Gå til innhold

Hvordan klarer du å bruke bare bind? ​🤢​

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg så skitten og ekkel! Jeg sliter med anspenthet og smerter i underlivet på grunn av traumer. Så tampong er for smertefullt og umulig å få inn, for musklene har låst seg helt. Jeg har de siste månedene måtte presse inn en gul tampong med makt. Denne gangen forsøker jeg å la kroppen være i fred (tydeligvis det den vil) og bruker bare bind. Men jeg føler meg så ekkel og skitten. Dusjer og vasker meg to ganger om dagen (normalt er en gang nok) og jeg bytter bind utallige ganger om dagen. Føler jeg stinker mensen og død. Det er så grisete og ekkelt, føler meg direkte skitten på grunn av alt blodet. Og jeg har ganske liten blødning. Er på dag 3 av 4... og det er et såpass mentalt helvete at jeg gruer meg til neste måned. Har brukt intimservietter for første gang i mitt liv, for jeg føler meg ikke ren uansett hva. 

Hvordan klarer dere å bruke bind og i det hele tatt være blant folk med bind? Jeg føler alle lukter mensen, så jeg tørr ikke å gå ut. Jeg er voksen for svarte. Aldri latt mensen stoppe meg, aldri hatt noen problemer med det og har en uproblematisk blødning (kort, lite og ingen mensensmerter). Nå føler jeg meg som en 12 åring med mensen for første gang og føler meg så hemmet i hverdagen. :bond:

Anonymkode: 7988f...196

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet ble slettet ved et uhell. 
Kan andre lukte det?! 

Skrevet

Føler på en del av det samme, klarer ikke bruke tampong etter fødsel og det er helt forferdelig å bruke bind, føler meg så ekkel.

Jeg kan heldigvis ta hjemmekontor så jeg ikke må gå på kontoret de første 2 dagene iallfall men må jo levere i bhg og handle og sånt.. og hender det kræsjer med ting jeg skal.

Forsøker å huske at jeg aldri noen gang har luktet at noen andre har mensen og det må jo være flere som bruker bind der ute.

Og så bruker jeg 2 truser 😄 

Anonymkode: 75927...e8d

• Liker 2
Skrevet

Hva mener du med kort og lite? På hvordan du beskriver det så høres det ut som et blodbad i en ukes tid. 🤣 eneste jeg har luktet av andre, er jern etter å gå på do etter en med kraftig mens. 

Du har problem med psyken og ikke mensen, derfor er det psyken du må gjøre noe med. Men frem til du har det bedre, hva med menstruser? 

Anonymkode: a921c...919

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Fordi jeg ikke lar folk sniffe meg i skrittet når jeg har mensen. Ikke ellers heller for så vidt.

Anonymkode: 48345...54e

• Liker 12
Skrevet

Friskt mensenblod lukter ikke noe særlig, bytt bind ofte? Jeg lar det ikke bli fullt eller går flere timer hvis jeg har mye mensen. Skifter som regel etter ca 3-5 timer. 

Anonymkode: 54a09...b01

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg ikke lar folk sniffe meg i skrittet når jeg har mensen. Ikke ellers heller for så vidt.

Anonymkode: 48345...54e

😂 enkelt sagt ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg føler meg så skitten og ekkel! Jeg sliter med anspenthet og smerter i underlivet på grunn av traumer. Så tampong er for smertefullt og umulig å få inn, for musklene har låst seg helt. Jeg har de siste månedene måtte presse inn en gul tampong med makt. Denne gangen forsøker jeg å la kroppen være i fred (tydeligvis det den vil) og bruker bare bind. Men jeg føler meg så ekkel og skitten. Dusjer og vasker meg to ganger om dagen (normalt er en gang nok) og jeg bytter bind utallige ganger om dagen. Føler jeg stinker mensen og død. Det er så grisete og ekkelt, føler meg direkte skitten på grunn av alt blodet. Og jeg har ganske liten blødning. Er på dag 3 av 4... og det er et såpass mentalt helvete at jeg gruer meg til neste måned. Har brukt intimservietter for første gang i mitt liv, for jeg føler meg ikke ren uansett hva. 

Hvordan klarer dere å bruke bind og i det hele tatt være blant folk med bind? Jeg føler alle lukter mensen, så jeg tørr ikke å gå ut. Jeg er voksen for svarte. Aldri latt mensen stoppe meg, aldri hatt noen problemer med det og har en uproblematisk blødning (kort, lite og ingen mensensmerter). Nå føler jeg meg som en 12 åring med mensen for første gang og føler meg så hemmet i hverdagen. :bond:

Bruker menskopp.. Fikk nytt liv etter det!!

Anonymkode: 8a512...0f4

Skrevet

Eller tøybind 🙂 vet det er en vanesak men da slipper man å bli så svett og klam som man blir av plastbind, og da føler man seg «tørr» og ikke så skitten liksom. Jeg sverger til det. 

Anonymkode: 10ac9...d0b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg klarte det aldri pga alt for kraftige blødninger, ville blødd gjennom på et minutt. Men du virker som du sliter like mye med den mentale biten av det, skrekk for at andre skal merke det osv. 

Anonymkode: a0a62...03e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Friskt mensenblod lukter ikke noe særlig, bytt bind ofte? Jeg lar det ikke bli fullt eller går flere timer hvis jeg har mye mensen. Skifter som regel etter ca 3-5 timer. 

Dette, etter jeg begynte med kopp, så kan jeg bekrefte at det er ingen lukt👍🏻

Anonymkode: 8a512...0f4

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, om man praktiserer normal hygiene (du er i overkant) så vil man ikke kunne lukte at andre har mensen. 

Jeg er generelt sensitiv på lukt, og har i tillegg fire svangerskap bak meg hvor jeg omtrent kunne lukte på ånden din hva du spiste til middag i går, og fortsatt ikke kunne lukte mens på andre.

Anonymkode: 897cf...aad

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg bruker, og har har alltid utelukkende bruk bind. Føler meg ren og pen og null ekkel for det. Ingen smerter og mer oversikt over jeg må bytte sammenlignet med tampong, som jeg rett og slett ikke skjønner hvordan folk klarer å bruke.

Anonymkode: a7e6f...782

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Like ikke bind selv, føler det lukter, og føler meg skikkelig ekkel. Så jeg bruker kun tampong. Men håper ikke andre kan lukte det, har ikke luktet det på andre, så tviler jo. Men føles så grisete med bind🤢

Anonymkode: 05bc6...639

• Liker 1
Skrevet

Klarer det ikke . Bruker tampong eller menstruse . 

Anonymkode: 65acd...e70

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Like ikke bind selv, føler det lukter, og føler meg skikkelig ekkel. Så jeg bruker kun tampong. Men håper ikke andre kan lukte det, har ikke luktet det på andre, så tviler jo. Men føles så grisete med bind🤢

Anonymkode: 05bc6...639

Nettopp, jeg har ikke luktet det på andre, og lar ikke andre snuse meg i skrittet, men jeg lukter det selv . Og det er vel nok? Ja, føles gristet, med eller uten vinger , ekstra langt osv, blir alltid noe søl. 

Anonymkode: 65acd...e70

• Liker 2
Skrevet

Alltid brukt bind, da jeg syntes det har vært litt ubehagelig å bruke tamponger, men blitt mer vant til det nå. Bruker våtservietter eller intim våtservietter for å vaske meg etter dobesøk, og bytter bind regelmessig så det ikke lukter noe. Men vil kanskje tro at det er tankene dine som overtenker her og ikke lukten?. 

• Liker 4
Skrevet

Selv hopper jeg bare over mensen med å bruke p piller.

Tar pause 2 ganger i året, en uke av gangen. Slipper mye da :)

Anonymkode: 0c69a...d61

Skrevet

Bruker bare bind og har gjort det i alle år som jeg har hatt mensen. Bytter selvfølgelig flere ganger om dagen. Tror neppe det "lukter menstruasjon" av meg 😊

Tampong og mensenkopp er uaktuelt, da jeg ikke liker å stikke ting oppi glufsa mi. Vurderer å kjøpe meg noen mensentruser, for å se hvordan det fungerer. Jeg har til tider ganske kraftige blødninger, så jeg er litt skeptisk til om bare mensentruse vil fungere. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er på dag 28 av blødninger, ennå ikke ferdig, dette blir årets tredje drøye langperiode, og har samtidig hatt "normal mens" inni der som for meg tydeligvis er "hver 14 dag intervall". Det er ikke lite som kommer heller, her er det full monty og to nattbind i menstrusa for å vere relativt sikker. 

Tro meg, har glemt å bekymre meg over noe som helst av lukt og dritt, jeg er bare pisslei blod og leger som sier "alt er normalt" samtidig som om de ser dumt på meg når jeg påstår jeg er plaget. Hele året har vært en eneste klam, ekkel, sur og blodig affære. 

Bytt bind ofte, så går det nok fint i fire dager, du har jo drømme-mensen. - eventuelt bruk store nattbind, og ikke for trange bukser, - nattbind dekker det meste om du er veldig usikker og husk ikke vask bakterieflora i underlivet sønder og sammen. 

Jeg hater dette her selv. Så intenst! 

Anonymkode: 6bbe6...6fe

• Hjerte 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...