikt, så dette er på en måte en egen del, samtidig som det er inne på rommet hennes. Litt vanskelig å forklare. Men man har altså gått inn døren til rommet hennes når man står der. Rommet hennes er hjemmet hennes nå, så det føles mer privat. Så det føles litt ugreit at noen tar snap derfra hvor svigermor plutselig kan dukke opp i bakgrunnen. Jeg jobber på et kjedelig kontor men jeg hadde aldri tatt en snap på et rom hvor det satt kunder, sånn til sammenligning. Så jeg synes det er en veldig rar ting å gjøre når man jobber innen helse. Overreagerer jeg? Eller er det innafor om jeg spør om de kan droppe snap? Anonymkode: 2fd15...e57 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #2 Del Skrevet 9. oktober Det er ulovlig. Anonymkode: ac98f...4f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #3 Del Skrevet 9. oktober Syns ikke det er innafor. Som du sier, rommet er hjemmet til noen og da skal de slippe at det filmes der. Anonymkode: 12aa5...c2a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 9. oktober #4 Del Skrevet 9. oktober Hvorfor sa du ikke noe? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #5 Del Skrevet 9. oktober Vel, telefon skal man ikke bruke på jobb uansett. Og snap/insta etc er utrolig uproffesjonelt særlig når man jobber med mennesker og det gjøres på jobb. Jeg anbefaler du sier fra til ledelsen. Slik at vedkommende får en advarsel. Anonymkode: d9c89...447 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #6 Del Skrevet 9. oktober Ta det opp med leder der. Unge ansatte trenger ofte veiledning på denslags. Anonymkode: 6aef0...5b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 9. oktober #7 Del Skrevet 9. oktober Snap kan brukes på pauserom tenker nå jeg. IKKE inne hos pasientene. Så her burde du sagt ifra!! Eventuelt kan du sende en epost til leder og bare si ifra at du observerer ansatte med mobilen og har sett at det taes bilder ved pasienter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 9. oktober #8 Del Skrevet 9. oktober Ikke greit, og jeg tror jeg hadde tatt det opp med nærmeste pårørende og så videre til primærkontakt. Er det din mann som er nærmeste, og relasjonene er sånn at du like gjerne kan kontakte primær som han, så hadde jeg gjort det selv. Er dessverre noen som ikke alltid tenker seg om, og det var gjerne ikke så lett å si noe der og da, men du bør ta det opp videre med primær, eventuelt direkte til leder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #9 Del Skrevet 9. oktober Absolutt ikke innafor! Helt drøyt hva folk får seg til å gjøre. Send en vennlig melding til avdelingsleder om at dere ikke ønsker at det snappes eller filmes fra svigermors rom😊 Anonymkode: 3432f...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #10 Del Skrevet 9. oktober Private mobiler har ingenting inne på rommene til pasientene å gjøre. Veldig spesielt å stå inne på rommet hennes og filme seg selv? Hadde sagt ifra til ledelsen. Anonymkode: a8bad...d18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #11 Del Skrevet 9. oktober Hateridioter skrev (17 minutter siden): Hvorfor sa du ikke noe? Da jeg kom tilbake sto døren bare litt på gløtt og da jeg så henne stå der trodde jeg først at hun skulle gjøre noe stell så jeg var på vei til å gå igjen da jeg reagerte på at hun holdt opp mobilen. Da jeg så nøyere etter så jeg at hun filmet seg selv. Jeg ble litt paff. Tenkte først at jeg misforsto, siden jeg hadde hørt henne si noe om «dagens oppgaver», så jeg trodde kanskje hun snakket med en kollega inne på rommet. Så jeg ventet litt utenfor men da jeg kikket inn igjen så jeg at hun sto og skrev på mobilen så da gikk jeg inn. Da gikk hun bare ut. Anonymkode: 2fd15...e57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå