Gå til innhold

Kjøpte Dock Boots, er ikke neopren vanntett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte Dock Boots til barnet etter mange anbefalinger om det her inne.

Men opplever nå at barnet blir våt på føttene og at den øverste delen som er av neopren er våt etter bruk. Jeg trodde neopren var vanntett?

Er det flere som har dette problemet? Vi har de støvlene med motiv på for barn. 

Anonymkode: 17949...045

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de skal være vanntette. Våre har brukt Dockboots i årevis og alltid vært tørre. Jeg ville prøvd å bytte skoene.

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som om det er noe feil med støvlene ja, har aldri opplevd dette etter mange par av den typen.

Anonymkode: ba56a...887

Skrevet

Hmm okey, leste på nett nå at flere har samme problem, og at deres holder seg tørr i andre støvler med gummi/plastikk helt opp.

Skrevet

Her var vi heller ikke fornøyde med dock boots, og hadde det samme problemet.

Anonymkode: aa1dc...db3

• Nyttig 1
Skrevet

Dockboots holder ikke til smårollinger som står i sølepytter til midt på leggen😅 Det er kun nederste delen som er vanntett. Til større barn fungerer de derimot fint. 

Anonymkode: 45324...305

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Dockboots holder ikke til smårollinger som står i sølepytter til midt på leggen😅 Det er kun nederste delen som er vanntett. Til større barn fungerer de derimot fint. 

Anonymkode: 45324...305

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Her var vi heller ikke fornøyde med dock boots, og hadde det samme problemet.

Anonymkode: aa1dc...db3

TS her, ja det er vel det jeg opplever nå, men skjønner ikke helt hvordan det er mulig da neopren også skal være 100% vanntett. Er de kortere i skaftet? Eller andre grunner til at barna blir våte med dem?

Skrevet

Neopren brukes jo i våtdrakter. Man blir jo våt selv om man har på det, hvis man bader.. Så det er jo ikke 100% vanntett. Tanken er vel bare at det skal holde en varm selv om en blir våt. 

Anonymkode: b7354...f63

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Har bruk dock boots fra de var helt små. Aldri vært noe problem hos oss 😊

Anonymkode: b77b4...873

Skrevet

Støvlene er ikke vanntette helt øverst, nei. Kjøper du billigvarienten er den delen som ikke er vanntett ganske stor. Kjøper du ekte dockboots er det kun en liten del øverst som ikke er vanntett.

Anonymkode: 72816...9f4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Støvlene er ikke vanntette helt øverst, nei. Kjøper du billigvarienten er den delen som ikke er vanntett ganske stor. Kjøper du ekte dockboots er det kun en liten del øverst som ikke er vanntett.

Vi har de ekte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har bruk dock boots fra de var helt små. Aldri vært noe problem hos oss 😊

Anonymkode: b77b4...873

Har du barn som vasser i store sølepytter og nærmest bader opp i da?😅

Skrevet
Arkana skrev (1 time siden):

Ja, de skal være vanntette. Våre har brukt Dockboots i årevis og alltid vært tørre. Jeg ville prøvd å bytte skoene.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som om det er noe feil med støvlene ja, har aldri opplevd dette etter mange par av den typen.

Anonymkode: ba56a...887

Blir vanskelig å reklamere på de når jeg ikke kan argumentere med noen konkret feil på som eks gått opp i limet eller sømmen, hull etc.

Skrevet

Men altså den øverste delen er som sagt ikke vanntett, der blir det vått. Ene mitt barn svetter også utrolig mye på føttene, tok meg en stund å skjønne at vannet ikke kom utenfra men fra han selv. 

• Liker 3
Skrevet

1. Er du sikker på at ikke ungen har fått vann over skaftet, og at støvelen da har blitt våt både på utsiden og innsiden? 
(Mine måtte ha barnevader for å ikke bli våte når de lekte ute i søledammer.) 
2. Kan det være barnet er for varmt på bena, og svetter fra innsiden? Eller er det bare over gummien det er vått gjennom?

Anonymkode: 73b4d...60f

• Liker 1
Skrevet

Vi har disse, og våre på 2 og 3 holder seg tørre:

https://dockboot.no/butikk/barn/jente/dock-boot-ariel/

Den øverste delen, den som er svart, er ikke vanntett. Den delen vil bli våt hvis de står i vanndammer som er dypere enn det, men sånn vil det jo være med alle støvler hvis vannet er dypt nok.

Anonymkode: b83c9...225

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Neopren brukes jo i våtdrakter. Man blir jo våt selv om man har på det, hvis man bader.. Så det er jo ikke 100% vanntett. Tanken er vel bare at det skal holde en varm selv om en blir våt. 

Anonymkode: b7354...f63

Neopren brukes også i tørrdrakter. Og da blir du ikke våt.

Anonymkode: 55f08...a6c

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

1. Er du sikker på at ikke ungen har fått vann over skaftet, og at støvelen da har blitt våt både på utsiden og innsiden? 
(Mine måtte ha barnevader for å ikke bli våte når de lekte ute i søledammer.) 
2. Kan det være barnet er for varmt på bena, og svetter fra innsiden? Eller er det bare over gummien det er vått gjennom?

Anonymkode: 73b4d...60f

Det kan selvfølgelig være vannet har kommet ned gjennom skaftet, men syntes bare generelt at neoprenen også virket våt, at den hadde trukket til seg vann. Men da er den jo ikke vanntette slik de hevder. En lengre opp her refererte til at man blir våt i drakt av neopren, men det er kanskje forskjell på våttdrakt og tørrdrakt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vi har disse, og våre på 2 og 3 holder seg tørre:

https://dockboot.no/butikk/barn/jente/dock-boot-ariel/

Den øverste delen, den som er svart, er ikke vanntett. Den delen vil bli våt hvis de står i vanndammer som er dypere enn det, men sånn vil det jo være med alle støvler hvis vannet er dypt nok.

Da er jo den svaret neoprenen vanntett, men hullet man putter foten i er selvfølgelig ikke "vanntett", på noen støvler😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Da er jo den svaret neoprenen vanntett, men hullet man putter foten i er selvfølgelig ikke "vanntett", på noen støvler😅

Hæ?

Nei, den svarte er ikke helt vanntett, og vil trekke til seg vann hvis barna står i vann som rekker opp til den svarte kanten.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...