Gå til innhold

Vekt og størrelse (klær)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er 162 cm høy og 54 kg. Bruker S og 34/36. 

Anonymkode: ed6f5...518

Til sammenligning:

Jeg er 162 cm høy, 55 kg, og bruker stort sett M og 38 i klær.

Jeg har helt klart en annen kroppsfasong enn deg :)

Anonymkode: e9bae...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

160 og 120 kg.

Bruker 46 og XL. Noen ganger 48 eller large avhengig av merke. Mye i L eller 44 blir for lite over bysten.

Anonymkode: 871f3...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

152 cm lav, 60 kg sjokoladevekt, xs/ s oppe, s nede. Undertøy i L for jeg takler ikke trange truser 😅

Anonymkode: 73c4b...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

173 cm og 87 kg. Bruker str 44 nå.

Da jeg veide 120 kg brukte jeg 50/52. Innimellom 54 i overdeler (ville ikke at ting skulle sitte nær kroppen, nei....)

Anonymkode: bb81c...5cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så store forskjeller fra plagg til plagg eller butikk til butikk! Jeg blir stadig overrasket over dette, selv i en og samme butikk er det stor forskjell fra en bukse til en annen i samme størrelse. 

Jeg er 169 cm høy

Veier 58 kg

Jeg bruker størrelse alt fra XS til L... Eller 36-40 om du vil. 

Jeg har en bukse i skapet som er strl. xs i livet fra BikBok, den er litt for stor, men jeg har også en kjole fra Vero Moda i strl. L som er litt for liten... Forstå det den som kan. Kjolen er riktignok kjøpt på nett og jeg tenkte at M burde være safe for meg, men jeg ville at den skulle sitte litt løst og ledig, så jeg gikk opp en strl. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg ikke kunnet bruke den.

Anonymkode: b057b...8cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 18.15):

164cm og 56kg bruker S og 36. 

Anonymkode: 348c4...c97

AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 19.12):

165 cm og 55 kg. Bruker for det meste XS (og det er ofte veldig stort), noen ganger S.

Anonymkode: 4f3e6...5c4

Så artig. Vi er veldig like. Skiller 1cm og 1kg og du bruker xs som er stort og der får ikke jeg på meg en gang. S/36 i bukser begynner å bli trangt. Så hvor kg setter seg har mye å si! 
Jeg pleide å veie 48-50 og da brukte jeg xs og 32/34 

Anonymkode: 348c4...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå når klestørrelser varier såpass fra kjede til kjede så er det ikke et mål på noe som helst. Det spørs hvor du handler. 

Da jeg hadde en BMI på 29 så brukte jeg dessverre det at jeg kom inn i enkeltplagg i størrelse L eller 42, til og med 40 som et mål på at jeg "egentlig" ikke var så overvektig, eller at jeg bar overvekten godt. Så jeg hadde svart i denne tråden da "jeg er 84 kg og bruker strl. L/40"

Har nå gått ned 26 kg, og er normalvektig. Jeg handler ikke lenger på Kappahl og andre kjeder som er store i størrelsen. Kjøper f.eks en del vintage når jeg er i utlandet fordi jeg prøver å ikke støtte fast fashion, og kjøpte nylig en ullkåpe i London fra 1970-tallet, UK størrelse 12, EU størrelse 40 som passer helt perfekt. 

Vintage er gøy når man er normalvektig 😄

Anonymkode: c531d...e06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

168 høy

116 kg (etter vektnedgang)

Bruker 50/52 i klær stort sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

175 høy og 76-78 kg, bruker mest 40 og noen ganger 42. 

Anonymkode: f3b0f...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 17.30):

Ble inspirert av midjemåltråden, og er nysgjerrig på sammenhengen mellom vekt og størrelse på klær. Jeg har gått ned 25 kg, og er nå per definisjon normalvektig. Skulle likevel ønske jeg var en klesstørrelse mindre…. Men kanskje det hjelper å se hvordan dette henger sammen i et større perspektiv? 

Spør derfor om; hva er din

Høyde: 172

Vekt: 69

Normale størrelse i klær: 40 

Anonymkode: bd69c...048

Høyde: 165

Vekt: 64

Bruker str 38, og oftest M. Det blir ofte litt langt på armer/lengde. Oftere Small på overkropp enn underkropp

Anonymkode: 45c83...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier rundt 60 kg, 176 høy, bruker stort sett xs eller s, men noen ganger er jeg plutselig m, det er sjeldent da. 

Anonymkode: a7d83...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde 165, vekt 62. Bruker stort sett størrelse S/M og 38. Vekt jevnt fordelt og bruker samme størrelse oppe som nede. 

Har gått med fra 78 kg og størrelse M/L og 40/42 og det er veldig deilig å komme inn i den ‘gamle’ størrelsen min igjen.

Anonymkode: 0e39b...82f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Veier rundt 60 kg, 176 høy, bruker stort sett xs eller s, men noen ganger er jeg plutselig m, det er sjeldent da. 

Anonymkode: a7d83...8ac

Blir ikke klærne litt korte på deg med xs, når du er så høy? Tenker at s er beregnet på en på rundt 165 cm, og medium 170

Anonymkode: 45c83...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

163, 53 kilo bruker str 34

Anonymkode: 074e6...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

162 høy 73 kg , bruker s/m i klær 

Anonymkode: 35914...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

175 og 68 kg

Spørs litt på merket, men stort sett S på overkropp og M på underkropp. Buksestørrelse Levis 27"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne var interessant!

jeg er 163 og veier 72, bruker S og M i topper og 38/40 i bukser. 

trener mye og har en del muskler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever også store forskjeller fra plagg til plagg eller butikk til butikk..

Er 173 cm og nå rundt 68 kg. 

Bruker vanligvis S i overdel og S/M i underdel, stort sett 38 i bukser. Har noen bukser i 36 som passet da jeg var 63-65 kg😅

Anonymkode: 34647...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

172, 78kg, str M, 38, og innimellom L.

Anonymkode: 47356...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

168, 65 kg, bruker M/L. Har veldig brede hofter/lår så det blir ofte for trangt i bena for M der.

Anonymkode: 07b75...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...