Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er invitert med på en halloweenfest 31 oktober. Og jeg har veldig lyst å gå. Jeg er veldig sjeldent invitert med på sånt så jeg føler jeg bør ta denne sjangsen. Jeg tenker jo da selvfølg å ikke drikke og å ikke utsette meg for alt for fulle folk pga magen. Og heller gå hjem tidligere en Andre og bare være med de første timene. Men jeg er redd folk vil reagere på at jeg går på fest som gravid. Graviditeten har jeg nettopp avslørt til nære venner og familie og jeg er på halloween rundt halvveis i svangerskapet. Så jeg er jo litt synlig gravid. Jeg er også relativt ung gravid. Så føler jeg egt har mye å bevise og kan få mye fordommer eller stygge blikk. Bli sett på som en 18 åring som driter i det lille live i magen og som bare vil ut å feste. De andre vet jo ikke at jeg aldri er ute av huset på sosiale ting. Og jeg føler denne festen kunne hjulpet meg litt inn i det sosiale før babyen kommer. Da det sikkert er vanskeligere å få venner på min alder som småbarnsmor. Uff dette var litt vondt. Føler jeg bør droppe det men vil så gjerne for en gang skyld være med på noe. 

Og hvis jeg ender opp med å dra. Bør jeg da skjule magen eller bare gå i noe hvor den er synlig og ikke bry meg om hva andre syntes?

Anonymkode: 3f9fa...c7c

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reis og kos deg!! Drit i hva andre tenker, du vet selv at du ikke drikker alkohol, det er nok :) Gravide har all rett til å ut og kose seg de også! Kle det i akkurat det du har lyst til :) 

Anonymkode: bed31...9c3

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Rett deg opp og vær stolt av deg selv! Du føler veldig på hva andre tenker, men jeg tror egentlig ikke folk bryr seg i det hele tatt om andre ting enn seg og sitt. 

Og ikke bry deg om hva andre tror og tenker, gjør det du vil gjøre! Gi faen, sier jeg :)

Hilsen ei som ble mamma som 19 åring. 

Anonymkode: 2e313...10c

• Liker 5
Skrevet

Kom deg ut mens du kan!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Når jeg skal på julebord er jeg bare uker unna termin 😅 Jeg har vært på flere fester i løpet av svangerskapet, men unngår høy musikk siden det kan skade hørselen til baby. Ser ikke på det som et problem. 

Anonymkode: ce99e...e4d

• Liker 4
Skrevet

Selvfølgelig er det bare å dra på fest! Var mye ute og på fest forrige gang jeg var gravid. Koste meg med alkoholfri øl, danset, pratet, dro hjem når jeg hadde lyst.

Anonymkode: 3c007...2e6

• Liker 6
Skrevet

Bare dra, og ikke tenk på hva andre synes😊

Gjennom hele graviditeten deltok jeg på fester og middager med vennegjengen som før, selv da jeg var sprekkeklar. Var med ut på byen et par ganger også, men droppet det på slutten, da var jeg kake før de andre i det hele tatt kom seg på byen😅

Synes ikke man skal måtte begrense det sosiale pga graviditeten så lenge man ikke drikker, røyker, ruser seg osv.

Anonymkode: eba2d...489

• Liker 4
Gjest winterchild
Skrevet

Det går fint att dra på fest som gravid :) visst man kan inte dricka men kan ha det gøy oavsett 

Skrevet

Dra på fest og vis stolt frem magen. Det er lov å ha det gøy selv om du er gravid, faktisk er det bar for barnet. 

Anonymkode: 5d64e...eac

• Liker 1
Skrevet

Gravide skal da også kunne ha det gøy 😛 jeg skal på julebord (med jobben) som høygravid. Min kveld blir mange hakk roligere enn for de andre, men det gjør da ikke noe 🤷🏼‍♀️ har vært på oktoberfest med godt synlig mage også, null stress. 

Anonymkode: 134a2...53f

• Liker 1
Skrevet

Å nå ble jeg lettet. Jeg tenkte mye I forhold til min unge alder at folk kom til å tolke det som veldig uansvarlig. Men nå ble jeg mye mer trygg. Takk for svar av alle❤

Skrevet

Ingenting galt med å gå på fest selv om man er gravid. Gå, kos deg! 🌹 

Anonymkode: 7122e...718

Skrevet

Gå på festen! Hvis noen dømmer (noe jeg tviler på at de gjør) så er det de som bør jobbe med seg selv! Jeg hadde ikke tenkt at det hadde vært rart :) så kan du jo lage et søtt gravid-kostyme, f. eks kle deg ut som en ovn og lag babymagen som en bolle ellernoe🤭

Anonymkode: 2afe4...671

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å nå ble jeg lettet. Jeg tenkte mye I forhold til min unge alder at folk kom til å tolke det som veldig uansvarlig. Men nå ble jeg mye mer trygg. Takk for svar av alle❤

Gå ut å kos deg du 😁

Anonymkode: 134a2...53f

Skrevet

KG på sitt beste. Ung, usikker kvinne ber om råd - får massevis av støtte - og ender opp med å glede seg til å gå ut for å kose seg med venner. ❤️ enig med alle. Kos deg! 

Anonymkode: ac7db...cbf

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg var med på fester var noen turer på byen og sjåfør innimellom under graviditeten.

Så lenge du har energi til å delta, så gjør det.

Anonymkode: add26...0cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei. Jeg er invitert med på en halloweenfest 31 oktober. Og jeg har veldig lyst å gå. Jeg er veldig sjeldent invitert med på sånt så jeg føler jeg bør ta denne sjangsen. Jeg tenker jo da selvfølg å ikke drikke og å ikke utsette meg for alt for fulle folk pga magen. Og heller gå hjem tidligere en Andre og bare være med de første timene. Men jeg er redd folk vil reagere på at jeg går på fest som gravid. Graviditeten har jeg nettopp avslørt til nære venner og familie og jeg er på halloween rundt halvveis i svangerskapet. Så jeg er jo litt synlig gravid. Jeg er også relativt ung gravid. Så føler jeg egt har mye å bevise og kan få mye fordommer eller stygge blikk. Bli sett på som en 18 åring som driter i det lille live i magen og som bare vil ut å feste. De andre vet jo ikke at jeg aldri er ute av huset på sosiale ting. Og jeg føler denne festen kunne hjulpet meg litt inn i det sosiale før babyen kommer. Da det sikkert er vanskeligere å få venner på min alder som småbarnsmor. Uff dette var litt vondt. Føler jeg bør droppe det men vil så gjerne for en gang skyld være med på noe. 

Og hvis jeg ender opp med å dra. Bør jeg da skjule magen eller bare gå i noe hvor den er synlig og ikke bry meg om hva andre syntes?

Joda, men det er trangsynte idioter. I andre kulturer må du ikke slutte å leve fordi du er gravid, og en rund mage er ingen hindring. Dra og kos deg 💃

Anonymkode: c881b...62c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

KG på sitt beste. Ung, usikker kvinne ber om råd - får massevis av støtte - og ender opp med å glede seg til å gå ut for å kose seg med venner. ❤️ enig med alle. Kos deg! 

Anonymkode: ac7db...cbf

Ja jeg ble ganske lettet av alle svarene. Føler ofte noen svarer veldig "hardt". Altså jeg hadde 100% blitt glad for tilbakemeldinger selv om de var negative. Er jo derfor jeg lagde en tråd for alle meninger folk kunne ha. Men har merket på andre innlegg at noen er mer opptatt av å snakke ned og "angripe" trådstarterne i stedenfor å veilede på en vennlig måte. Så overraskende fine tilbakemeldinger😊❤❤❤

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg gikk på fest som gravid. Gikk fint det. Er lov å gå på fest selv om man ikke kan drikke alkohol. Man er ikke banned fordi man er gravid

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal også på halloweenfest i år og er gravid. Har ikke tenkt at noen vil reagere negativt på det, heller positivt. Dette er ikke noe å tenke på. I min venninnegjeng har vi også hatt gravide som er ute og fester til sent på natt som vanlig, bare uten alkohol såklart. Ingen som har reagert på det. Kos deg på fest.

Anonymkode: 0b685...269

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...