Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt igjen en mann som jeg datet i mine ungdomsår. Vi har visst hvem vi har vært i nesten 30 år, men nå var begge single og vi har vært kjærester i to måneder nå. Han sier det er tidlig å skulle si om dette er det store eller om det er noe som er livet ut osv. Men at han vil få det til å funke og ikke har noen planer om å gå. Vi har noen ganger litt misforståelser som resulterer i små diskusjoner. Mest når vi ikke er sammen, noe vi ikke er hver dag pga barn på hver kant osv. Jeg må si jeg er redd for å kaste bort tid på noen som ikke er investert da jeg er 42 år nå og orker ikke bruke tid på pausefyll. Er jeg litt nevrotisk som tenker sånn etter 2 måneder, burde jeg bare gi han tid så vil han bli mer sikker? Eller vet man dette fra starten om følelsene er der? 

Anonymkode: e9186...432

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du trenger å roe deg ned litt. To måneder er ikke lenge....

Så lenge han er innstilt så er jo det det viktigste, og som du skriver så har dere barn på hver deres kant.

Er ingen fasit på dette. Det viktigste er at dere kommuniserer greit dere imellom. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Kjærlighet vokser fram etter tid. Man vet ikke om det er kjærlighet før etter at evt forelskelse har gått over, og det er gjerne først etter 1- 1,5 år. Man vet det er kjærlighet når man kjenner i hele seg at man ønsker å ha denne personen i livet sitt, Selv når man har sett de dårlige sidene til personen, og man har kommet seg gjennom de første uoveransstemmelsene av større grad. 

Anonymkode: 8ade8...a2a

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg var stormforelsket, men fikk likevel panikk når han ble seriøs etter bare noen uker. Man trenger tid for å vite om det er fremtid i forholdet. Det ble oss til slutt da.

Anonymkode: 6959e...bfb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har møtt igjen en mann som jeg datet i mine ungdomsår. Vi har visst hvem vi har vært i nesten 30 år, men nå var begge single og vi har vært kjærester i to måneder nå. Han sier det er tidlig å skulle si om dette er det store eller om det er noe som er livet ut osv. Men at han vil få det til å funke og ikke har noen planer om å gå. Vi har noen ganger litt misforståelser som resulterer i små diskusjoner. Mest når vi ikke er sammen, noe vi ikke er hver dag pga barn på hver kant osv. Jeg må si jeg er redd for å kaste bort tid på noen som ikke er investert da jeg er 42 år nå og orker ikke bruke tid på pausefyll. Er jeg litt nevrotisk som tenker sånn etter 2 måneder, burde jeg bare gi han tid så vil han bli mer sikker? Eller vet man dette fra starten om følelsene er der? 

Vi skjønte det første gang vi traff hverandre for over 20år siden. 

Noen merker det med en gang(det vil ikke si det vil vare livet ut, mye kan skje) og noen bruker lengre tid på det. Spesielt med andre forhold bak seg, tar det kanskje tid å føle på det. Dere bor heller ikke sammen, så ikke godt å vitr hvor godt dere passer sammen. La han få litt mer tid å kjenne på dette. 

Vær ærlig med han å si du ønsker noe varig og ikke noe fyllatull.

Anonymkode: a9c7e...5a2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi skjønte det første gang vi traff hverandre for over 20år siden. 

Noen merker det med en gang(det vil ikke si det vil vare livet ut, mye kan skje) og noen bruker lengre tid på det. Spesielt med andre forhold bak seg, tar det kanskje tid å føle på det. Dere bor heller ikke sammen, så ikke godt å vitr hvor godt dere passer sammen. La han få litt mer tid å kjenne på dette. 

Vær ærlig med han å si du ønsker noe varig og ikke noe fyllatull.

Anonymkode: a9c7e...5a2

Det har jeg også sagt og han ønsker ikke det heller. Men er mer sånn at han ikke vil si om dette er noe som vil vare så jeg ikke kan bruke det mot han senere. Han virker som han synes det er for tidlig å binde seg til å mene noe om fremtiden. Jeg syns det kanskje er litt rart. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han virker som han synes det er for tidlig å binde seg til å mene noe om fremtiden. Jeg syns det kanskje er litt rart. 

Det er ikke rart etter 8 uker. 

• Liker 1
Skrevet

Du må roe ned, 2 mnd er ikke lang tid.

Anonymkode: 192b0...8cd

• Liker 1
Skrevet (endret)

For der første kjenner man ikke en person etter to mnd og kan si at dette er ekte kjærlighet, de som tro dette ser for mye disney rett og slett. For det andre virker han fornuftig som holder litt tilbake mens du raser på - hvorfor stresser du? Dere har barn på hver deres kant å ta hensyn til. 
Og ikke minst, hva er du redd for? Hvorfor haster det å definere noe som tilsynelatende er bra akkurat nå?

Jeg tror ekte kjærlighet er når man er villig til å fire på egne krav for å møtes i fht partneres behover, når man slutter se egne behov som de som dominerer alt i en relasjon og klarer tilpasse seg - noe du tilsynelatende finner utfordrende i denne saken så kanskje det ikke er ekte kjærlighet fra din side ennå heller, og kanskje har dine behov for å definere en relasjon så stor inflytelse at du aldri finner det du leter etter. Hodestups forelskelse der man kaster alt annet til side er sjelden noe å bygge en fremtid på alene. 

Endret av Carrot
  • Nyttig 1
Skrevet

For oss var det første sekund øynene våre møttes. Vi vet, visste, og dette har ikke vært et spørsmål egentlig. Utrolig trygg og deilig gjensidig relasjon. Vi nærmer oss to år sammen. Kjenner fortsatt forelskelsen krible, fortsatt like kåt på han, lengter etter han gjennom dagen og hele meg gleder meg til alt vi skal dele og møte sammen ❤️ 

Ikke et fnugg av meg tviler på mine egne eller hans følelser. Han er bunnsolid, respektfull, omsorgsfull og lojal. Vi tåler hverandre sine greier, tar opp ting på en ryddig og saklig måte. Men uhyre sjelden det er noe. Vi har vel ikke kranglet enda, aldri kalt hverandre stygge ord, og snakker sammen på en fin måte. Løser ting på en rolig måte. 

Vi passer sammen på alle punkt, og kjenner på å være i flytsonen rundt hverandre. Det er godt å komme hjem til hverandre, og det er han jeg trenger når det har vært en lang dag eller jeg trenger å lande.

Alt dette forteller meg at dette er den rette for meg, og at han er investert og lojal ovenfor meg ❤️

Anonymkode: bef34...f85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...