Gå til innhold

Baby ligger med hodet ned og veldig lavt - uke 32

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Som tittelen; var på svangerskapskontroll i dag og baby ligger med hodet ned og veldig, veldig lavt i følge legen - uke 32. 
Jeg er andregangsfødende, men allikevel veldig utålmodig! Noen som har vært gjennom et svangerskap der baby lå relativt tidlig med hode ned samtidig som det var langt ned - når fødte dere? Hvor lang tid tok fødsel? 

Har en viss forståelse for at det ikke har noe å si, men leter etter erfaringer allikevel! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde baby som lå veldig langt nede med hodet (det ble påpekt flere ganger). Ble igangsatt i uke 38, ingen modning og 1 cm åpning. Fødsel tok 1,5 time. Jeg leste mye på dette før jeg fødte og veldig mange skrev at fødsel gikk ekstremt fort på de som hadde baby som lå langt nede 

Anonymkode: eb42f...b0e

• Liker 1
Skrevet
ActiveChip skrev (5 timer siden):

Hei! 
Som tittelen; var på svangerskapskontroll i dag og baby ligger med hodet ned og veldig, veldig lavt i følge legen - uke 32. 
Jeg er andregangsfødende, men allikevel veldig utålmodig! Noen som har vært gjennom et svangerskap der baby lå relativt tidlig med hode ned samtidig som det var langt ned - når fødte dere? Hvor lang tid tok fødsel? 

Har en viss forståelse for at det ikke har noe å si, men leter etter erfaringer allikevel! 

Min andre lå tidlig langt ned med hode og presset seg godt ned i bekkenet. Var ganske lenge de ikke fikk tatt ordentlig mål av hodet på ultralyd fordi babyen lå så langt ned med hodet.  Hodet var ikke festet selv om babyen lå langt ned, så i uke 35 eller 36 var det seteleie. Snudde seg heldigvis fort igjen. 

Babyen lå langt ned innen de siste ukene før fødselen. Fødte 39+5 og hadde aktiv fødsel i litt over 12timer. Men dette telles ikke da babyen ikke lå lavt lengre når fødselen startet, lå da høyt i bekkenet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...