AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #1 Skrevet 9. oktober 2024 Jeg gikk ut i mammapermisjon i mars 2024. Jeg har en fast 50%-stilling og jobber ekstra ved en annen arbeidsplass. Før permisjonen jobbet jeg mye ekstra for å øke utbetalingene. Nå er jeg uplanlagt gravid igjen med termin i juni 2025, og har noen spørsmål: 1. Jeg skal tilbake i jobb i november 2024 og ta de siste 14 ukene av permisjonen for barnet født i 2024, før ny permisjon i mai 2025. Hvordan påvirker dette utbetalingene for den nye permisjonen? 2. På grunn av en skade klarer jeg trolig ikke å jobbe den siste måneden av graviditeten. Har jeg rett på sykepenger rett etter permisjonen, og vil disse baseres på inntekten fra begge jobbene eller kun min faste 50%-stilling? 3. Hvordan vil foreldrepengene bli beregnet for barnet født i 2025? Setter pris på svar og erfaringer! Anonymkode: 5d0fc...745
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #2 Skrevet 9. oktober 2024 Spør NAV. Du kan sende dem melding. Anonymkode: d42f2...3da
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #3 Skrevet 9. oktober 2024 1. Foreldrepenger er likestilt med lønn så med mindre du tar ulønnet så skal det vel ikke påvirke. 2. Tipper det regnes fra 50% stillingen. Sykepenger skal erstatte tapt lønn, og hvis du bare jobber ekstra eller på tilkalling så er vel det varierende lønn? Aner ikker, så ville spurt NAV 3. Samme som nåværende barn så lenge du ikke tar ulønnet Anonymkode: cf014...4d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå