AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #1 Skrevet 8. oktober 2024 Måtte avlive hunden min pga.kreft. Må jeg da sende inn dødmelding på NKK dogweb? Eller kan hunden bare stå der i oversikten over hunder jeg har? Koster det noe å ha den der når den er avlivet? Melder dere hunden død på dogweb? Kan alle se den er død da? Anonymkode: bb388...319
Pilga Skrevet 8. oktober 2024 #2 Skrevet 8. oktober 2024 Jeg meldte aldri min hun død til dogweb! ikke fått noe regning eller annet.
Gjest Artemis_ Skrevet 8. oktober 2024 #3 Skrevet 8. oktober 2024 Jeg meldte hunden min død, mest slik at folk som søker opp rase og eventuelt linje, kan få et inntrykk av levealder. Ja, de som leter opp hunden din kan se at den er død der. Det koster ikke noe å ha en hund registrert der. Det er medlemsskapet i NKK som koster, men hundene som er registrert blir stående til "evig tid", om du er medlem eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #4 Skrevet 8. oktober 2024 Pilga skrev (1 time siden): Jeg meldte aldri min hun død til dogweb! ikke fått noe regning eller annet. Jeg vil ikke at alle skal se det. Er så lei meg og savner henne sånn😥 Anonymkode: bb388...319 1
Leo Skrevet 8. oktober 2024 #5 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg vil ikke at alle skal se det. Er så lei meg og savner henne sånn😥 Anonymkode: bb388...319 Man må jo aktivt gå inn og søke opp en hund for å se at den er meldt død, så det er ikke slik at alle ser det. Du trenger jo heller ikke å gjøre det akkurat nå og det er ingenting i veien for å gjøre det f.eks. neste år. Jeg synes imidlertid det kan være greit å kunne gå inn på forfedre/slektninger f.eks. til en hund jeg vurderer å kjøpe for å få et inntrykk av levealder. 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #6 Skrevet 8. oktober 2024 Melder aldri inn hunder død. Så ifølge dogweb ser det ut som jeg eier 13 hunder 😅 Anonymkode: d090e...c55
Gjest Artemis_ Skrevet 8. oktober 2024 #7 Skrevet 8. oktober 2024 Jeg greide ikke å melde inn dødsfallene før flere måneder etter at det skjedde, og det er ikke noe du trenger å tenke på nå uansett. Gi deg selv tid til å sørge, det viser bare hvor elsket hun var. ❤️
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #8 Skrevet 9. oktober 2024 Skulle ønske folk kunne bli flinkere til å melde hunder døde på dogweb så det kommer frem når man sjekker linjer ifb hundekjøp. Jeg hadde en gang en hund som ble avlivet bare 2 år gammel. Far ble bare 3, søster 4 mnd og mor 3,5 år. Foreldre er ikke dødmeldte (begge eies av oppdretter), men både jeg og eier til søster har dødmeldt. Dette for at folk skal se hvilken elendig kombinasjon dette var. Anonymkode: 6f159...c15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå