AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #1 Skrevet 8. oktober 2024 Hvorfor gjør de dette? Har jobbet ett sted tidligere og både jeg, samt to andre kollegaer sluttet grunnet dårlig miljø. Baksnakking, favorisering, stygge kommenterer. Likevel ser jeg nå at stedet søker jobb og presiserer at personen må ha kvalifikasjon «bidrar til ett godt arbeidsmiljø». Videre står det at de tilbyr svært hyggelige, inkluderende og flotte kollegaer. Skjønner ikke hvorfor de skriver dette når det er så langt fra sant? Anonymkode: eb24a...6c4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #2 Skrevet 8. oktober 2024 Det er fordi stillingsannonsene er fulle av løgner og overdrivelser. Anonymkode: ecbca...7ab 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #3 Skrevet 8. oktober 2024 De vil at vedkommende skal lage et godt miljø. Anonymkode: 956eb...b33 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #4 Skrevet 8. oktober 2024 Nei altså... Ingen vil vel innrømme at det er dårlig miljø når man legger ut søknad etter flere folk??? Akkurat sånn som at du som arbeidssøker ikke skriver negative ting om deg selv i søknaden. Anonymkode: bc896...fc0 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #5 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei altså... Ingen vil vel innrømme at det er dårlig miljø når man legger ut søknad etter flere folk??? Akkurat sånn som at du som arbeidssøker ikke skriver negative ting om deg selv i søknaden. Anonymkode: bc896...fc0 Det forstår jeg, men da er det vell bedre å ikke skrive noe om arbeidsmiljø? De som får jobben vil jo få seg ett sjokk. Anonymkode: eb24a...6c4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #6 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det forstår jeg, men da er det vell bedre å ikke skrive noe om arbeidsmiljø? De som får jobben vil jo få seg ett sjokk. Anonymkode: eb24a...6c4 Folk tilpasser seg forskjellig. Noen vil oppleve det miljøet du mislikte som noe positivt Anonymkode: 8ac52...3c4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #7 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Folk tilpasser seg forskjellig. Noen vil oppleve det miljøet du mislikte som noe positivt Anonymkode: 8ac52...3c4 Det tviler jeg sterkt på da det er såpass mange som mistrivdes der Anonymkode: eb24a...6c4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #8 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk tilpasser seg forskjellig. Noen vil oppleve det miljøet du mislikte som noe positivt Anonymkode: 8ac52...3c4 Ingen opplever baksnakking, favorisering og negative kommenterer som positivt med mindre de selv kan være med på denne oppførselen Anonymkode: eb24a...6c4 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #9 Skrevet 8. oktober 2024 På arbeidsplassen min sier de som lager dårlig stemning osv at det er jo såååå godt arbeidsmiljø her. Lite selvinnsikt. Eller så syns de det selv at det er så flott der, typisk «mobbere» 🤷♀️ Anonymkode: 36881...c07 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #10 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei altså... Ingen vil vel innrømme at det er dårlig miljø når man legger ut søknad etter flere folk??? Akkurat sånn som at du som arbeidssøker ikke skriver negative ting om deg selv i søknaden. Anonymkode: bc896...fc0 Jeg var faktisk på et jobbintervju hvor de "innrømmet" problemer med arbeidsmiljøet. Jeg stilte et direkte spørsmål om det, og hvis de hadde sagt noe annet hadde jeg vel fort oppdaget av det var løgn. Jeg fikk ikke jobben så ble ikke noen problemstilling for meg, men hadde jeg fått tilbud hadde jeg nok vært veldig tvilende på grunn av dette. Anonymkode: f9821...f69
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #11 Skrevet 11. oktober 2024 Haha, det har jeg også vært borti. Den annonsen har gått sin seiersgang blandt venner, familie og tidligere kolleger for å si det sånn. Enkelte eier ikke skam, selvinnsikt eller sjel. Videre så lurer jeg på om lederne som tar inn nye gang på gang lurer på om problemet fikser seg sjæl? Den gamle frukten blir ikke etanes fordi man legger et nytt eple i fruktkurv full av mugg 😅 Anonymkode: 11984...5df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå