AnonymBruker Skrevet 9. oktober #1 Del Skrevet 9. oktober Min søster døde for 5 måneder siden. Min mor har ikke vært noe god og trygg omsorgsperson for oss. Etter hennes død kommer hun med kommentater om at det virker som vi har gått fort videre, og påpeker at «jeg ser han bryr seg for han har postet om hun på sosiale medier ofte». Hun legger ut lenge brev hun har skrevet til min søster på Facebook, gjerne ett til to innlegg i uken. Jeg på den andre siden ser ingen hensikt med å skrive slike brev til hun da hun er borte. Og om jeg skriver noe ønsker jeg ikke å dele med hele omverden. Dette resulterer i at hun mener jeg er «kommet fort over dødsfallet», når sannheten er at jeg er lei meg flere ganger daglig men føler ikke det er rom for å være trist da hun tar all plass. Hun kan også kommentere at det er merkelig at min far har begynte å jobbe igjen etc. kjenner meg faktisk litt irritert. Noen som har råd her? Anonymkode: c46a1...bfb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #2 Del Skrevet 10. oktober Kjære deg🩷 Jeg har ingen kloke råd, men følte bare for å svare deg da jeg føler veldig med deg! skjønner godt det du føler og klart du syns det er sårt. Alle sørger på forskjellige måter og jeg er veldig lik deg. Jeg har heller ingen behov for å vise eller formidle min sorg på sosiale medier eller sitte hjemme og bare være trist. Noen syns det er best å komme fort inn i rutiner som jobb ol tidlig og andre trenger tid.Noen trenger å prate mye om dødsfallet og andre syns det er best å holde det i sitt stille sinn og bearbeide på sin måte. Noen bearbeider best ved å være alene og i fred og andre trenger være sosial og ha andre ting å tenke på. Død kan man ikke reversere selvom man selvfølgelig ville vært foruten tapet. Sorg er så mye og finnes i så mange former! Man må prøve å være positiv og se etter di små verdifulle gledene med hver eneste dag selvom sorgen og personen man har mistet også er med oss hver dag. det er en kunst å leve og det er sannelig ikke lett til tider. Alle må få lov å sørge på sin egen måte uten at noen skal kommentere eller mene noe om måten man selv syns er best. Det handler om respekt og være et medmenneske! sender deg mange klemmer🩷 Anonymkode: 77b0e...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå