Ermegselv Skrevet 8. oktober 2024 #1 Del Skrevet 8. oktober 2024 Hm, hvordan håndtere dette eller ikke håndtere dette i det hele egentlig men litt vanskelig siden de er nære venner og naboen. Saken er den at de spurte meg om jeg kunne passe kattene deres i 2 uker da de skulle reise bort. Og jeg sa ja, og dette er ikke 1 gangen men har alltid passet hos de da jeg ikke kan ha kattene hjemme hos meg. Så til problemstillingen. Jeg har da passet kattene deres og null problem men så plutselig kom de hjem før tiden og det er her det var. Jeg skulle bake en kake og var gått tom for noe og sende de en sms om jeg kunne låne litt hvis de hadde hjemme, og fikk at de kunne jeg. Så jeg fikk gjort det jeg skulle og så gikk det noen dager , søndagen kom og jeg hadde behov for en paracet, butikken er stengt og ikke noe døgnåpent apotek her, sendte en sms men fikk ikke svar. Hodepinen økte så jeg lånte en fra de, men problemet var at den lå i et kjøkkenskap, så jeg åpnet bare det å hentet ut en paracet, skulle legge en tilbake neste dag. Plutselig skvetter jeg for da kom de inn døra, de skulle ikke komme hjem før tirsdagen men der sto de da på mandag morgen, når jeg skulle legge inn paraceten jeg lånte . Jeg fikk høre at jeg haddde brutt tillitten deres ved å gå i skapene deres og de vill ha nøkkelen tilbake, noe de fikk. Men det var ikke måte på hvor mye kjeft jeg fikk. Ikke ville de høre på forklaringen. Og nå føler jeg meg som en dritt. Hvordan i alle dager kan jeg få de til å forstå at jeg ikke er intressert i å snoke i skapene deres , og jeg hadde jo hatt enomrt mange muligheter mens de var vekk men det er jo som å tale for døve ører, jeg blir beskylt for tyveri og diverse ting. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 8. oktober 2024 #2 Del Skrevet 8. oktober 2024 Ermegselv skrev (1 minutt siden): Hm, hvordan håndtere dette eller ikke håndtere dette i det hele egentlig men litt vanskelig siden de er nære venner og naboen. Saken er den at de spurte meg om jeg kunne passe kattene deres i 2 uker da de skulle reise bort. Og jeg sa ja, og dette er ikke 1 gangen men har alltid passet hos de da jeg ikke kan ha kattene hjemme hos meg. Så til problemstillingen. Jeg har da passet kattene deres og null problem men så plutselig kom de hjem før tiden og det er her det var. Jeg skulle bake en kake og var gått tom for noe og sende de en sms om jeg kunne låne litt hvis de hadde hjemme, og fikk at de kunne jeg. Så jeg fikk gjort det jeg skulle og så gikk det noen dager , søndagen kom og jeg hadde behov for en paracet, butikken er stengt og ikke noe døgnåpent apotek her, sendte en sms men fikk ikke svar. Hodepinen økte så jeg lånte en fra de, men problemet var at den lå i et kjøkkenskap, så jeg åpnet bare det å hentet ut en paracet, skulle legge en tilbake neste dag. Plutselig skvetter jeg for da kom de inn døra, de skulle ikke komme hjem før tirsdagen men der sto de da på mandag morgen, når jeg skulle legge inn paraceten jeg lånte . Jeg fikk høre at jeg haddde brutt tillitten deres ved å gå i skapene deres og de vill ha nøkkelen tilbake, noe de fikk. Men det var ikke måte på hvor mye kjeft jeg fikk. Ikke ville de høre på forklaringen. Og nå føler jeg meg som en dritt. Hvordan i alle dager kan jeg få de til å forstå at jeg ikke er intressert i å snoke i skapene deres , og jeg hadde jo hatt enomrt mange muligheter mens de var vekk men det er jo som å tale for døve ører, jeg blir beskylt for tyveri og diverse ting. Å nei, skal vi begynne med en slik diskusjon igjen!?!? Du skulle ikke ha snoket i skapene deres, nei! 15 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #3 Del Skrevet 8. oktober 2024 Hva er det med KG og naboer som låser seg inn uten avtale? Anonymkode: 1a0b7...cea 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ermegselv Skrevet 8. oktober 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er det med KG og naboer som låser seg inn uten avtale? Anonymkode: 1a0b7...cea jeg har jo bodd der da, ikke låst meg inn når jeg vil. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ermegselv Skrevet 8. oktober 2024 Forfatter #5 Del Skrevet 8. oktober 2024 Mezzosoprena skrev (11 minutter siden): Å nei, skal vi begynne med en slik diskusjon igjen!?!? Du skulle ikke ha snoket i skapene deres, nei! jeg gikk i et skap, men det er ikke det som er problemet men det at jeg blir beskylt for tyveri osv... jeg prøvde å si til de at hadde jeg hatt interesse med å snoke så var det 2 uker uten at de var hjemme. Jeg visste jo hvilket skap paracet lå i. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #6 Del Skrevet 8. oktober 2024 Ermegselv skrev (8 minutter siden): jeg har jo bodd der da, ikke låst meg inn når jeg vil. Du har bodd der? Hvor har du oppbevart matvarer? Ettersom kjøleskapet var off limits? Anonymkode: 836c1...000 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #7 Del Skrevet 8. oktober 2024 Hvis dette er sant : Ingen driver og "låner" av naboer lenger. Paracet kjøper du på bensinstasjonen hvis du holder på å dø av hodepine. Du snoker i skapene deres og nå er det slutt på kattepass. Anonymkode: 061ea...a69 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 8. oktober 2024 #8 Del Skrevet 8. oktober 2024 Dette er nok en trolletråd. Hvis man har bodd hos noen man har passet kattene hso, så har man nødvendigvis vært inne i skapene deres. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #9 Del Skrevet 8. oktober 2024 Ermegselv skrev (1 time siden): jeg har jo bodd der da, ikke låst meg inn når jeg vil. Hvorfor bor du hos naboene når du passer kattene? Naboene mine stikker innom 1-3 ganger pr dag når de passer mine katter, de bor ikke her... Jeg ville reagert veldig negativt på at en kattepasser forsynte seg i skapene mine når de ikke får svar på meldinger... Anonymkode: 494b2...7aa 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 8. oktober 2024 #10 Del Skrevet 8. oktober 2024 Ermegselv skrev (2 timer siden): jeg gikk i et skap, men det er ikke det som er problemet men det at jeg blir beskylt for tyveri osv... jeg prøvde å si til de at hadde jeg hatt interesse med å snoke så var det 2 uker uten at de var hjemme. Jeg visste jo hvilket skap paracet lå i. Vel, du har jo tatt en pakke Paracet fra et skap hos noen andre uten å avtale det på forhånd, så strengt tatt har du jo stjålet da... 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #11 Del Skrevet 9. oktober 2024 Man går ikke i skapene uansett situasjon. Jeg lot en nabo se etter min katt, hun fikk nøkkel. Da jeg kom hjem så jeg med en gang at hun hadde snoket i skapene mine. Hun fikk aldri passe katten min igjen. Jeg konfronterte på en måte som hun avslørte seg selv med og bli knallrød i fjeset. Hun tok blant annet gardinene for vinduene så ingen kunne se inn og glemte og ta de tilbake. Forstår godt at de reagerte i ditt tilfelle, du ble ferska sånn er saken. Tilliten er borte. Anonymkode: 69f30...aee 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #12 Del Skrevet 9. oktober 2024 Bor du hos noen for å passe dyra dems ligger det i kortene at visse skap som kjøkkenskap er fritt vilt. Man kan ikke forvente å ha dyrepasser boende i to uker uten at de åpner opp noe på kjøkkenet. Anonymkode: 40a07...3a8 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 9. oktober 2024 #13 Del Skrevet 9. oktober 2024 synes de overreagerer. men da får de noen andre til å passe kattene igjen da. synes det er sykt at de beskylder deg for å stjele når du har sendt sms. jeg tenker de kan spandere på deg et par paracet etter flere uker som kattepasser for DE 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #14 Del Skrevet 9. oktober 2024 Høres rart ut hele greia. Om de er naboer så bor du jo rett i nærheten? Og kan hente alt du vil av bakeutstyr og medisin hjemmefra. På den annen side, so what om besøkende tok 3 sjeier mel og 2 paracet? Koster sikkert mer enn det bare å bruke dopapir hos dem. Anonymkode: a7089...089 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #15 Del Skrevet 9. oktober 2024 Du skulle ikke tatt uten avtale, men forstår desperasjonen. Hvorfor måtte du gå inn for å legge tilbake et par paracet? Jeg hadde ikke merket om det hadde forsvunnet paracet hjemme hos meg. Anonymkode: d7732...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #16 Del Skrevet 9. oktober 2024 Drit i dem. Man er ekstremt uhøflig om man ikke lar gjester få medisiner de behøver når de attpåtil er der for å gjøre DEG en tjeneste. At de ikke gidder å svare viser at de tar deg for gitt. Om noen hadde bodd hos meg i 2 uker for å holde katten med selskap skulle de fått følt seg som hjemme. Hvordan fungerer dette i deres hode egentlig? Har de pekt ut eller satt postitlapper på skap som er "off limits" på forhånd? Noen ganger i livet vil vi få uforholdsmessige konsekvenser eller kjeft for ting som ikke egentlig er så ille. Og man får ikke alltid en unnskyldning for det. Men vet du hva? Det sier mest om de som deler ut denne kjeften, det er de som taper i det lange løp på å være rigide, frekke og støte mennesker fra seg. Gå med hevet hode, hils hyggelig og gi faen. Anonymkode: 829cc...d7c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #17 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Høres rart ut hele greia. Om de er naboer så bor du jo rett i nærheten? Og kan hente alt du vil av bakeutstyr og medisin hjemmefra. På den annen side, so what om besøkende tok 3 sjeier mel og 2 paracet? Koster sikkert mer enn det bare å bruke dopapir hos dem. Anonymkode: a7089...089 Det lå sikkert noe inkriminerende TS ikke la merke til i det skapet med paracet, derav overreaksjonen. Anonymkode: 3709c...83d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #18 Del Skrevet 9. oktober 2024 Ermegselv skrev (23 timer siden): Hm, hvordan håndtere dette eller ikke håndtere dette i det hele egentlig men litt vanskelig siden de er nære venner og naboen. Saken er den at de spurte meg om jeg kunne passe kattene deres i 2 uker da de skulle reise bort. Og jeg sa ja, og dette er ikke 1 gangen men har alltid passet hos de da jeg ikke kan ha kattene hjemme hos meg. Så til problemstillingen. Jeg har da passet kattene deres og null problem men så plutselig kom de hjem før tiden og det er her det var. Jeg skulle bake en kake og var gått tom for noe og sende de en sms om jeg kunne låne litt hvis de hadde hjemme, og fikk at de kunne jeg. Så jeg fikk gjort det jeg skulle og så gikk det noen dager , søndagen kom og jeg hadde behov for en paracet, butikken er stengt og ikke noe døgnåpent apotek her, sendte en sms men fikk ikke svar. Hodepinen økte så jeg lånte en fra de, men problemet var at den lå i et kjøkkenskap, så jeg åpnet bare det å hentet ut en paracet, skulle legge en tilbake neste dag. Plutselig skvetter jeg for da kom de inn døra, de skulle ikke komme hjem før tirsdagen men der sto de da på mandag morgen, når jeg skulle legge inn paraceten jeg lånte . Jeg fikk høre at jeg haddde brutt tillitten deres ved å gå i skapene deres og de vill ha nøkkelen tilbake, noe de fikk. Men det var ikke måte på hvor mye kjeft jeg fikk. Ikke ville de høre på forklaringen. Og nå føler jeg meg som en dritt. Hvordan i alle dager kan jeg få de til å forstå at jeg ikke er intressert i å snoke i skapene deres , og jeg hadde jo hatt enomrt mange muligheter mens de var vekk men det er jo som å tale for døve ører, jeg blir beskylt for tyveri og diverse ting. Du skriver jo selv at du stjal en paracet. Om jeg tar noe uten lov en dag, for så å legge tilbake noe lignende neste dag så har jeg fortsatt stjålet. Greit du er et troll, men synes likevel at foreldrene dine burde oppdratt deg bedre. Forresten. Jeg kjøpte middag på butikken i dag. Jeg hadde muligheten til å bare plukke varer ned i lommen min. Men jeg gjorde det ikke. (Les: det å poengtere at man har muligheten er bortkastet og kun et tegn på dårlig trolling) Anonymkode: a9870...226 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Franord Skrevet 10. oktober 2024 #19 Del Skrevet 10. oktober 2024 Synes de overreagerer. Hvis jeg hadde noen boende hjemme hos meg i to uker for å passe kattene mine, hadde jeg ønsket at de følte seg som hjemme. Personlige ting er nå en ting, det kan få være i fred. Men det må være mulig for deg å ta en paracet som ligger i kjøkkenskapet. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 10. oktober 2024 #20 Del Skrevet 10. oktober 2024 Du må jo åpne skap hvis du bor der i 2 uker!! Det høres ut som der ligger noe mer bak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå