Gå til innhold

Hva skjer med deg etter din død?

Bingodingo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Håper på at himmelen er ekte

Anonymkode: 38519...ce0

Det er dette som er religion. Håp og tro på noe som ikke er vitenskapelig bevist.

Man står fritt til å håpe og tro på akkurat hva man vil.

Den kristne «himmel» og Gud,  er bare 1 av ca 3000 guder mennesker har tilbedt igjennom menneskeheten. Hvilke av disse gudene du tror på er helt opp til deg.

Det er lite som skiller meg fra en kristen. Jeg tror ikke på en Gud mer en hva den kristne gjør. Thats it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger å gå igjen på jobben min og plante visdom og erfaring i nye ferske studenter og kolleger som kommer etter meg 😅

Anonymkode: 1dd6b...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga opplevelser tror jeg på noe etter døden. Og dermed har jeg sett/lest om tusenvis av døden-historier hvor de blir gjenopplivet. De fleste opplever en voldsom kjærlighet (som vi egentlig lengter etter hele livet) og ser et stort lys, ser gjennom livet sitt og møter de de har vært glad i på jorden. Selv hadde jeg ikke trodd på det uten opplevelsen min. Så jeg ‘vet’ at det er noe etter døden. Kan jo ikke overbevise andre, men jeg frykter ikke døden, når sjelen min kommer ‘hjem’, Noen kaller det Gud, noen skaperen, noen til lyset/kjærligheten/universet mm. dermed kan jeg også være glad i livet her på jorden og gjøre så godt jeg kan, og hjelpe andre.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 18.58):

Jeg syns det er litt trist at noen ikke har troen på et etter-liv. Hvordan kan dere akseptere døden da? 

Anonymkode: f2822...54a

Det er jo ikke noe valg da. Den må bare aksepteres.

Anonymkode: 1fc43...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg vet uten skygge av tvil at jeg går videre, men vet ikke hva som kommer til å skje. Det jeg tror skjer er basert på nær-døden-opplevelser og minner folk har fra før de ble født osv. Selv mener jeg å huske deler av et liv jeg har levd før, men ikke mellom-tilstanden mellom livene.

Anonymkode: 40e2c...54f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes millioner av mennesker som har dødd og blitt gjenopplivet. De som husker det sier mye likt a' la dette, fra en kvinne som døde under en bilulykke og ble gjennopplivet:

Anonymkode: 08ea7...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det finnes millioner av mennesker som har dødd og blitt gjenopplivet.

I så fall har du en veldig liberal bruk av ordet "dødd", som inkluderer nær-døden-opplevelser.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De som husker det sier mye likt a' la dette, fra en kvinne som døde under en bilulykke og ble gjennopplivet:

Det er helt naturlig at de sier mye likt, også om dette kun er en "drøm" som oppstår i personens hjerne i en slik situasjon. Hva hjernen fyller ut dette bevissthetstapet med (hvis det er dette som skjer), vil naturligvis være påvirket av dine forventninger og kulturelle ballast.

Så dette beviser ingen ting den ene eller andre veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg er i nærheten, sendes kroppen min til Oslo Universitetssykehus for forskning. 'Ånden' min, 'bevisstheten' min slutter å eksistere tror jeg. Men jeg håper den kommer et bedre sted, kanskje et parallelt univers eller noe slikt.

Anonymkode: 6d0d7...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (7 minutter siden):

I så fall har du en veldig liberal bruk av ordet "dødd", som inkluderer nær-døden-opplevelser.

Det er helt naturlig at de sier mye likt, også om dette kun er en "drøm" som oppstår i personens hjerne i en slik situasjon. Hva hjernen fyller ut dette bevissthetstapet med (hvis det er dette som skjer), vil naturligvis være påvirket av dine forventninger og kulturelle ballast.

Så dette beviser ingen ting den ene eller andre veien. 

Synes min svigerfar sa det så greit når hans hjerte stoppa men heldigvis så fikk vi til å gjennopplive han. Han så hele familien foreldrene, besteforeldre en god og varm følelse. Men han trur ikke det har noe med gud å gjøre. Så han sa. Ikke være redd for å dø. Det er jeg heller ikke. Aldri vært. Som jeg sier. For meg så går det jo bra. Forhåpentligvis så er det verre for dem som står meg nær. 

Anonymkode: 83ec9...1fe

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativer:

Kommer til Gud eller helvette

Kommer en plass som man selv har manifestert og tror på.

Reinkarnasjon 

Ingenting 

Blir vesner i en høyere dimensjon.

Og tilslutt...Annet👻

Endret av Tunique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 7.45):

Det finnes millioner av mennesker som har dødd og blitt gjenopplivet. De som husker det sier mye likt a' la dette, fra en kvinne som døde under en bilulykke og ble gjennopplivet:

Anonymkode: 08ea7...866

😂

Anonymkode: 2e33f...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...