Gå til innhold

Hvordan skriver jeg oppsigelse...

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest GreenSky

F.eks dette:

Ditt navn, bedriftens navn, dato, angående:, "jeg sier herved opp min stilling firma X. I følge oppsigelsestid/kontrakt blir min siste arb.dag dato X. Jeg takker for samarbeidet. Med vennlig hilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan godt gjøre det som beskrevet over.

Men enkelte arbeidsplasser synes også det er ålreit med en liten "begrunnelse" (kort) for hvorfor man ønsker å slutte. Da kan man på en saklig og grei/nøytral måte si f.eks.

"Takker for samarbeidet, m.m. XX har vært en fin arbeidsplass", bla, bla. SÅ kan man kort si at man er klar for nye utfordringer eller at man ikke hadde råd til å fortsette (underforstått: lønnen var alt for lav).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg vil ikke skrive grunn, fordi legen min anbefalte meg å ikke jobber der mer pga trakassering fra sjefen og fordi jeg ikke fikk lønn for alle timene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man ikke ta med grunn, skal man ikke ta med grunn. Det kan være (er?) personlig og det har ikke arbeidsgiver noe med.

_

stressball

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nokså vanlig i runde og generell vendinger si noe kort om begrunnelsen også. Det kan være i arbeidsgivers interesse å vite hvorfor arbeidstakere ønsker å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville har gjort det enkelt, men kanskje gjort det klinkende klart når siste arbeidsdag er (for å unngå misforståelser).

F.eks.

"Jeg sier herved opp min stilling som XXXXXX i/hos (firmanavn). Min oppsigelsestid er X måneder fra den 1. mars og min siste arbeidsdag vil være (dato)."

Du trenger ikke å oppgi noen grunn om du ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil råde deg til å IKKE skrive noen grunn til at du slutter.

Det vil bare kunne brukes i mot deg hvis du skal benytte dem som referanse, om du skal søke en ny stilling senere.

Hvis du har en god grunn til å slutte vil antagelig bedriften forstå grunnen allikevel. Hvis ikke bedriften er veldig stor da, men isåfall gir dem blaffen uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...