Gå til innhold

Beste tips for vask av kjøleskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å holde det friskt og godt. Legger alltid løk i bokser hvis det er rester. Hvordan vasker du kjøleskapet? bare med vann? Zalo eller eddik? Sitron? Ditt beste tips :) 

Anonymkode: 69948...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hateridioter skrev (19 minutter siden):

Vann og zalo.

Oppvarer all mat i bokser eller poser.

ok, takk for svar. Bruker du bokser med lokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stinker kjøleskapet på jobb alltid, mens mitt eget kjøleskap aldri stinker? 😅 Føler også det er mye de samme påleggene osv som jeg har hjemme (salami feks), men lukten er veldig annerledes, så det kan vel ikke være at jeg bare har blitt så vant til min egen kjøleskap-stank at jeg ikke merker det? 🤔 Tror ikke mat ligger og råtner i kjøleskapet på jobb heller (vi er ikke mange, og det er ikke så mye inni kjøleskapet), og kjøleskapet på jobb er nyere enn det jeg har hjemme. Kan det være at det er for lite (ulike) matvarer i kjøleskapet på jobb, slik at kollegaens salamipakke blir veldig fremtredende?

Ikke for å kuppe tråden, altså! 

Jeg pleier bare å vaske bort søl med kjøkkenkluten (chiffonklut, eventuelt duppet i zalovann). Prøver å oppbevare luktsterke matvarer, som for eksempel en halvkuttet løk, i lufttett beholder. 

Anonymkode: d0847...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker mitt med vanlig Jif og Zalo.

Zalo på skuffer og plater, og Jif innvendig på vegger/bunn/dør.

Vasker det ca annenhver måned. Tørker av pakningene med vann ukentlig, og med såpe ved behov. Aldri vært noe lukt i kjøleskapet, utenom når jeg har glemt noe mat.

Anonymkode: cf853...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar ut alle skuffene, plasserer innholdet ute om det er vinter eller i fryseren/kjeller om sommeren. Bruker oppvaskmaskinen til å vaske hyller og skuffer (2 runder på den oppvaskmaskinen jeg har nå), vasker kjøleskapet i mellomtiden med jif kjøkken å etterpå med vann. Har sånn selvrens funksjon så vasker det bare en gang i året, er aldri stygg lukt

Anonymkode: f2f1e...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For å holde det friskt og godt. Legger alltid løk i bokser hvis det er rester. Hvordan vasker du kjøleskapet? bare med vann? Zalo eller eddik? Sitron? Ditt beste tips :) 

Løk som er «åpnet/påbegynt» skal pakkes i aluminiumsfolie slik at folien er luft tett rundt den. Da holder løken seg, og det blir ingen lukt. 
Plastikk, som innsiden av kjøleskap er laget av skal vaskes med forsiktighet. Bruk lite oppvaskmiddel og klut, helst i bomull og godt oppvridd. (Eddik basker du ikke plast med). 

Holder du mat i bokser og poser, passer på at maten ikke blir dårlig i kjøleskapet, så er der ikke de store vaskebehovene i kj.skapet. 

Anonymkode: 49aed...9de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tar ut alle skuffene, plasserer innholdet ute om det er vinter eller i fryseren/kjeller om sommeren. Bruker oppvaskmaskinen til å vaske hyller og skuffer (2 runder på den oppvaskmaskinen jeg har nå), vasker kjøleskapet i mellomtiden med jif kjøkken å etterpå med vann. Har sånn selvrens funksjon så vasker det bare en gang i året, er aldri stygg lukt

Hvor skittent har du det egentlig i kjøleskapet der du har mat du skal spise?  Selv ikke hos ekstreme samlere på tv, vasker de på denne måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvor skittent har du det egentlig i kjøleskapet der du har mat du skal spise?  Selv ikke hos ekstreme samlere på tv, vasker de på denne måte. 

Ikke så veldig, men er enkel måte å gjøre det for meg i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...