Gå til innhold

Pynter du med gresskar?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 11.57):

Så neste dag som skal feires i Norge er 4. juli også eller? Hvorfor ikke bare ta alle dagene som er fest på og gi faen i de norske? Eller enda bedre, FLYTT TIL USA. 

Anonymkode: 25c69...30d

Jeg er norsk, så frigjøringen feirer jeg 17.mai. 

Allhelgensdag/helgemesse er en gammel, norsk tradisjon. Det ble avskaffet av danskene. Den finnes i ulike varianter rundt om i verden, de dødes dag er viktig i katolske land, blant annet. I Norge har alle tradisjoner rundt denne dagen forvitret. Mulig fordi vi er et bittert folkeslag, som kommer som uttalelser slik som din her. 

Vi har i alle tider vært opptatt av merkedager, og å skape variasjon og markeringer gjennom året. 

Min halloween/allhegensdag/dødes-dag... eller hva du nå enn kaller det. Er ingen av disse delene. Det er en kombinasjon av litt pynt, gresskar, ekstra lys ute, og noen andre tradisjoner. Da høsten er lang nok. 

Anonymkode: e3d47...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 17.42):

Trodde det var ganske umulig i norsk klima. Med mindre du har stort drivhus? 

Anonymkode: e3d47...914

umulig å dyrke gresskar? Selvsagt ikke. Vet om mange som dyrker Hokkaido. 

Anonymkode: d3fe0...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 17.41):

Til halloween pynter jeg med gresskar med lys i utendørs, til de som går halloween :)

Pyntegresskar er ikke godt å lage mat med i forhold til matgresskar. Så jeg er ikke enig i at det er mat og ikke pynt. De store oransje gresskarne er produsert til pynt. Til og med hønene spiser ikke den typen gresskar 😅

Anonymkode: 2bd63...f89

Hvilket merke mener du da? Hokkaido er da fine å pynte med men også å spise. 

Anonymkode: d3fe0...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...