Gå til innhold

Føles som om noe er i øret mitt, merkelig "trykk" når jeg gjesper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette begynte for ca. et halvt år siden og jeg skjønner ikke helt hva det er for noe. Det er så vanskelig å forklare men det skjer et eller annet inni øret når jeg gjesper som gjør at lyden blir veldig hul og merkelig, hører meg selv plutselig veldig godt men det forsvinner etter et par sekunder. Når jeg gjesper knitrer det i øret. Er ikke plaget med dette på høyre, er kun venstre. Noen ganger kan jeg kjenne på mildt ubehag, som en slags begynnende øreverk, men dette går raskt over. 

Føler ikke akkurat at dette er noe å gå til legen med men lurer på om noen andre har opplevd det samme. En sykepleier på jobben min så inni øret mitt og hun sa at øret ser helt fint ut, så forstår ikke helt hva dette kan være for noe.. Det er irriterende og føles feil/rart. 

Anonymkode: 5d5d3...d8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har noe lignende, hatt det hele livet. Kan på en del dager høre meg selv puste på en måte, det hjelper å gape mens jeg forsiktig bikker hodet fra side til side. Knitringen hos meg har noe med kjevemusklatur å gjøre, det er muligens pga spenninger, og dette forandrer seg med været, høytrykk og lavtrykk. Legen fant ikke noe spesielt

Anonymkode: 45e34...55a

Skrevet

gå til lege og sjekk for ørevoks rett og slett.. Dersom du har "stivnet" voks i øret kan det gi plager og infeksjon i verste fall. Og har det satt seg såpass lenge hjelper det ikke å dryppe med otosan og lignende eller bruke ørelys selv, da må det skylles.. 

Anonymkode: 598ee...e0e

Skrevet

Jo, du bør gå til legen når det har vært sånn lenge. Høres ut som du har væske i mellomøret som ikke går bort.

Anonymkode: 72817...e86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...