Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #1 Del Skrevet 24. februar 2006 Jeg har aldri gjort det før. Vil gjøre det så kort og greitt som mulig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 24. februar 2006 #2 Del Skrevet 24. februar 2006 F.eks dette: Ditt navn, bedriftens navn, dato, angående:, "jeg sier herved opp min stilling firma X. I følge oppsigelsestid/kontrakt blir min siste arb.dag dato X. Jeg takker for samarbeidet. Med vennlig hilsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #3 Del Skrevet 24. februar 2006 Man kan godt gjøre det som beskrevet over. Men enkelte arbeidsplasser synes også det er ålreit med en liten "begrunnelse" (kort) for hvorfor man ønsker å slutte. Da kan man på en saklig og grei/nøytral måte si f.eks. "Takker for samarbeidet, m.m. XX har vært en fin arbeidsplass", bla, bla. SÅ kan man kort si at man er klar for nye utfordringer eller at man ikke hadde råd til å fortsette (underforstått: lønnen var alt for lav). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #4 Del Skrevet 24. februar 2006 Vel, jeg vil ikke skrive grunn, fordi legen min anbefalte meg å ikke jobber der mer pga trakassering fra sjefen og fordi jeg ikke fikk lønn for alle timene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 24. februar 2006 #5 Del Skrevet 24. februar 2006 Da kan du jo skrive at du slutter pga dårlig arb.miljø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stressball Skrevet 24. februar 2006 #6 Del Skrevet 24. februar 2006 Vil man ikke ta med grunn, skal man ikke ta med grunn. Det kan være (er?) personlig og det har ikke arbeidsgiver noe med. _ stressball Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #7 Del Skrevet 24. februar 2006 Det er nokså vanlig i runde og generell vendinger si noe kort om begrunnelsen også. Det kan være i arbeidsgivers interesse å vite hvorfor arbeidstakere ønsker å slutte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 25. februar 2006 #8 Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg ville har gjort det enkelt, men kanskje gjort det klinkende klart når siste arbeidsdag er (for å unngå misforståelser). F.eks. "Jeg sier herved opp min stilling som XXXXXX i/hos (firmanavn). Min oppsigelsestid er X måneder fra den 1. mars og min siste arbeidsdag vil være (dato)." Du trenger ikke å oppgi noen grunn om du ikke vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #9 Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg vil råde deg til å IKKE skrive noen grunn til at du slutter. Det vil bare kunne brukes i mot deg hvis du skal benytte dem som referanse, om du skal søke en ny stilling senere. Hvis du har en god grunn til å slutte vil antagelig bedriften forstå grunnen allikevel. Hvis ikke bedriften er veldig stor da, men isåfall gir dem blaffen uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #10 Del Skrevet 27. februar 2006 Sjefen din sjønner nok hvorfor du slutter uansett, du trenger ikke skrive noe. Høres ut som en fæl arbeidsplass, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå