AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #1 Skrevet 9. oktober 2024 Mannen skulle kjøre barnet i barnehagen i dag. Han var stresset og ungen « vanskelig». Jeg gikk for å hente smokken og sa det tydelig og fikk en « samme for meg». Jeg kom til gangen med smokken, men da har de gått. Jeg fikk ikke sagt ha det til barnet mitt. Jeg åpner døren og ser de stresser bort til garasjen. Jeg roper at jeg vil si ha det i en bestemt tone. Han blir veldig sur, men kommer tilbake. Jeg gir smokk og en klem. Jeg sier at det ikke var ok at han bare gikk mens jeg lette etter smokk. Da svarer han « fuck off». Vi har naboer, og dette er direkte flaut. Han var stresset, så beste hadde vært om jeg holdt meg unna, men da jeg sa han hadde glemt drikkeflaske, fikk jeg høre at jeg ikke hjalp til nok. Da jeg hjalp til, var ikke der greit hellet Anonymkode: 3646f...81c 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #2 Skrevet 9. oktober 2024 Høres ut som alle må stå opp tidligere for å få bedre tid. Anonymkode: 06759...c9d 1 1
lillevill Skrevet 9. oktober 2024 #3 Skrevet 9. oktober 2024 Det der er ikke bra for barnet. Dere må jo begge ta dere sammen og oppføre dere som folk. Fuck off liksom, er han 13? Ellers så virker seg som at han oppfører seg sånn for å dominere. Han er sur og alle skal vite det og holde seg unna. 🚩🚩🚩 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #5 Skrevet 9. oktober 2024 Jeg er litt fortvilet. Synes det blir mer og mer av denne oppførselen hans. Det som for meg er normal folkeskikk er å si « Nå må vi gå, bare glem den smokken. Han får klare seg uten». Det hadde jeg gjort, men det å bare lukke døren og gå, det er så respektløst. Og sånn oppfører han seg! Er vi på noe ute, og jeg skal kjøpe en is, kan jeg være 100% sikker på at de forvsinner, også må jeg leke leteleken etterpå. Jeg ringer, men får ikke svar. Det null kommunikasjon. Jeg må si « DU MÅ VENTE PÅ MEG FORDI JEG KJØPER IS, OG DET TAR 5 MINUTTER. TAKK» Sier jeg ikke det, blir de borte fordi det er så stress å vente. Det er rene hersketeknikken. TS Anonymkode: 3646f...81c
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #6 Skrevet 9. oktober 2024 Det er dessverre lite du kan gjøre for at andre mennesker skal oppføre seg bedre. Det er bare de som kan gjøre noe med det. Du må spørre deg hva du kan gjøre for deg selv. Hadde dette vært meg ville jeg tenkt at det var uaktuelt å leve sånn her. Og det ville jeg fortalt han. Om han ønsker å beholde meg får han da skjerpe seg. Er det vanskelig får han søke hjelp. Jeg hadde ikke gått rundt og tilpasset meg rundt hans humør, det er skadelig å leve sånn. Da får han pelle seg ut istedet. Anonymkode: e792c...e8a
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #7 Skrevet 9. oktober 2024 Det virker som du kanskje er «masete» og han er dritt lei det, men måten han oppfører seg på er utrolig umodent og uakseptabelt. Lite kult å se opp til en far som sier «fuck off» til sin mor. Også trist for barna da de vil tro dette er normalt og kan havne i dårlige forhold selv. Ville tatt en time hos terapeut sammen, så en tredjeperson kan komme med noen innputt før det er for seint. Ville også prøvd å endret din egen kommunikasjons måte, og eventuelt backe litt av. Jeg selv hadde blitt irritert om jeg har dårlig tid og skal stresse til jobb med barnet og i siste liten skal mor finne smokk og klem. Du skaper jo da en stressa situasjon du også. Selv om intensjonen din er god så kan jeg forstå mannen din blir irritert. Anonymkode: 7a57a...db7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #8 Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er litt fortvilet. Synes det blir mer og mer av denne oppførselen hans. Det som for meg er normal folkeskikk er å si « Nå må vi gå, bare glem den smokken. Han får klare seg uten». Det hadde jeg gjort, men det å bare lukke døren og gå, det er så respektløst. Og sånn oppfører han seg! Er vi på noe ute, og jeg skal kjøpe en is, kan jeg være 100% sikker på at de forvsinner, også må jeg leke leteleken etterpå. Jeg ringer, men får ikke svar. Det null kommunikasjon. Jeg må si « DU MÅ VENTE PÅ MEG FORDI JEG KJØPER IS, OG DET TAR 5 MINUTTER. TAKK» Sier jeg ikke det, blir de borte fordi det er så stress å vente. Det er rene hersketeknikken. TS Anonymkode: 3646f...81c Virker som dere bare har fått nok av hverandre begge to og at han vil ut av forholdet ergo skaper situasjoner for at du kanskje skal få nok. Dette høres ikke ut som en mann som ønsker forholdet. Anonymkode: 7a57a...db7 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #9 Skrevet 9. oktober 2024 Er dette hverdagskost hadde jeg faktisk forlatt han uansett om det er barn i bildet. Han har det ikke bra, du har det ikke bra og det er i hvert fall ikke bra for barnet! Anonymkode: 5d64d...22f 1 2
Hareena Skrevet 9. oktober 2024 #10 Skrevet 9. oktober 2024 (endret) Jeg tror kanskje han mener det er greit å få barnet i barnehagen uten de ritualene du har bestemt, smokk, hade, klem etc. Hvis du er noen som somler og alltid "skal bare" er det lett å gå lei. Kanskje er han utålmodig av natur og føler han alltid må vente på at du skal gjøre noe først og at det kun er dine regler som er de gjeldende. Men hvis det er slik han føler det, må det jo kommuniseres på en annen måte enn 'fuck off." Endret 9. oktober 2024 av Hareena 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå