Gå til innhold

eplesyltetøy

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

finner så mye forskjellige oppskrifter: Bla. 10 epler 1.dl.sukker.   Minst mulig sukker, men er ikke 1.dl litt lite? Har forresten mer enn 10 epler:)

Anonymkode: 46b8c...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanel og vanilje kan gjøre at det føles som mer søtt i enn det er. Kommer også an på hvilke epler du har. Noen er surere enn andre, og da må en enten akseptere surere mos eller mer sukker. 
Vanilje og kanel er godt i uansett da 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

finner så mye forskjellige oppskrifter: Bla. 10 epler 1.dl.sukker.   Minst mulig sukker, men er ikke 1.dl litt lite? Har forresten mer enn 10 epler:)

Kok eplene til de er passe myke etter din smak. Så smaker du til med sukker til det er passe søtt i din munn. Enkleste måten. 
Epler kommer i mange varianter, noe er surere enn andre, så type epler er også medvirkende til mengden sukker. Ha litt vann i bunnen av kjelen når du koker. 

Anonymkode: 8fcab...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:Takk for tips. Følgte rådene deres.  Tok noen skjeer med sukker+ noen dæsjer med kanelpulver. Synes det gikk litt lang tid så jeg moset bitene litt. Nå poppa sylteglassene her, gleder meg til å smake.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS:Takk for tips. Følgte rådene deres.  Tok noen skjeer med sukker+ noen dæsjer med kanelpulver. Synes det gikk litt lang tid så jeg moset bitene litt. Nå poppa sylteglassene her, gleder meg til å smake.

Håper det ble bra 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...