Gå til innhold

Usikker på en venninne som tar kontakt i en livskrise..Trenger innspill

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt innspill tips og råd.

En bekjent kuttet kontakten med meg, eller jeg kuttet med henne-Det gikk litt to veier,egentlig.

Hun tok aldri kontakt og fant på ting med andre, jeg reagerte og satte ned foten,og hun reagerte tilbake ved å «fyre løs» tilbake, på samme måte. Så vi avsluttet.

Jeg er forståvidt litt ferdig med dette. Men jeg lurer på motivet bak at hun tar kontakt nå,noen måneder senere.Dette skjede i sommer, nå har hun tatt kontakt igjen.

Det er tydelig at hun har sliter, har kansje savnet meg, for hun kommer jo tilbake til meg. Av en grunn? Men jeg føler jo også at jeg lurer på, for hvem er det viktig? 

Jeg tenker at hun er ute etter stabilitet. Hun er utmattet,trenger trøst hun er ute etter et hvorfor..

Typen har forlatt henne, de har holdt på i ett år. Det har vært skikkelig turbulent, og de har alltid slitt,sånn jeg har forstått relasjonen deres..Men hun har prøvd å vise relasjonen som at hun har vært mindre interessert i han,enn hun egentlig er. Og det kan jo til en viss grad være forståelig, ingen ønsker være den svake parten liksom..

Hun er ute etter å snakke om det og kaste ball om det og alt mulig som følger med «ekstrem kjærlighetssorg» som hun kalte det. 

Og jeg ser den, jeg er singel selv. Og jeg har vært der selv, i «ekstrem kjærlighetssorg». Men noe av det jeg reagerte på tidligere, var jo at hun var veldig direkte med meg om alt som var vanskelig i livet hennes, og det var ikke det at det var vanskelig å høre på. Men at hun bare hadde tid til de andre venninnene hennes, hele tiden. At hun hadde gøy og moro med dem,og jeg synes jo helt klart at det er ikke ble eller var riktig.

Så det jeg lurer på nå er, hva skjer om 2 uker? Hva skjer om 3 uker 4? Hvor er vi da?

Ikke det at jeg forventer noe tilbake, men jeg føler at jeg må beskytte meg selv, fordi hun kommer jo inn i livet mitt.

Og hva om hun kommer inn i livet mitt for å gå igjen. Det vil ha påvirkning på meg. Enten jeg vil det eller ikke, vet jeg.. Fordi jeg knytter meg,og ikke minst bruker tid og energi på henne,som jeg ikke får tilbake, og kunne brukt på andre ting.

Samtidig så har jeg jo vært borte i en lignende situasjon før med en annen venninne, og det viste seg jo for min del, som jeg ser det i ettertid;At jeg blir litt brukt i den fasen at hun trengte en singel venninne som var der og ville veldig gjerne at jeg skulle «vise henne Oslo» og jeg skulle «lære henne å dra ut.». 

Viser seg nå, 6 mnd etterpå, sier hun i hvert fall selv at det har løst seg. Og denne venninnen ble fridd til på nytt, og hun har sagt ja, så de skal gifte seg.

Og jeg sitter igjen med å oppleve at hun er opptatt hele tiden. Er glad det løste seg, de har et barn på 5 år sammen,leilighet og vært sammen da i 21 år totalt-Med andre ord, et forhold på papiret som «alle» ønsker seg. Men dette er ikke samme jente,som tok kontakt nå-De er jo forskjellige,og er «sin egen person», hver for seg..Så derfor er det jo ikke samme greia, egentlig..

Så jeg lurer litt på, hva er lurt å gjøre i en slik situasjon? Hvordan kan jeg best sørge for meg selv?

Jeg har jo lyst til å vise meg som en person som er like genuin og interessert og støttende, og ordentlig, men jeg er jo også interessert i å beskytte meg selv. Har like lite lyst til å bli brukt igjen, som alle andre..

Burde jeg være mindre tilgjengelig i perioden fremover? Da føler jeg jo også at ponget er litt borte..

Noen som har vært gjennom noe av det samme,og har gode innspill, som er konstruktive? 

Anonymkode: 9454d...44e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orket ikke lese alt, det ble for mye tankekjør - jeg er en tidligere tankekjører selv, så jeg forstår det og dømmer ikke, men det er bare altfor mye å inn av irrelevant informasjon.

Legg fra deg tanker om hva hun tenker, føler, mener og gjør.

Begynn å se på dine behov og dine ønsker, og spør om hun passer inn i slik du ønsker å ha livet. Hvis svaret er nei, så gjenopptar du ikke kontakten.

Så enkelt er det faktisk.

Anonymkode: 7b7ab...dbd

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...