Gå til innhold

Noen som har fått jobb via date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse kjipe tider prøver jeg å finne nye måter å skaffe meg jobb på. Finn.no, linkedin og arbeidsplassen.no svikter fullstendig, så da må jeg nesten spørre her om noen har fått jobb gjennom en date? Jeg dater for øyeblikket ikke siden jeg er blakk som fanden, men kanskje jeg burde gjøre det allikevel?

Anonymkode: 8e0c1...06e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I disse kjipe tider prøver jeg å finne nye måter å skaffe meg jobb på. Finn.no, linkedin og arbeidsplassen.no svikter fullstendig, så da må jeg nesten spørre her om noen har fått jobb gjennom en date? Jeg dater for øyeblikket ikke siden jeg er blakk som fanden, men kanskje jeg burde gjøre det allikevel?

Hvordan hadde du tenkt å få jobb via en date? 😅 

Anonymkode: 7be60...36b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan hadde du tenkt å få jobb via en date? 😅 

Anonymkode: 7be60...36b

Helt tilfeldig egentlig? Kanskje de kjenner noen som kjenner noen, og vipps! hadde man både jobb og kjæreste. 

Skrevet

Haha, nei

Anonymkode: c215a...d74

• Liker 1
Skrevet

Altså, om dette skal funke så trur jeg du må ha en helt ekstraordinær sjarm og kunnskap som må på naturligvis vises innen "Førsteinntrykk-fasen". Og til og med da trur jeg ikke det blir noe.

Har du ingen av disse? Nei, da trur jeg ikke du kommer langt.

Anonymkode: b0b93...851

• Liker 1
Skrevet

Jeg har! Dvs jeg fikk en mer interessant stilling innenfor samme firma. Stort firma og mange avdelinger, jeg var ganske ny og ukjent vikar, han tok kontakt med avdelingsleder og ga han min cv.

Nå er jeg mellomleder i ett annet selskap, og jeg ville aldri ha anbefalt noen videre som jeg ikke kjente veldig godt og kunne gå god for. Jeg anbefaler kun videre folk jeg vet jeg kan stole på.

Anonymkode: a7739...73f

Skrevet

Tror i så fall heller jeg ville utvidet nettverket gjennom nye vennskap. F.eks. speedfriending eller andre arenaer hvor man møtes for å bygge vennskap.  Eventuelt gjennom DNT sine singelturer og lignende. Det er jo ment for å finne kjæreste, men kan kanskje funke til å utvide nettverket også. 

Vet ikke hvilken utdanning du har eller hvilke typer jobber du ser etter, men en del fagforeninger har samlinger, konferanser og arrangementer. Det kan være en arena for å utvide nettverket.

Anonymkode: 8792f...f8c

Skrevet

Jeg har ikke fått jobb via date. Men jeg har ansatt en jeg matchet med og chatta  med. Vi datet aldri, fordi personen ble ansatt før vi kom så langt. Skal sies at vi hadde felles kjente så visste litt hvem vedkommende var. 

Anonymkode: 12658...3d4

Skrevet

Jeg fikk jobb via tinder match. Han sa at de trengte folk til jobb, og jeg sa at jeg trengte jobb. Han ba meg om å sende søknad og sa til butikksjefen at han kjente meg som sendte søknaden, og siden han var en øverst sjef så fikk jeg jobben uten butikkerfaring. 

Anonymkode: 5ff3a...5b3

Skrevet

Møtte noen som ville være min hallik. Telles det? 

Anonymkode: 1d56d...283

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...