AnonymBruker Skrevet 9. oktober #1 Del Skrevet 9. oktober Med flere brukere. Hvordan fordeles det hvem som jobber på hvem? Jobber alle på alle eller har man de samme brukerne hver gang? Før jobbet alle på alle, men nå går det mot at man skal stort sett stå på den samme beukeren hver gang. Jeg kan forstå at det er hensiktsmessig for brukeren å ha fast, kjent personal rundt seg og ikke så mange å forholde seg til. Samtidig kjenner jeg at jeg blir utslitt fordi jeg nå blir fordelt på den samme, tunge brukeren hver gang jeg er på jobb. Jeg kjenner at det gjør at jeg ikke lenger trives på jobb og har allerede begynt å søke andre jobber. Anonymkode: 4664b...3f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #2 Del Skrevet 9. oktober Jeg jobber ikke i bolig men følger tett opp. Hos oss prøver man å gå vekk fra at man har faste brukere man "har" fordi dette ble usunt over tid og de ansatte ikke greide å ha en profesjonell relasjon men nærmest ble som pårørende. Vi danner heller team rundt de brukerne som trenger det mest, og så veksler man mellom ulike team. Dette er også for å redusere sårbarhet. Men flere ansatte er lyn forbanna over dette og truer med å sykemelde seg hvis de ikke får ha "sin bruker" fast eller må samarbeide med Kari om oppfølging av "sin bruker". Så det er jammen ikke lett. 😅 Har du vært ærlig med leder? Tillitsvalgt? Jeg syns det er veldig forståelig at du har det slik. Samtidig er det jo noen få brukere som MÅ ha fast ansatte og ingen andre, men da må det jo være basert på frivillighet over tid. Anonymkode: c21ed...726 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #3 Del Skrevet 9. oktober Jobber i avlastningsbolig, så brukerne rullerer på å være der. Men vi bytter også på hvem vi er sammen med. Enkelte har behov for godt kjent personal, så da er det faste team rundt disse, men de ansatte jobber ikke kun med denne personen. Vi rullerer blir veldig tungt hvis ikke Anonymkode: cdc6b...50a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #4 Del Skrevet 10. oktober Vi har bare en beboer som skal ha 1:1, resten (4 stk) må igrunnen dele på en, noen ganger to ansatte. Det er veldig travelt, men det er jo ikke alltid alle er hjemme. Anonymkode: 77644...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå