AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #1 Del Skrevet 8. oktober 2024 Har kjøpt maange solkremer men alle jeg prøver om de er laget til ansiktet, kroppen, sensitiv hud, få ingredienser osv. Så reagerer jeg på alle.. Blir helt rød og det svir.. Kroppen reagerer jeg ikke på noe er kun i ansiktet. Lest litt om solkremallergi og eneste jeg fikk ut av det var å kjøpe nye merker og test prøve. Men solkrem er dyrt og det er som sagt bare i ansiktet jeg reagerer så det passer seg som regel ikke å prøve å smøre og bli helt rød om man skal noe.. Er det noen som også reagerer på alle solkremer de har prøvd? Fant du en du ikke reagerte på? Går forresten ikke på noen medisiner, spiser sunt, 160 cm ca.53 kg (Om det av en grunn skulle hatt noe å si, med tanke på livsstilsykdommer ellernoe), ingen andre i familien jeg vet om som reagerer sånn som meg. Er straks 30 om alderen skulle hatt noe å si også. Blir sjeldent solbrent også og får ofte komplimang på hvor fint og frisk huden min ser ut så kan ikke skjønne hvorfor jeg reagerer sånn (da jeg ikke har andre hudsykdommer) Bruker heller nesten aldri sminke, parfyme bruker jeg heller ikke.. Håper noen hudpleiere/leger eller andre her inne som kan det faglig kan hjelpe meg, tusen takk! Anonymkode: 5fe85...313 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #2 Del Skrevet 8. oktober 2024 Prøv solkremer med fysisk filter. (Mineral solkrem) De som reagerer på vanlige solkremer reagerer ikke nødvendigvis på fysisk filter. Jeg tåler knapt noen solkrem selv. Tåler eucerin dry touch på kroppen. i ansiktet bruker jeg nesten alltid mineral solkrem. (Min er kjøpt i utlandet og sender ikke til Norge så vil ikke anbefale den her). Har eksperimentert litt med koreanse solkremer og funnet denne som keg tåler kjempe godt. SKIN1004 Madagascar Centella Hyalu-Cica Water-Fit Sun Serum SPF50+ PA++++ Den reagerer jeg ikke på selv om den inneholder noen kjemiske filter i tillegg til mineral. Merket har flere solkremer, der i blandt en mineral solkrem men den har ikke jeg prøvd enda. Klassiske solkremer bryter ned uv strålende til varme inni i huden. Mens fysiske lager et skjold på utsiden av huden. Mange som reagerer på solkremer kan også ha underliggende rosacea. Viss du absolutt ikke klarer å finne en solkrem som fungerer så er alternativet uv klær. Finnes også egne uv masker til ansiktet som brukes i Asia men kun sett noen turister iført slik maske i Norge. UV klær er det større marked for i USA og Asia så relativt godt utvalg over nett. Store solbriller og en god solhatt. Anonymkode: d4869...da2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #3 Del Skrevet 8. oktober 2024 Kan bare bruke Cosmica Anonymkode: 29c19...2d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 8. oktober 2024 #4 Del Skrevet 8. oktober 2024 Prøv solkremar utan parfyme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå