AnonymBruker Skrevet 9. oktober #1 Del Skrevet 9. oktober Gjelder en jobb i staten. Den er egentlig litt under mine kvalifikasjoner, men virker hyggelig og interessant, og det er en etat/avdeling jeg gjerne kunne tenke meg å jobb i. Har søkt jobb der for ikke lenge siden, men det var en topplederjobb jeg ikke fikk. Jeg er mest interessert i jobb som f. eks avdelingsleder, nestleder el noe. Jeg er i en lignende posisjon nå, et annet sted i staten, så dette blirt et steg "ned" på karrierestigen. Lønnen er betraktelig lavere enn den jeg har nå (med enn 100 000 ned), som allerede er ganske lav (og økt lønn er en av motivasjonene mine for å søke andre jobber), men det står at høyere lønn kan vurderes for spesielt kvaifiserte søkere. Er det vits å søke? Jeg vil ikke ha den hvis jeg ikke får bedre lønn. Anonymkode: 81e21...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #2 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Gjelder en jobb i staten. Den er egentlig litt under mine kvalifikasjoner, men virker hyggelig og interessant, og det er en etat/avdeling jeg gjerne kunne tenke meg å jobb i. Har søkt jobb der for ikke lenge siden, men det var en topplederjobb jeg ikke fikk. Jeg er mest interessert i jobb som f. eks avdelingsleder, nestleder el noe. Jeg er i en lignende posisjon nå, et annet sted i staten, så dette blirt et steg "ned" på karrierestigen. Lønnen er betraktelig lavere enn den jeg har nå (med enn 100 000 ned), som allerede er ganske lav (og økt lønn er en av motivasjonene mine for å søke andre jobber), men det står at høyere lønn kan vurderes for spesielt kvaifiserte søkere. Er det vits å søke? Jeg vil ikke ha den hvis jeg ikke får bedre lønn. Anonymkode: 81e21...46f Om du ikke søker er du iallefall garantert å ikke få mulighet til å forhandle deg til høyere lønn. Anonymkode: d44d5...670 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #3 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Gjelder en jobb i staten. Den er egentlig litt under mine kvalifikasjoner, men virker hyggelig og interessant, og det er en etat/avdeling jeg gjerne kunne tenke meg å jobb i. Har søkt jobb der for ikke lenge siden, men det var en topplederjobb jeg ikke fikk. Jeg er mest interessert i jobb som f. eks avdelingsleder, nestleder el noe. Jeg er i en lignende posisjon nå, et annet sted i staten, så dette blirt et steg "ned" på karrierestigen. Lønnen er betraktelig lavere enn den jeg har nå (med enn 100 000 ned), som allerede er ganske lav (og økt lønn er en av motivasjonene mine for å søke andre jobber), men det står at høyere lønn kan vurderes for spesielt kvaifiserte søkere. Er det vits å søke? Jeg vil ikke ha den hvis jeg ikke får bedre lønn. Anonymkode: 81e21...46f Jeg er i samme situasjon selv, fra- lønnen er skammelig lav (sikkert for nyutdannede) mens til lønna er 30K under det jeg har idag. Så jeg tenker å spille på mitt fra-intervall og til. Så får vi se. Anonymkode: 2fa7f...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #4 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er i samme situasjon selv, fra- lønnen er skammelig lav (sikkert for nyutdannede) mens til lønna er 30K under det jeg har idag. Så jeg tenker å spille på mitt fra-intervall og til. Så får vi se. Anonymkode: 2fa7f...9fc Lykke til med det! I mitt tilfelle er det til-lønnen som er mer enn 100 000 lavere enn det jeg har i dag (og min nåværende lønn er så lav at jeg ikke skifter til en ny jobb hvis jeg får like lav lønn som nå...). Jeg tror faktisk jeg ikke kommer til å søke..... Anonymkode: 81e21...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #5 Del Skrevet 9. oktober Jeg søkte jobb i stat (universitetet), lønnspennet i annonsen var fra 100k-50k under det jeg tjente. På intervjuet sa de (uten at jeg hadde spurt) at de var låst lønnsmessig av lønna i stillingsannonsen. Jeg ble innstilt som nr 1, og fikk tilbud med makssummen i annonsen, altså 50.000 ned fra lønna jeg hadde. Men så fikk jeg muntlig beskjed av instituttleder at jeg jo kunne prøve å spørre om mer lønn. Så jeg sendte mail og skrev at jeg var interessert i jobben, men at det var vanskelig å gå ned i lønn ved jobbytte, så om de kanskje kunne matche nåværende lønn. Uka etter fikk jeg ny kontrakt som endte i at jeg gikk opp i lønn. Så den lille mailen min ga meg nesten 100k mer i året. I stat, og på et universitet i innsparingsfase. Så det nytter å prøve! Anonymkode: f9550...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 9. oktober #6 Del Skrevet 9. oktober Hvis ikke annonsen inneholder frasen "For spesielt kvalifiserte kandidater kan vi vurdere å gi noe høyere lønn enn dette", tror jeg ikke de kan gi høyere lønn til til-lønnen. Lønnsspennet er drøftet med de tillitsvalgte før utlysing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #7 Del Skrevet 9. oktober Hateridioter skrev (3 minutter siden): Hvis ikke annonsen inneholder frasen "For spesielt kvalifiserte kandidater kan vi vurdere å gi noe høyere lønn enn dette", tror jeg ikke de kan gi høyere lønn til til-lønnen. Lønnsspennet er drøftet med de tillitsvalgte før utlysing. Jo det stor dette på min annonse , så derfor er jeg spent Anonymkode: 2fa7f...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 9. oktober #8 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo det stor dette på min annonse , så derfor er jeg spent Anonymkode: 2fa7f...9fc Da hadde jeg søkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #9 Del Skrevet 9. oktober Hvis du er godt kvalifisert kan du sikkert få et bedre tilbud opp mot det du har i dag. Utfordringen vil være at du mest sannsynlig ikke vil få særlig lønnsutvikling da du vil ligge høyt over tilsvarende stillinger. Anonymkode: 9276d...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #10 Del Skrevet 9. oktober TS her. Det står at høyere lønn kan vurderes for spesielt kvaliiserte. Men stillingen er på "rådgiver"-nivå i utlysningen. Da er det vel begrenset hvor langt de kan strekke seg? Normalt ville jeg med min kompetanse minst ha blitt ansatt i en seniorrådgiver-stilling, der lønnspennet er høyere. en jeg tror heller ikke de vil kunne endre den til seniorrådgiver, så lenge de ikke har skrevet begge deler (slik de ofte gjør) i utlysningen? Anonymkode: 81e21...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 9. oktober #11 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (36 minutter siden): TS her. Det står at høyere lønn kan vurderes for spesielt kvaliiserte. Men stillingen er på "rådgiver"-nivå i utlysningen. Da er det vel begrenset hvor langt de kan strekke seg? Normalt ville jeg med min kompetanse minst ha blitt ansatt i en seniorrådgiver-stilling, der lønnspennet er høyere. en jeg tror heller ikke de vil kunne endre den til seniorrådgiver, så lenge de ikke har skrevet begge deler (slik de ofte gjør) i utlysningen? Anonymkode: 81e21...46f Disse greiene varierer så mye i ulike statlige etater at det er umulig å svare generelt. Alle mine rådgiverstillinger i staten har vært utlyst som rådgiver og kun det, og så har det i realiteten vært åpent for seniorrådgiver. De ulike organisasjonene bruker titlene veldig ulikt. Ene plassen var det knyttet til utdanning, andre plassen til erfaring i den jobben, og ingen av plassene var den relatert til lønn i det hele tatt. Jeg gikk for eksempel opp i lønn ved å gå fra seniorrådgiver til rådgiver. Hvor mye de har å gå på lønnsmessig varierer også mye. Ring og spør? Hvis lønn er viktig er det greit å avklare tidlig om du er helt ute av deres league eller ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #12 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo det stor dette på min annonse , så derfor er jeg spent Anonymkode: 2fa7f...9fc Da har de mulighet til å gi deg høyere lønn, og da er det «vits» i å søke. Anonymkode: 2e857...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #13 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (40 minutter siden): TS her. Det står at høyere lønn kan vurderes for spesielt kvaliiserte. Men stillingen er på "rådgiver"-nivå i utlysningen. Da er det vel begrenset hvor langt de kan strekke seg? Normalt ville jeg med min kompetanse minst ha blitt ansatt i en seniorrådgiver-stilling, der lønnspennet er høyere. en jeg tror heller ikke de vil kunne endre den til seniorrådgiver, så lenge de ikke har skrevet begge deler (slik de ofte gjør) i utlysningen? Anonymkode: 81e21...46f Nei, de kan ikke gi deg seniorrådgiverstilling når utlysningen sier rådgiver. Men nå er ikke alltid lønnsnivå spikret i ulike stillingskoder, som en annen var inne på. Anonymkode: 2e857...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #14 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, de kan ikke gi deg seniorrådgiverstilling når utlysningen sier rådgiver. Men nå er ikke alltid lønnsnivå spikret i ulike stillingskoder, som en annen var inne på. Anonymkode: 2e857...c0a De er jo ikke det hvis en er akademiker i stat. En senioringeniør kan lett tjene mer enn en sjefsingeniør, selv om sjefsingeniøren skal ha mer vriene oppgaver Anonymkode: 41480...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå