Gå til innhold

Takket ja til jobbtilbud. Kjenner ikke glede over jobben. Søker nye jobber og har dårlig samvittighet. 🥺

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble arbeidsledig da jobben min ble kjøpt opp og nye eiere nedbemannet mange av oss. Jeg har vært uten jobb i 6 mnd. Så på mange måter er jeg glad for at jeg nå har fått meg en jobb. Men det føles bare ikke som den riktige plassen for meg. Kjenner liksom ikke den gleder og engasjementet jeg har kjent på tidligere før jobbstart. 

derfor søker jeg videre og har nå søkt på to jobber jeg virkelig kunne tenke meg. Men samvittigheten min er så dårlig. Hva om jeg søker og får tilbud like før jeg skal starte i jobben jeg allerede har takket ja til? 

Et det noen som har vært i lignende situasjon? Akkurat fått en jobb og sagt opp?  Føler meg så slem, men man må jo gjør det som er best for seg? 

Anonymkode: a0964...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bedre en hverdag som føles bra tenker jeg, din lojalitet bør være overfor deg selv først og fremst. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort noe lignende. Søkte mange jobber å fikk til slutt en i et stort firma. Tenkte da at det kunne være et springbrett på veien, men kjente egentlig ingen glede over den nye jobben. Ville egentlig bare komme meg unna den gamle. Etter 2,5 mnd oppsigelsestid ringte en gammel kollega med tilbud om drømmejobben. Jeg takket ja etter litt betenkningstid. Det var superkjipt å ringe for å si opp før jeg hadde begynt, men jeg angrer ikke ett sekund. Du er din egen lykkes smed 

Anonymkode: d1410...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min kom i en situasjon hvor han hadde vært i intervju og takket ja og skrevet kontrakt en plass han søkte på rett før han ble ferdig med studiene. Plutselig dukket det opp et mer attraktivt tilbud en annen plass med bl.a høyere lønn og arbeidsoppgaver han egentlig heller ville drive med. 

Han var ikke høy i hatten da han måtte ringe arbeidsgiveren han hadde signert med, men det gikk jo helt fint. :) Han har ikke angret en eneste gang, og jobber enda på samme plass 😄

"Its a dog eat dog world"

Anonymkode: d55d8...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...