Gå til innhold

Hunden min knurret til meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han lå i senga si, og jeg gikk bor til han for å klappe han som jeg br uker, men han bare knurra sint mot meg! Hva betyr det?? :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo det er klart det, men jeg lurer på om det er fordi jeg lot han være alene hjemme igår kveld i noen timer. Min samboer var hjemme senere da, men han tar ikke med hunden ut og gjør like mye sammen med den som jeg gjør. Han er en snill og rolig hund, overrasker meg at han knurret... :(

Gjest GreenSky
Skrevet

Vent til hunden kommer bort til deg, og så ta han med ut på en tur.

Skrevet
Vent til hunden kommer bort til deg, og så ta han med ut på en tur.

Så du mener at hunden skal styre forholdet deres? Unnskyld meg, men det er faktisk ikke hunden som er herre, men menneske og da blir det feil at hunden skal styre hva den vil eller ikke vil.

Jeg hadde sjekket om hunden var syk, for ellers ville jeg aldri akseptert at den knurret til meg. Den kunne mene hva den vil, men å knurre til "sjefen" sin gjør man bare ikke.

Gjest Lupi ii.
Skrevet

Jeg mener at hunden må få lov til å si fra hvis den vil være i fred. Vi hadde en golden før som var verdens snilleste, men gikk vi bort til henne når hun lå på plassen sin så var det ofte at hun knurret til oss. da ville hun være i fred. det kan diskuteres om det er akseptabelt at hunden knurrer, men den kan ha vært syk eller følt seg dårlig og ville være i fred. den må jo få lov til å si fra en gang i blant den også. men er det agressive tendenser, vile jeg sett mer alvorlig på det.

Gjest GreenSky
Skrevet

Sier du det?

Jeg er ikke hundeeier akkurat nå. (men har vært) Jeg oppdrar hunden som jeg ville oppdratt et barn - men barnet/hunden har også sin frie vilje.

Vil han ikke snakke med meg, så får han være i fred.

Selvfølgelig er det noe annet om han er syk.

Skrevet
Så du mener at hunden skal styre forholdet deres? Unnskyld meg, men det er faktisk ikke hunden som er herre, men menneske og da blir det feil at hunden skal styre hva den vil eller ikke vil.

Jeg hadde sjekket om hunden var syk, for ellers ville jeg aldri akseptert at den knurret til meg. Den kunne mene hva den vil, men å knurre til "sjefen" sin gjør man bare ikke.

Enig med Piper her, hunden din skal ikke knurre til deg når du forsøker å klappe. Har den vist agressiv atferd mot mennesker tidligere? Hvis ikke høres det neste ut som om det feiler den noe. Jeg ville sett an formen på hunden, hvis den viser andre sykdomstegn ville jeg dratt til veterinæren for en sjekk. (Manglende matlyst, drikker ikke, vil ikke leke/kose, trekker seg unna, blasse øyne eller tørr snute etc.)

Skrevet
Enig med Piper her, hunden din skal ikke knurre til deg når du forsøker å klappe. Har den vist agressiv atferd mot mennesker tidligere? Hvis ikke høres det neste ut som om det feiler den noe. Jeg ville sett an formen på hunden, hvis den viser andre sykdomstegn ville jeg dratt til veterinæren for en sjekk. (Manglende matlyst, drikker ikke, vil ikke leke/kose, trekker seg unna, blasse øyne eller tørr snute etc.)

Hvis en hund knurrer uten å vise andre tegn på aggresivitet (viser tenner, glefser) i en slik situasjon, kan ikke jeg skjønne at det er noe å bli så redd for.

En hund skal også kunne si ifra til "sin sjef" at akkurat nå vil jeg være i fred. Jeg har en hund som "snakker litt høyt" (dvs knurrer for å gi beskjed når det er noe han ikke liker). Dette må vi bare akseptere, men det betyr ikke at han får gjøre som han vil, eller at han er sjef, men vil han ikke koses med akkurat der og da skal han selvfølgelig få slippe det.

Skrevet

Hunder kan ha en dårlig dag akkurat som mennesker.

Men jeg ville følgt nøye med!

Om en hund plutselig endrer adferd, er den ofte syk.

Hvis det er tispe, mulig pms.

Den forige tispa mi var skikkelig gretten rett før løpetid.

Hun var sola sjøl, men rett før løpetid var hun et monster :)

Skrevet

For all del, ikke lær hunden til IKKE å knurre. Da får du ingen advarsel om den skulle finne på å bite.

Skrevet

Takk for gode svar. Den ville sikkert bare ligge litt i fred. Bare litt uvant, siden han vanligvis er så glad i nærhet.

Skrevet

Hunden min knurrer når den ligger på sin plass og vil ha fred,de har jo den måten å si fra på når de ikke har annet språk!

Skrevet

Det kan være et tegn på at han har smerte eller vondt en eller annen plass.

Skrevet

En ting er i hvert fall sikkert. Det er IKKE fordi du lot den være hjemme i går kveld! Hevngjerrighet er en menneskelig egenskap, hunder driver ikke og straffer og tar igjen ørten år etter en hendelse.

Jeg hadde ikke akseptert knurring, men det er sikkert forskjell fra rase til rase.

Skrevet

Jeg ville satt meg litt unna hunde en stund og så ropt på den. Tatt den med ut på en tur eller lekt litt med den. Da vil du merke om den er syk eller bare var sur.

Gjest Fruktfat
Skrevet

En hund skal også kunne si ifra til "sin sjef" at akkurat nå vil jeg være i fred. Dette må vi bare akseptere, men det betyr ikke at han får gjøre som han vil, eller at han er sjef, men vil han ikke koses med akkurat der og da skal han selvfølgelig få slippe det.

enig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...