Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært gift med min kone i ca 39 år. Hun har alltid vært skikkelig flott å se på, slank, velkledd og intelligent. Da vi traff hverandre var hun på full fart opp karriere stigen i bank/finans. Fikk stadig nye jobb tilbud med skikkelig lønn. Hun var 26 og jeg 31 når vi giftet oss. Jeg er en halv studert kar som hadde ambisjoner for egen virksomhet. Det gikk etter hvert veldig bra, mange ansatte, tjente godt, leilighet i beste strøk, så villa, så større villa, biler og svære båter. Alt var utad bra. Fikk 2 barn som også oppførte seg. Kona tok pause i jobben for å lose barna igjennom puberteten, det ble over 10 år. 

Min jobb gikk etter hvert litt opp og ned. Jeg fikk en del offentlig kritikk for virksomheten og det endte med at jeg trakk meg. Kona sto meg bi hele tiden og vi kjempet sammen. Poenget er at når jeg slet så mistet jeg selvtillit, lysten på kone og sex ble borte og vi har ikke hatt sex hvor jeg har hatt utbytte av det på 20 år! Jeg går i konstant angst for å bli forlatt. Hun er streng og det vanker ikke kroppskontakt eller noe annet. Så igjennom en hobby så har jeg møtt en flott kvinne som gir meg oppmerksomhet og det vekker følelser. Litt teksting og noen øl møter har det også blitt. Hun er gift så det er ikke blitt noe sex, men plutselig så har hun vekker en lyst i meg. Jeg holder tilbake....

Har ikke samvittighet eller guts til å bryte men leker med tanken om sex med henne. Hva mener dere? Er jeg århundrets største drittsekk?

Anonymkode: 85286...0cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

0/10

Anonymkode: 0d3e4...781

• Nyttig 3
Skrevet

At du tenker på det gjør deg ikke til drittsekk. Men hvis du går lenger enn det, ja da er du en drittsekk 

Anonymkode: cc2f1...f04

• Liker 2
Skrevet

Hei Ts,

Jeg tror dette handler om at du ikke har møtt kona di på hennes behov , og det har ført til at du ikke får dine behov dekt.

Her hører jeg at du ikke tar ansvar for dette, men går etter impulsene dine?Hva er det som gjør at du ikke vanner gresset hjemme? Stoler du ikke på at kona di elsker deg? Betyr ikke det at kona elsker deg, noe for deg?

For meg ville jeg tenkt at du er utro. Har du tenkt å holde ekteskapsløftet ditt om troskap, eller var det tomme ord?

Ønsker du virkelig å knuse kona di, å svikte henne og dolke henne i ryggen, hun som har stått ved din side så lenge?

Jeg tror fortsatt du kan snu og redde ekteskapet.

Men da ville jeg vært brutalt ærlig med meg selv.

Kona di har som du sier stått ved din side, trofast og støtt, og altså vist at hun elsker deg, selv om du ikke har møtt henne på hennes behov.

Hva er nå viktigst for deg innerst inne - kona di som elsker deg eller en fremmed?

Elsker du kona di?

Handler begjæret for den andre, om at du elsker den andre fremmede høyere, eller at du savner intimitet (som du kan få av kona di)?

Ble kona di streng av seg selv, eller har du vært vanskelig mot henne eller avvist henne?

Deretter,

1) Ta ansvar for deg selv og handlingene dine. Innrøm for deg selv at du leker med ilden. Finn ut hvem som er viktigst for deg, kona di eller en fremmed.

2) Vær ærlig med kona di om hva du trenger fra henne. Spør henne hva hun trenger fra deg. Beklag for at du ikke har begjært kona di og insjet til sex slik du kanskje burde, og ta ansvar for din rolle i hvordan forholdet deres har blitt. 

Vart deretter opp kona di, gå til parterapi om det trengs, og og vann gresset hjemme.

Bryt kontakten med hun andre.

3) Eller gjør det slutt om du skal gå bak ryggen til kona di, for det fortjener hun ikke å oppleve. Det å være en bra person mot henne er det minste du kan gjøre for henne som har vært så lojal og trofast mot deg?

Anonymkode: 60b58...192

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...