Gå til innhold

Hvorfor våkner jeg etter en times tid når jeg sovner tidlig? Jeg blir gal av dette!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var tidlig oppe i dag, og det var godt å legge seg nå i kveld for jeg var skikkelig trøtt. Sist jeg så på klokka var den 22:10, og jeg er ganske sikker på at jeg sovnet nærmest med en eneste gang.

Våkner etter hvert, føler meg uthvilt og bra, må tisse osv. Så ser jeg på klokka og den er faen meg bare 23:45. Hvordan ER DET MULIG??? Våkner jeg etter 6+ timer med søvn så er jeg så trøtt at jeg vet ikke hvem jeg er eller hvor jeg skal, men nå når jeg sov en times tid så var det nok til at jeg er lys våken?

Så nå sitter jeg her da, har prøvd å sove men får det ikke til. Det blir for varmt, jeg begynner å klø, blir rastløs, hodet er klar for dag. Dette skjer hver eneste gang jeg prøver å få en bra døgnrytme. Jeg kan ikke sove før midnatt, selv om jeg skal opp tidlig og selv om jeg er trøtt så må jeg nekte meg å legge meg. Det som da skjer er at jeg noen ganger plutselig våkner igjen før midnatt og da ikke får sove!

Hva er grunnen til dette? Er så jævlig irriterende, vil nesten gråte fordi jeg er så sint og frustrert nå. Jeg skal opp kl. halv 6, men tror jeg kan se langt etter søvn når jeg er helt våken og full av energi nå. 

Ja, jeg er B-menneske og jeg hater det og vil gjerne snu på det, men det går jo ikke. Det skjer hver eneste gang, jeg har aldri sovnet før midnatt og faktisk sovet flere timer i strekk. Jeg våkner etter 1-2 timer og er lys våken. 

Anonymkode: aa659...e97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar tid å snu et søvnmønster og noen er mer sensitive enn andre. Heller enn å gå direkte fra midnatt til 22, så bør du kanskje prøve 23:00 som en mellomstasjon eller 23:30. Hvis det går bra prøver du litt tidligere osv. Ta det gradvis. Jeg opplevde det samme når jeg la meg til tider som kroppen min opplevde som uvanlig. Det gikk seg til etter hvert.

Anonymkode: c301b...365

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan du få jobb på natten? Men da blir det sikkert problemer med søvn på dag og aften....  Sliter du deg ut nok fysisk ?

Anonymkode: 9d3ff...1e2

Skrevet

Jeg kan ha det slik noen ganger, løser det med å legge meg etter jobb og middag, det jeg bruker å gjøre om kvelden gjør jeg heller på morgenen. 

Anonymkode: 5bbf3...da8

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Var tidlig oppe i dag, og det var godt å legge seg nå i kveld for jeg var skikkelig trøtt. Sist jeg så på klokka var den 22:10, og jeg er ganske sikker på at jeg sovnet nærmest med en eneste gang.

Våkner etter hvert, føler meg uthvilt og bra, må tisse osv. Så ser jeg på klokka og den er faen meg bare 23:45. Hvordan ER DET MULIG??? Våkner jeg etter 6+ timer med søvn så er jeg så trøtt at jeg vet ikke hvem jeg er eller hvor jeg skal, men nå når jeg sov en times tid så var det nok til at jeg er lys våken?

Så nå sitter jeg her da, har prøvd å sove men får det ikke til. Det blir for varmt, jeg begynner å klø, blir rastløs, hodet er klar for dag. Dette skjer hver eneste gang jeg prøver å få en bra døgnrytme. Jeg kan ikke sove før midnatt, selv om jeg skal opp tidlig og selv om jeg er trøtt så må jeg nekte meg å legge meg. Det som da skjer er at jeg noen ganger plutselig våkner igjen før midnatt og da ikke får sove!

Hva er grunnen til dette? Er så jævlig irriterende, vil nesten gråte fordi jeg er så sint og frustrert nå. Jeg skal opp kl. halv 6, men tror jeg kan se langt etter søvn når jeg er helt våken og full av energi nå. 

Ja, jeg er B-menneske og jeg hater det og vil gjerne snu på det, men det går jo ikke. Det skjer hver eneste gang, jeg har aldri sovnet før midnatt og faktisk sovet flere timer i strekk. Jeg våkner etter 1-2 timer og er lys våken. 

Anonymkode: aa659...e97

Akkurat sånn har jeg det også, kan ikke legge meg før 24 for da våkner jeg etter et par-tre timer. Når det likevel av og til skjer at jeg er så trøtt at jeg må legge meg før tolv og jeg våkner ved tre-fire-tiden, ligger jeg bare og slapper av. Og tenker at det er like viktig bare å la kroppen få hvile. Jeg har en god porsjon fantasi og er ganske kreativ i huet så det er ikke noe problem. 

Men det var rart å høre at det fins andre som har det på samme måte, jeg trodde det bare var meg, jeg. 

Anonymkode: c25a4...526

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...