AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #1 Skrevet 9. oktober 2024 Jeg har fått dilla på kraft. Det er en ting jeg er usikker på. Jeg har kokt kraft på okse, en times tid i trykkoker også reduserte jeg den uten lokk en god stund etterpå, endte vel opp med ca. 1 liter fra 1,2 kg kraftbein. Når jeg da finner en oppskrift på suppe der man skal tilsette 1 liter oksekraft - hvor mye bør jeg da tilsette av den hjemmelagde kraften? Hele greia, eller blander man ut med vann? Anonymkode: 38d2e...df8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #2 Skrevet 9. oktober 2024 Jeg tilsetter like mye kraft som det står vann, men din kan jo være veldig konsentrert og smakfull så jeg ville smakt meg frem her Anonymkode: 46d04...d27
Perine Skrevet 9. oktober 2024 #3 Skrevet 9. oktober 2024 Det er vanskelig å beskrive på en bra måte, og det er sikkert forskjellige meninger, men jeg skal prøve å forklare hvordan jeg tenker: Den literen du sitter igjen med, er det mye mindre enn hva som var nødvendig for å dekke beina da du la dem i gryta? Det er den væskemengden som egentlig er utgangspunktet for bruks-kraft/normal-kraft. Hvis man etterpå koker denne inn til redusert mengde, så kan man fylle på med vann opp til dette utgangspunktet. Hensikten med å redusere på mengden er kun for å få plass i fryseren. Innkokt kraft kalles fond. Så, om en liter vann hadde dekket kraftbeina da du begynte, så kan du bruke den literen du har nå til oppskriften på retten du skal lage. Med kraft er det meste smak,behag og magefølelse. Det har ingen hensikt å fylle opp med flere liter vann, bare for å redusere det bort etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå