Gå til innhold

Rectocele operasjon. Noen med erfaring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått time til rectocele operasjon 15 år etter fødselskaden skjedde. En gynekolog sa til meg en stund etter fødsel at en operasjon kunne gjøre at jeg fikk urininkontinens, så da turte jeg ikke det. Jeg har nå fått innvilget operasjon etter alle disse årene og kjenner jeg gruer meg, både for smertene etterpå og at det skal bli mislykket med andre plager nedentil.

Er det noen som har tatt en rectocele operasjon som kan fortelle om sin opplevelse?

Disse operasjonene gjøres det vel flere av i året, så legene er vel dyktige på dette?

Anonymkode: 72b22...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei.

Jeg har fått time til rectocele operasjon 15 år etter fødselskaden skjedde. En gynekolog sa til meg en stund etter fødsel at en operasjon kunne gjøre at jeg fikk urininkontinens, så da turte jeg ikke det. Jeg har nå fått innvilget operasjon etter alle disse årene og kjenner jeg gruer meg, både for smertene etterpå og at det skal bli mislykket med andre plager nedentil.

Er det noen som har tatt en rectocele operasjon som kan fortelle om sin opplevelse?

Disse operasjonene gjøres det vel flere av i året, så legene er vel dyktige på dette?

Du bør undersøke hvor mange operasjoner sykehuset du skal til gjør i året, for å vite om du er den eneste eller om du er en av 20 eller 100. Jo flere operasjoner sykehuset gjør, desto bedre erfaring har de. 
Var det ikke noe i denne gaten Abid Rada fikk utført? Og Sigrid Bonde Tusvik? 

Anonymkode: db651...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hi her. Nå er det 1 uke siden jeg ble operert for rectocele. Gikk over all forventning må jeg si. Jeg var livredd for både smertene jeg har lest om og eventuelle infeksjoner.  For det første så var smertene helt tåelige og jeg har ikke særlig høy smerteterskel.  Fikk Oxynorm, Paracet og Ibux første døgnet og deretter brukte jeg kun Ibux og Paracet i noen dager før jeg sluttet helt med smertestillende.  Ser veldig fint ut, jeg er ikke åpen lengre som før. Jeg løfter kun lett, er livredd for å ødelegge dette her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hi her. Nå er det 1 uke siden jeg ble operert for rectocele. Gikk over all forventning må jeg si. Jeg var livredd for både smertene jeg har lest om og eventuelle infeksjoner.  For det første så var smertene helt tåelige og jeg har ikke særlig høy smerteterskel.  Fikk Oxynorm, Paracet og Ibux første døgnet og deretter brukte jeg kun Ibux og Paracet i noen dager før jeg sluttet helt med smertestillende.  Ser veldig fint ut, jeg er ikke åpen lengre som før. Jeg løfter kun lett, er livredd for å ødelegge dette her.

Takk for at du oppdaterte. Hva mener du med åpen? 

Anonymkode: ebcdd...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan du fortelle mer? 

jeg blir fortalt hvor forferdelig det viø være å operere der nede etc men har selv skjemmende problemer 

Anonymkode: 4f4dc...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv i en vurderingsprosess (med meg selv) om jeg skal ta operasjonen. Min rectocele kom etter fødsel for 10år siden, muskelene revnet.

I hverdagen nå er det i grunn kun et problem dersom magen blir hard, men da er det også er ordentlig problem.. Og noen sexstillinger er ubehagelig. Ellers er tyngdefølelsen osv noe jeg bare har blitt vandt med. Gjerne oppdater her om hvordan ting blir fremover. God bedring❤️

Anonymkode: 08e78...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Trådstarter her. Hadde sex 6 uker etter operasjon. Var trangere, så sved litt, men inni var det ikke noe vondt. Har nok enda litt rectocele fordi jeg må trykke litt på mellomkjøttet 😥 Jeg er redd for å trykke når jeg skal på do, så bruker fiber regelmessig. Skal være flink til å gjøre knipeøvelser og håper på bedring, men tror ikke jeg får ny operasjon siden det er bedre enn det var. Jeg angrer ikke på operasjonen og hadde gjort det igjen any day. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...