Gå til innhold

Fjernet sting, kan jeg bade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fjernet sting etter en føflekk idag. Kan jeg bade i badekaret samme dag? Når kan jeg evt gjøre det?

Anonymkode: b91ea...375

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymkode: 2e29e...bc7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fjernet sting etter en føflekk idag. Kan jeg bade i badekaret samme dag? Når kan jeg evt gjøre det?

NEI. og dette skal du ha fått beskjed om fra legen der du fjernet både føflekk og sting. Du kan dusje, men ikke ligge i badekar eller bade på annen måte. Du har sår etter stingene og de skal gro. Bading er fy med alle typer kirurgi, enten det er snakk om små føflekker eller større inngrep. 

Anonymkode: 6cffb...dd0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

NEI. og dette skal du ha fått beskjed om fra legen der du fjernet både føflekk og sting. Du kan dusje, men ikke ligge i badekar eller bade på annen måte. Du har sår etter stingene og de skal gro. Bading er fy med alle typer kirurgi, enten det er snakk om små føflekker eller større inngrep. 

Hvor lang tid tar det vanligvis før man kan bade da? Har bare fått beskjed om at jeg skulle ikke dusje det første døgnet, la plasteret sitte på så lenge som mulig med mindre det ble vått, og ta stingene etter 14 dager. 

Skrevet

Hjemme i mitt eget badekar hadde jeg glatt tatt et bad. Hullene etter stingene er jo som små hull man kan få i huden etter å stikke seg på en torne f.eks. Og føflekkirurgi er jo kun overfladisk. 

Anonymkode: 4fdf3...8c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hjemme i mitt eget badekar hadde jeg glatt tatt et bad. Hullene etter stingene er jo som små hull man kan få i huden etter å stikke seg på en torne f.eks. Og føflekkirurgi er jo kun overfladisk. 

Anonymkode: 4fdf3...8c5

Det er klar beskjed om at man ikke bader etter noen form for kirurgi, enten det er føflekk eller større inngrep, på grunn av infeksjonsfare. Men hvor føflekken sitter er jo vesentlig. Får man infeksjon i såret så blir arret styggere i tillegg til alt annet som følger med. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor lang tid tar det vanligvis før man kan bade da? Har bare fått beskjed om at jeg skulle ikke dusje det første døgnet, la plasteret sitte på så lenge som mulig med mindre det ble vått, og ta stingene etter 14 dager. 

Det varierer fra lege til lege hva de anbefaler. Ring og spør der du har vært, så slipper du å gjøre noe du angrer på resten av livet om det går galt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vet at jeg måtte vente 4uker+ etter hver operasjon uansett hvor stort eller lite som ble sydd. Det er ikke helt grodd selv om de tar ut stingene. Kan fremdeles bli betent. Samme med tattooer. Ville ventet 2uker til minst

Anonymkode: 9572c...408

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...