AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #1 Skrevet 9. oktober 2024 Mitt nåværende forsikringsselskap sier at det har de ikke hørt om at noe dekker det, men da vi bodde i utlandet i noen år fikk vi dekket arr. Barnet mitt fikk 9000 kr for et 2 cm arr ved øyet etter et fall. Anonymkode: dbd39...c09
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #2 Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mitt nåværende forsikringsselskap sier at det har de ikke hørt om at noe dekker det, men da vi bodde i utlandet i noen år fikk vi dekket arr. Barnet mitt fikk 9000 kr for et 2 cm arr ved øyet etter et fall. Anonymkode: dbd39...c09 Hva eksakt skal den summen dekke? Slik nødvendig kirurgi er gratis i Norge. Anonymkode: e0dff...723 11
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #3 Skrevet 9. oktober 2024 Det er stor forskjell på utlandet og Norge. Om forsikring skal dekke arr, så må de ut med mye penger i løpet av årene barna er små, spesielt. Hvorfor mener du at det skal utbetales noe i forbindelse med arr? Arr er veldig forskjellig, er de sjenerende kan du få hjelp i Norge til å prøve å få de fikset Anonymkode: 1d3bb...77e
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #4 Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mitt nåværende forsikringsselskap sier at det har de ikke hørt om at noe dekker det, men da vi bodde i utlandet i noen år fikk vi dekket arr. Barnet mitt fikk 9000 kr for et 2 cm arr ved øyet etter et fall. Anonymkode: dbd39...c09 Ble arret borte da? Anonymkode: ce171...dd3 4
mommyaka Skrevet 9. oktober 2024 #5 Skrevet 9. oktober 2024 Arr er jo kosmetisk... herregud barn får jo en del arr i løpet i løpet av livet Er arret skadelig for henne? 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #6 Skrevet 9. oktober 2024 mommyaka skrev (41 minutter siden): Arr er jo kosmetisk... herregud barn får jo en del arr i løpet i løpet av livet Er arret skadelig for henne? Du misforstår hele poenget her. I den forsikringen vi hadde fikk man forsikringspenger for arr. Dette visste ikke vi, men det var legevakta som informerte oss om dette etter fallet. 9000 kr rett på barnets konto er jo bare flott! Så jeg spør om det finnes forsikringsselskap i Norge som dekker arr og lignende? Om du ikke vet, så er ikke tråden for deg. TS Anonymkode: dbd39...c09
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #7 Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Ble arret borte da? Anonymkode: ce171...dd3 Nei, det er jo ikke borte. Det tar jo tid før arr blekner. Barnet er jo bare 4 år. TS Anonymkode: dbd39...c09
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #8 Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er stor forskjell på utlandet og Norge. Om forsikring skal dekke arr, så må de ut med mye penger i løpet av årene barna er små, spesielt. Hvorfor mener du at det skal utbetales noe i forbindelse med arr? Arr er veldig forskjellig, er de sjenerende kan du få hjelp i Norge til å prøve å få de fikset Anonymkode: 1d3bb...77e Jeg mener ingenting. Jeg spør om det finnes forsikringsselskap i Norge som dekker arr. TS Anonymkode: dbd39...c09
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #9 Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva eksakt skal den summen dekke? Slik nødvendig kirurgi er gratis i Norge. Anonymkode: e0dff...723 Ok, men vi fikk 9000 kr for arret i hvert fall via vår barneforsikring. Vi hadde dokumentasjon og bilder fra sykehus som støttet kravet. TS Anonymkode: dbd39...c09
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #10 Skrevet 9. oktober 2024 Hva skulle de 9000 dekke? Vår forsikring dekker faktiske kostnader ved sykdom og skade. Anonymkode: ccc55...45e 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #11 Skrevet 9. oktober 2024 Aldri hørt om. Og: Det er ikke sånn at en forsikringsutbetaling er «gratis penger». Vil du ha en forsikring som dekker alt mulig småtteri, må du også regne med å betale en mye høyere forsikringspremie. Anonymkode: 76afa...944 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #12 Skrevet 9. oktober 2024 Enkelte barneforsikringer dekker arr og vansiring når invaliditetsgraden er over 15%. Men rent kosmetisk som du nevner har jeg aldri hørt om at noen forsikringer dekker..... Anonymkode: 58a31...037 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #13 Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du misforstår hele poenget her. I den forsikringen vi hadde fikk man forsikringspenger for arr. Dette visste ikke vi, men det var legevakta som informerte oss om dette etter fallet. 9000 kr rett på barnets konto er jo bare flott! Så jeg spør om det finnes forsikringsselskap i Norge som dekker arr og lignende? Om du ikke vet, så er ikke tråden for deg. TS Anonymkode: dbd39...c09 Kjenner du ikke den minste skam for å åpenlyst vise en slik overfladisk griskhet? Juble over penger rett inn på konto for at ungen din har fått et arr? Det er ikke alt man skal tjene på her i verden. Forsikringsspekuleringen din er smakløs, spesielt når du trekker barna dine inn i den. Anonymkode: 99226...5be 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #14 Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Aldri hørt om. Og: Det er ikke sånn at en forsikringsutbetaling er «gratis penger». Vil du ha en forsikring som dekker alt mulig småtteri, må du også regne med å betale en mye høyere forsikringspremie. Anonymkode: 76afa...944 I barneforsikringer er jo poenget at man får en sum på konto man kan bruke på hva man vil. De er ikke ment for å dekke behandling, siden det uansett er gratis i Norge. Anonymkode: 08a12...0ea
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #15 Skrevet 9. oktober 2024 Norske forsikringer er opptatt av funksjon. Om arret kun er kosmetisk tviler jeg på om det gir pengeutbetaling. Anonymkode: 7e0d8...8b5 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #16 Skrevet 9. oktober 2024 Har aldri hatt en eneste forsikring som dekker noe annet enn direkte tap. Det er jo hele poenget, at man skal få kompensasjon for utgifter, tapte inntekter, tapte feriedager, tapt funksjonsevne, verditap på gjenstand, økte kostnader i fremtiden, kostbare tilrettelegginger osv. Det du snakker om er utbetaling for tort og svie. Hadde vi skulle fått det måtte alle betalt langt mer for våre forsikringer, så de 9000 kronene hadde du for lengst betalt i høyere forsikringspremie. Anonymkode: 559ae...fac 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #17 Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Norske forsikringer er opptatt av funksjon. Om arret kun er kosmetisk tviler jeg på om det gir pengeutbetaling. Anonymkode: 7e0d8...8b5 Vil tippe at det kommer hit til Norge også på sikt, men skal forsikringen dekke alle kosmetiske arr så vil jeg også tippe at prisen for en slik forsikring kommer til å øke betraktelig for å få denne dekningen Anonymkode: 58a31...037 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #18 Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du misforstår hele poenget her. I den forsikringen vi hadde fikk man forsikringspenger for arr. Dette visste ikke vi, men det var legevakta som informerte oss om dette etter fallet. 9000 kr rett på barnets konto er jo bare flott! Så jeg spør om det finnes forsikringsselskap i Norge som dekker arr og lignende? Om du ikke vet, så er ikke tråden for deg. TS Anonymkode: dbd39...c09 Aldri hørt om det her i Norge, skummel business da, for folk uten skrupler... Anonymkode: e2cbc...6f7 1
mommyaka Skrevet 9. oktober 2024 #19 Skrevet 9. oktober 2024 Vel da kunne jeg vært rik som barn..så mange arr jeg fikk 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå