AnonymBruker Skrevet 9. oktober #1 Del Skrevet 9. oktober Mor/far har henholdsvis ca 70/30 samvær. Målet har hele veien vært å komme til 50/50, men fordi vi har flyttet etter mor to ganger de siste tre årene (nettopp for å kunne gå opp til 50/50) har det blitt utsatt. Mange grunner til det, men primært at vi har slitt veldig med å etablere oss på nye steder med boligsalg, å få ny jobb, uten nettverk, komme økonomisk på fote igjen, osv. I tillegg strever barnet litt med diverse og vi ville vente til hverdagen vår var mer stabilisert. Etter sist flytting ble det gjort avtale om å bli værende innad i denne skolekretsen, men nå etter to år skal mor flytte igjen. Det er ca 20min å kjøre hver vei (kollektivt tar en time), nå bor vi i gangavstand. Vi kan ikke flytte igjen, vi har også felles barn som ikke kan rives opp igjen og igjen. Samtidig er det vanskelig å kreve 50/50 når det blir så langt mellom venner/aktiviteter og alt annet. Hva gjør man egentlig da? Bare gir opp? Noen foreldre som bor langt fra hverandre som har fått 50/50 til å fungere uten at barnet synes det er kjipt? Barnet er på småtrinnet. Anonymkode: 63e7a...1da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #2 Del Skrevet 9. oktober Jeg og pappaen til barnet vårt bor 20-30 minutter unna hverandre med bil, og han kjører nå hverandre dag og leverer i barnehagen, og det må nesten bli sånn når han begynner på skolen og. Sånn er det sikkert for mange foreldre? Vi har også ca. 70/30. Anonymkode: 8b7b1...94e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #3 Del Skrevet 9. oktober Vet ikke hva dere kan gjøre, men jeg blir veldig lei meg på barnet sine vegne 😔 Hva er det mor driver med? Flytte et barn, med utfordringer, så ofte og langt bort fra forelder? Anonymkode: 0beab...d66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #4 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vet ikke hva dere kan gjøre, men jeg blir veldig lei meg på barnet sine vegne 😔 Hva er det mor driver med? Flytte et barn, med utfordringer, så ofte og langt bort fra forelder? Anonymkode: 0beab...d66 Hun gjør mye bra, men hun forverrer helt klart barnets utfordringer med så hyppige relasjonsbrudd... Det er det ingen tvil om. Akkurat her drives hun av andre interesser enn barnets beste. Uansett er dette selvsagt skikkelig vanskelig og vondt for far som hele tiden har forsøkt å strekke seg for å få til opptrapping av samvær, også får han bare smell på smell. Å ha et barn på andre siden av byen fra jobb og andre barn er heller ikke et enkelt dilemma for han, for det blir umulig å finne en god løsning som ikke enten rammer det ene eller det andre barnet... Han vil veldig gjerne ha 50/50, men om det vil være kjipere for barnet å bo langt unna det nye nettverket så må vi jo hensynta det iom at barnet allerede strever litt sosialt. Derav spørsmålet om noen har noen erfaringer med at det har gått bra å bo så langt fra hverandre, eller om det bare legger sten til byrde på det å være skilsmissebarn. Fvk er så vage og generelle at der kommer man 0% lenger... Anonymkode: 63e7a...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #5 Del Skrevet 9. oktober Mor saboterer for planen om 50/50 det er foresten mulig å ha 50/50 uten å bo innenfor samme skolekrets. Så i første omgang hadde jeg krevd at planen for 50/50 fortsatt holdes. Dere må ikke bo i gangavstand. Men det kan bli noe mer henting og levering til aktiviteter i det nye nærmiljøet. Viss mor stadig flytter og ikke gir barnet noen form for stabilitet, eller mor saboterer planen om 50/50 så er eneste hjelp å ta saken for retten og be om fast bosted hos dere. Anonymkode: 2c4b3...adc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #6 Del Skrevet 9. oktober Du skriver ikke noe om hvorfor mor flytter. Det kan være gode grunner for flyttingene. Det kan være grunner som er utenfor mors hender, spesielt dersom hun er på leiemarkedet. Dersom det er mor som har hovedsomsorgen og fast bosted, kan far prøve å stoppe flyttingen ved å ta det inn for retten dersom det ikke går via fvk og mekling. FVK har som dere sikkert vet, null myndighet. Anonymkode: 038f5...167 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #7 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du skriver ikke noe om hvorfor mor flytter. Det kan være gode grunner for flyttingene. Det kan være grunner som er utenfor mors hender, spesielt dersom hun er på leiemarkedet. Dersom det er mor som har hovedsomsorgen og fast bosted, kan far prøve å stoppe flyttingen ved å ta det inn for retten dersom det ikke går via fvk og mekling. FVK har som dere sikkert vet, null myndighet. Anonymkode: 038f5...167 Det er ingen grunner utenfor hennes hender. Hun eier, har svært god økonomi (så det er ikke et begrensende moment), flytter pga. ny partner. Sist var det fordi hun ønsket større bolig. Hun må gjerne flytte for vår del, men vi hadde jo ikke forventet nok et flytt til ny skolekrets… Innad i samme område hadde hun selvsagt stått helt fritt til. Vi vurderer retten, men vi har såvidt stabla oss på beina her. Og det er jammen dyrt. Anonymkode: 63e7a...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #8 Del Skrevet 10. oktober For oss som bor på landet er ikke 20 minutter langt å kjøre. Så om dere er villige til å ta kjøringa for å opprettholde det sosiale ville jeg fortsatt satset på 50/50, men vært veldig lydhør for om barnet begynner å streve med det. Anonymkode: 2ab05...b18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #9 Del Skrevet 10. oktober 20 min, er ikke det værste og det går helt fint an og ha 50/50. Men, spesielt av mor å bytte skolekrets på barnet så ofte. Jeg ville prøvd å fått det til slik det er nå, og om det viser seg å bli utfordrend, ville jeg ha gått rettslig. Men, såklart blir det jo mere kjøring, men sånn får det bare bli da 🤷 Flytter mor igjen, ville jeg krevd fastbodsteds adresse hos dere, og rettslige tiltak om det skulle vært nødvendig! Anonymkode: 77d0b...47d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #10 Del Skrevet 10. oktober Om mor stadig flytter ville jeg krevd 100% bosted og mor får ha helger når hun kan🤷🏻♀️ Anonymkode: 3edc2...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #11 Del Skrevet 10. oktober Barnets beste er jo et stabilt tilholdssted. Når mor stadig flytter, så kan dette gå utover barnets evne til å etablere gode vennskap. Hva om dere snur på samværsbrøken med 70% til dere og 30% til mor? Kanskje hun blir mer motivert til å holde seg innenfor skolekretsen da. Anonymkode: 8bd33...a25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #12 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Om mor stadig flytter ville jeg krevd 100% bosted og mor får ha helger når hun kan🤷🏻♀️ Anonymkode: 3edc2...20e Dette ☝️ Stabilitet og et kjent sted for barnet er viktigst. Anonymkode: 27007...79c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå