Gå til innhold

Er det noen som driver med dyre hobbyer her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle høre her hva folket driver med og hvor mye de bruker på hobbyene sine i året😊?

Anonymkode: dbc5e...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde tidligere to hester, det var dyr hobby det😬 brukte vel iallefall 100 000 i året🤯

Anonymkode: e523b...155

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde tidligere to hester, det var dyr hobby det😬 brukte vel iallefall 100 000 i året🤯

Anonymkode: e523b...155

Hjelp, jeg som synes golf er en dyr hobby 😅

Anonymkode: 4a47b...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjæreste…. Ryker noen 10.000lapper i året der…. 

utover det har jeg i mange år bedrevet pistolskyting og jakt, der røyk det fort 50.000 i året

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv driver jeg med gaming, ryker nok 50000 i året på pc og spill der. Så flyr jeg droner og fotograferer og redigerer. Er nok 40-50000 i året der også. Det kommer alltid nye, spennende droner🤭

Anonymkode: dbc5e...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotografering, men det er ikke nødvendigvis dyrt hvert eneste år. Verdien på min kamerasamling er på rundt 400.000 kr, men det er i hovedsak grunnet to meget dyre investeringer, og ikke noe som vil gjenta seg jevnlig. Det er innkjøp som er gjort over en periode på over 20 år.

Anonymkode: 7f6ef...8a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 2 barn som driver med motorcross, det koster en liten formue. 

Anonymkode: 83d12...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobbyen min er vanlife, så det koster jo med selve bilen + drivstoff + jobbe redusert. Med vanlifehobbyen følger klatring (dyrt klatreutstyr) og skiturer (dyrt randoneeutstyr). I morgen skal bilen på verksted, så ryker nok 10k bare da.

Anonymkode: 42e6d...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fotografering, men det er ikke nødvendigvis dyrt hvert eneste år. Verdien på min kamerasamling er på rundt 400.000 kr, men det er i hovedsak grunnet to meget dyre investeringer, og ikke noe som vil gjenta seg jevnlig. Det er innkjøp som er gjort over en periode på over 20 år.

Anonymkode: 7f6ef...8a5

Damn, skulle likt å sett den.

Anonymkode: 012bc...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver med hest, bruker lett 100 000 i året på den hobbyen 🙈

Men verdt det! 

Anonymkode: 705d6...f6c

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er aktiv vinsamler. Der ryker det fort noen kroner i året, med reiser, auksjoner og innkjøp for kjelleren.

Anonymkode: 76223...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på motorsykler og gamer. Byttet ut gamingutstyret mitt i fjor, og det kostet meg 100 000 kr. 

Og en og annen gammel motorsykkel, klarer ikke å selge de, så her sitter jeg med ti motorsykler og to gamle biler i garasjen min. Samt verktøy av høy verdi. 

Verdien er jo høy da, men jeg svir nok av et par hundre tusen i året til sammen på alt. 

Den dagen jeg selger alt, sitter jeg nok igjen med et par millioner pluss på bok. Men jeg har hørt at den som dør med mest verktøy og skit, den vinner ;) 

Anonymkode: 5e238...8e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening, mest jogging. Hva jeg bruker i året er nok ganske varierende, men typisk så er det kanskje: 

- 1-2000 kroner for nytt tøy (fra innerst til ytterst, og ulike sesonger, kjøper stort sett bare når noe jeg har er slitt ut, men blir fort litt forskjellig siden jeg løper ute hele året og både trenger shorts/singlet og fôret tights, pannebånd, hansker, reflex osv.)

- ca. 2500 i året for nye sko (kjøper ett par i året, men kan jo fort bli nesten det dobbelte hvis piggskoene som ikke brukes like ofte også blir slitt ut)

0-5000 på ulike løp. Nå har jeg ikke løpt et ordentlig løp på en stund, på grunn av graviditet, tidsklemme, barn og livet generelt, men har som mål å løpe flere løp fremover, noen som vil innebære reising. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Samler på gull og sølvmynter. Men i motsetning til de fleste andre hobbyer så regner jeg med en solid gevinst dagen jeg selger de!

Anonymkode: f9fae...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hester, sinnsykt dyr hobby. Ble ikke verdt det i lengden for meg (kanskje mest fordi jeg oppdaget at, i alle fall mine, ikke likte mennesker spesielt godt, i hvert fall ikke å bli ridd på). Byttet ut hestene med ku og sau, det går i det minste ca i null, og er like mye kos 😅

Ene ungen driver med surfing og kiting. Også veeeeldig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har 2 barn som driver med motorcross, det koster en liten formue. 

Anonymkode: 83d12...39e

Ha ha, ja det har jeg hørt. 

Til alle foreldre med små barn: Pensle inn på friidrett/løping og kjøp gode joggesko/piggsko.

Ikke bli med motorpappa og hestemamma.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hest, det går mye penger der. Koster meg nok 100.000 i året i praksis. Oppstalling, for, hovsalger, veterinær, forsikring, treninger, et og annet stevne og noe utstyr, men der kjøper jeg det meste brukt. I tillegg kommer mye ekstra kjøring og dugnadsarbeid i stallen. 

I blant tenker jeg på alt jeg kunne gjort om ikke «alle» pengene gikk til hest. Men det gir meg også enormt mye. Jeg tror jeg ville mistrivdes her jeg bor om det ikke var for hesten og stallmiljøet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hest her også. Datter som er aktiv sprangrytter. Så hestehold + utstyr + stevnekost ca 250tusen i året. Hesteholdet kan definitivt gjøres mye billigere, men om det skal konkurreres i tillegg så går det penger ja.

Kunne definitivt gjort mye annet for de pengene, men det gir også enormt mye (arbeidsmoral, treningsmoral og treningsglede, vennskap (er det noen annen arena hvor 12-åringen har venner fra 8-70?), robusthet i form av evne til å takle både opp- og nedturer osv. 

Endret av Marikken
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange med hest her. Jeg leide ut stallplasser før, det gikk ikke mange år. Hestene er greie, men ikke eierne når det samles en håndfull eller to med jenter/damer. Makan til intriger og baksnakking har jeg aldri opplevd. De siste åra har jeg hatt sau. De sier i alle fall bare bæ..

Anonymkode: f9fae...fc6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver med scrapbooking , tegning, hekling, brodering og baking. 

Har utstyr til dette til en del penger. Iallefall sikkert 100tusen, i tillegg er der forbruksmateriell der det går så mye penger jeg har mulighet til å bruke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...