AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #1 Skrevet 9. oktober 2024 Hei! Jeg har dessverre vært ganske uheldig og fått halve diagnoseboken (det føles i alle fall sånn), inkludert insomni. Jeg har en PTSD diagnose og spiseforstyrrelser som garantert spiller inn, samt umedisinert ADHD da jeg reagerer veldig dårlig på alt av medisiner. Har også fibromyalgi, bare for å nevne det. Jeg har stått på imovane i altfor lang tid, men hatt en del pauser innimellom. Jeg har ved noen anledninger perioder hvor jeg føler meg veldig dårlig, får kraftige blodtrykksfall hvor jeg fysisk faller i bakken, og muskelsvakhet i form av at jeg ikke klarer å vaske håret uten pause. Jeg har ikke helt skjønt sammenhengen, men begynner å lure på om det faktisk kan være pga imovane? Jeg har hatt en periode nå hvor jeg ikke har tatt det så ofte, men de to siste ukene har jeg tatt en hel imovane hver natt, fordi jeg på ingen måte fikk sove uten - og nærmest ble psykotisk av veldig mange døgn med veldig lite søvn. Da blomstrer symptomene opp igjen, med fatigue, muskelsvakhet, smerter og kraftig svimmelhet. Er det noen som har erfart samme symptomer på imovane? Jeg vil så gjerne slutte, men vet ikke hvordan jeg skal klare å sove uten. Har som sagt prøvd lengre perioder uten tidligere, og det blir aldri bedre. Vet det er vanlig å slite med søvn helt i starten, men jeg kan ikke gå med så lite søvn i så lange perioder.... Anonymkode: 8f736...28b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #3 Skrevet 9. oktober 2024 Jeg tar Imovane i perioder pga insomni selv. Jeg og føler på svakhet, trøtthet når jeg tar det mange dager på rad. Syns de fungerer best når jeg tar 1 eller få dager, i blant, når jeg er helt gåen av søvnmangel. Jeg har tatt 7,5mg daglig i lange perioder tidligere, men de mister god effekt etter en ukes tid så heit poengløse å ta slikt over lang tid etter min erfaring. Anonymkode: 31ea6...fbf
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #4 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg tar Imovane i perioder pga insomni selv. Jeg og føler på svakhet, trøtthet når jeg tar det mange dager på rad. Syns de fungerer best når jeg tar 1 eller få dager, i blant, når jeg er helt gåen av søvnmangel. Jeg har tatt 7,5mg daglig i lange perioder tidligere, men de mister god effekt etter en ukes tid så heit poengløse å ta slikt over lang tid etter min erfaring. Anonymkode: 31ea6...fbf Tusen takk for svar! Anonymkode: 8f736...28b
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #5 Skrevet 10. oktober 2024 Det er andre ting du kan sove på da, som ikke har disse potensielle symptomene. Snakk med legen din om å prøve noe annet. Selv er jeg fornøyd med truxal. Meeen... noen netter nytter det bare ikke okke som Anonymkode: be14f...ac9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå