AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #1 Del Skrevet 9. oktober 2024 Det er spennende å vite, hvor mange har behandlingsforsikring? Når jeg kom til Norge, litt mer enn 10 år, var det nesten ingen som hadde dette. Nå er det annerledes, tror jeg. Kan dere dele din erfaring med behandlingsforsikring? man kan ikke få det hvis men under utredning, ikke sant? Anonymkode: 8d425...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #2 Del Skrevet 9. oktober 2024 Jeg har helseforsikring via jobb. Du må først ha en henvisning fra annen lege. Lastet den opp i portalen til forsikringsselskapet. Fikk behandling godkjent. Fikk time hos spesialist en uke etter. Dessverre ikke i samme by, men i nabobyen. Var inne hos spesialisten i 1 time. Ble fulgt opp videre med diverse undersøkelser/røntgen. Veldig fornøyd. Du kan jo høre med ditt forsikringsselskap om den kan brukes selv om du er under utredning. Anonymkode: fa2d0...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #3 Del Skrevet 9. oktober 2024 Har via jobb. Men som med alle forsikringer så kan man ikke tegne de etter man allerede har påbegynt sak. Du kan få behandlingsforsikring nå, men den vil ikke kunne brukes i tilfeller du allerede er under utredning for. Det varierer litt, men det er vanligvis 6-24 måneders karantene på sykdom/skade du kjente til, eller burde kjent til, da du inngikk avtalen. Og ikke all sykdom/skade dekkes uansett. Anonymkode: 55a5d...788 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #4 Del Skrevet 9. oktober 2024 Har via jobb, aldri brukt den. Men vet det er en del som har brukt den. En ting vi er blitt obs på er at forsikringen ikke overtar allerede startet behandling. Dvs at man må ta kontakt med en gang henvisningen er sendt, hvis stedet henvisningen er sendt til har startet på saken tar ikke forsikringen den. Anonymkode: b97d7...35e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #5 Del Skrevet 9. oktober 2024 Har via jobb, og har brukt den masse siden jeg fikk prolaps, veldig glad for den nå, da jeg kun betaler egenandel på behandliger, og får mr, spesialist osv raskt og gratis. Du kan tegne forsikring, men du vil ikke få dekket behandlingen for det du utredes for nå. Anonymkode: 432dd...ba3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 9. oktober 2024 #6 Del Skrevet 9. oktober 2024 Jeg har ulykke og behandlingsforsikring via jobb. Brukt begge. Operert et korsbånd, opptrening hos fysioterapeut, brukes jevnlig hos naprapat når kroppen krangler. Også har jeg brukt den til psykolog 😊 Er veldig glad for å ha en slik forsikring via arbeidsgiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #7 Del Skrevet 9. oktober 2024 har helse og behandlingsforsikring gjennom jobb, ikke fordi jeg har valgt det privat. Anonymkode: 079f0...178 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #8 Del Skrevet 10. oktober 2024 Har via jobb og brukt den tre ganger de siste 15 årene. Svært fornøyd! Selv om det er en liten bismak når jeg kan snike i køen, så er det også mye bedre og billigere for samfunnet at jeg er raskt tilbake på jobb. Anonymkode: f1e12...d34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå