Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nye kjæreste er dømt for flere økonomiske forhold. Tilsammen i fengsel 4,5 år. Han opererer svært originalt og forholder seg ikke til restriksjoner knyttet til hans virksomhet. Opplever ham som litt gal , men god far og spennende personlighet. Bør jeg være på vakt? 

Anonymkode: 72fb4...b01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor går du inn i noe sånt med vidåpne øyne? Tror du at du kan fikse han?

Anonymkode: e310d...c56

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Det må være det dummeste spørsmålet jeg har lest her inne, og det sier ikke lite. Du spør om du "bør" være litt på vakt overfor en dømt kriminell?

Neida. Det er bare å kjøre på. Han er nok 100% pålitelig når det kommer til penger, og ville aldri drømme om å lure deg heller.

Anonymkode: 9e584...8c8

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det må være det dummeste spørsmålet jeg har lest her inne, og det sier ikke lite. Du spør om du "bør" være litt på vakt overfor en dømt kriminell?

Neida. Det er bare å kjøre på. Han er nok 100% pålitelig når det kommer til penger, og ville aldri drømme om å lure deg heller.

Anonymkode: 9e584...8c8

Sonet er sonet. Slike holdninger du har fremmer skam og stigma rundt de som ikke er så heldige å være plettfri ( som du sikkert er) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sonet er sonet. Slike holdninger du har fremmer skam og stigma rundt de som ikke er så heldige å være plettfri ( som du sikkert er) 

Det går an å være litt forsiktig med hvor sårbar man gjør seg selv.

Sonet betyr ikke nødvendigvis at holdninger, tenkemåter og handlingsmønstre har endret seg.

Men selvfølgelig blir det feil å straffe en som allerede har sonet, det betyr ikke at man ikke kan være litt forsiktig og passe på seg selv.

Anonymkode: 90231...9a1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Min nye kjæreste er dømt for flere økonomiske forhold. Tilsammen i fengsel 4,5 år. Han opererer svært originalt og forholder seg ikke til restriksjoner knyttet til hans virksomhet. Opplever ham som litt gal , men god far og spennende personlighet. Bør jeg være på vakt? 

Hadde ikke gitt han tilgang til mobilen eller pc`en min, for å si det sånn. 

Anonymkode: 57768...ffe

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvsagt skal man føle på skam når man har gjort noe som er forbudt. Sikkert mange av de han har forbrutt seg mot som sliter fortsatt.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg reagerer på at du skriver at han opererer svært originalt. Det vil altså si at det er noe som foregår i sanntid? Ville hvertfall vært forsiktig med å rote meg inn i noe som kan få deg til å bli dømt for noe dritt selv.

Anonymkode: bfd55...d4c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville ikke ha satsa på fyren, selv om du opplever han som en god far. Du sier at han er "litt gal". Hva legger du i det? 

Anonymkode: 81393...fc9

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke ha satsa på fyren, selv om du opplever han som en god far. Du sier at han er "litt gal". Hva legger du i det? 

Anonymkode: 81393...fc9

150 i Iq, kjører fort , jobber raskt og tenker ut av boksen. Samt drøy humor. 

Skrevet

Jeg har aldri forstått kvinner som bevisst går etter kriminelle menn, venter til disse mennene har sonet, eventuelt blir kjent med menn i fengsel og spiller Florence Nightingale, med et brennende ønske om å forandre/"kurere" disse mennene. Det finnes så utrolig mange ikke-kriminelle menn der ute. Hvorfor ikke velge en av dem?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Sonet er sonet, det er jeg helt enig i! Men du skriver at han "driver", ikke at han "drev". Altså har han sonet og ikke lært noe som helst? Eller gir ham bare faen i regelverket og trives i fengsel?

Hvordan er han god far fra fengslet?

Anonymkode: 0624e...5f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor går du inn i noe sånt med vidåpne øyne? Tror du at du kan fikse han?

Hvorfor svarer du ikke på dette?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor svarer du ikke på dette?

Jeg ønsker ikke fikse - jeg håper han har endret seg og er innafor. 

Skrevet

Er du lite glad i deg selv?

• Liker 2
Skrevet

Og du når en person har vært inn og ut av fengsel i flere år så sier det seg selv at han ikke har endret seg, det er bare naivt å tro noe annet.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Handler da ingenting om å være mindre heldig her i livet. Kjæresten din er kriminell, fordi han har valgt å være kriminell, ingen blir kriminelle med et «uhell».

Jeg ser ikke hva som er problematisk med å få  skam eller stigma dersom man blir dømt og får soning for en kriminell handling. Hva mener du at de heller skulle fått, stående applaus og et diplom?

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når hele arbeidslivet hans går ut på å være kriminell, og:

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

forholder seg ikke til restriksjoner knyttet til hans virksomhet.

Her sier du jo rett ut at han ikke forholder seg til lover og regler, da gjør han det heller ikke etter fengsel.

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Opplever ham som litt gal , men god far og spennende personlighet. Bør jeg være på vakt? 

Så det du sier her er at du synes kriminelle menn er spennende. Og du mener en kriminell mann er det beste forbildet du kan finne for barna dine?

Nei, en kriminell mann er ikke en god far. Mistenker at hele tråden her er tull.

Om det ikke er det, så er jeg faktisk skremt over at du ikke evner å se hva som er best for deg selv, og kanskje aller viktigst; for dine egne barn. For det er iværtfall ikke denne mannen.

Man kan vel ikke være helt ved sine fulle fem om man velger å vente 4.5 år for å få en kriminell ektemann? Unnskyld, men for meg virker det helt koko.

Endret av Blueberrymuffin
  • Nyttig 2
Skrevet

Om jeg skulle vurdert å gått inn i ett forhold med en som er dømt for noe sånt, så spørs det mye på hvor lenge det er siden, og om han har lært av det. Tror aldri jeg hadde følt meg trygg på å la bankkortet o.l ligge fremme da 😅 

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Du opplever han som litt gal og lurer på om du burde være på vakt?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Samboeren min har vært i fengsel pga økonomisk kriminalitet (5 mnd). Det var nok ikke ment å gjøre det, men gjort er gjort og han vil aldri gjøre det igjen. Det å sitte inne gjør noe med en. Om det «kun» er økonomisk betyr det at man vil treffe på andre som sitter dømt for andre ting. Vold, trusler, voldtekter, pedofili, drap og lignende. Han vil mest sannsynligvis være farget av dette. Med 4,5 år i fengsel betyr det at han tidligst vil være ute etter nesten 3 år. Han vil i tillegg ha erstatningskrav i etterkant. Du vil bli bitter fordi han tar fra deg tiden du kunne hatt til barn eller å være sammen med en likeverdig partner. Du vil bli irritert over å alltid være alene, at du ikke kan ringe til han når du vil, at du alltid må være parat hvis han skal ringe, at du ikke kan besøke han når du vil, men kun når det er avtalt og da kun i et par timer. Han kan havne i fengsel mange timer unna og du setter alt i ditt eget liv på vent. Det er ikke verdt det uansett. Slik du omtaler kjæresten og holdningene vil du angre senere. 

Anonymkode: 3a544...225

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...