Gå til innhold

Sex og Autisme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette utsagnet sier meg at du ikke har skjønt så mye. Hadde de vært gode på å sette seg inn i andres følelser og situasjon, så hadde de kanskje ikke vært autister?

Anonymkode: 1e93f...a80

Etter 22 års ekteskap og samlivskurs med tema innen akkurat det å være gift med en autist, så tror jeg at jeg har mer kunnskap en deg.
Det har ingenting om at de ikke kan sette seg inn i andres føleser, men går på det at de ta lærdom og vite hva situasjonen er for partner. Det er høytfungerende autister i aller høyeste grad kapable til! De lærer seg også fint andre ting og lager gjerne regler på hvordan de skal forholde seg til verden rundt seg. Da kan de også gjøre det overfor partner. Selv om de innerst ikke bryr seg, så kan de speile og gi illusjon om at de bryr seg, det skal så utrolig lite til mange ganger. Samme går på nære venner, mange autister sliter med å få venner, der skal de også så lite til. Det å gi inntryk om at man bryr seg om hvordan vennen har det og det å vise interesse når vennen prater om tema som ikke bryr dem kan være nok til at vennen er fornøyd og føler at man har en verdi.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpsom skrev (1 time siden):

Etter 22 års ekteskap og samlivskurs med tema innen akkurat det å være gift med en autist, så tror jeg at jeg har mer kunnskap en deg.
Det har ingenting om at de ikke kan sette seg inn i andres føleser, men går på det at de ta lærdom og vite hva situasjonen er for partner. Det er høytfungerende autister i aller høyeste grad kapable til! De lærer seg også fint andre ting og lager gjerne regler på hvordan de skal forholde seg til verden rundt seg. Da kan de også gjøre det overfor partner. 

Klart, men da må de jo ville lære, ville gå på samlivskurs, ville finne ut av det. 

Anonymkode: a8037...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare nevne at dette ikke gjelder alle autister. Er selv autist og er gift med en. Har også hatt sex med 6 nevrotypiske (ikke-autister) og en annen autist. Mannen og jeg har våre utfordringer, men sexen er svært emosjonell. Vi gir og tar. Problemet her er at jeg gjerne skulle hatt sex hele tiden og han sjelden, og han er generelt mer kosete enn seksuell. Han andre autisten Jeg har hatt sex med var faktisk alt for fokusert på min nytelse. Det var veldig slitsomt. Oralsex før og etter samleie hver eneste gang. Kan også være at det var for å kompenserte for liten penis.

De nevrotypiske varierte i graden de ga/tok under sex. Den mest egoistiske og kjedelige seksuelt var nevrotypisk. Autister sliter mer enn snittet med seksualitet, men vil bare gjøre det tydelig at seksuell egoisme ikke kun handler om autisme. 

Anonymkode: 77a05...d8b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers: tips: vær helt konkret om du snakker om hva du vil ha under sex. For eksmepel si du vil ha 5-15 minutter med slukking (om det er noe som er viktig for deg). Eller si du vil han skal si navnet ditt. Ta det opp utenom sexen og lag en liste hva du vil ha.

Anonymkode: 77a05...d8b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...