AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #1 Skrevet 8. oktober 2024 Har vært til optiker for ei stund siden, etter å ha utsatt det mange mange ganger. Synet begynte etter hvert å bli så dårlig at jeg måtte. Jeg sliter med å holde øyekontakt og blir urolig når jeg blir sett på, så dette var noe av det verste jeg kunne tenke meg. (Har en diagnose.) Dro dit, fikk gjennomført testene, og fikk høre at jeg måtte begynne med briller. Fikk da "panikk" og tok da de første innfatningene jeg fant, sa jeg ville ha lesebriller og vanlige briller, betalte og dro. Problemet nå er at jeg må få tilpasset brillene, og jeg burde også ha valgt en annen type briller enn de jeg har. Fikk nemlig for meg at å velge progressive briller ville bety mere leting og tilpasning, noe jeg ikke orket der og da. Spørsmålet mitt er om optikerer/de som jobber der skjønner at noen kan slite med slikt? Kan en be om å gå inn på et rom og få "servert" innfatninger for prøving? Hvor mye ekstra målinger må til for å få progressive briller? Anonymkode: 837f0...963 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #2 Skrevet 8. oktober 2024 Jeg prøver ut innfatninger først uten hjelp. Plukker ut de jeg liker best også spør jeg dem om råd hvilken de synes er best. Anonymkode: db425...f5e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #3 Skrevet 8. oktober 2024 Du kan ofte låne med deg innfatninger hjem mot at du betaler et depositum, da kan du prøve hjemme i ro og mak. Anonymkode: 5eb68...d39
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #4 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan ofte låne med deg innfatninger hjem mot at du betaler et depositum, da kan du prøve hjemme i ro og mak. Anonymkode: 5eb68...d39 På progressbriller så må man måle pupill høyden, for å kunne legge inn nær feltet, da må optikeren se på deg, også må briller tilpasses etter at de er ferdig for at de skal sitte godt på deg og ikke dette av eller gnage. Anonymkode: 5eb68...d39
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #5 Skrevet 8. oktober 2024 Jeg vet at enkelte bestiller briller på nett. Nå som du ver hvilken styrke du trenger kan du kanskje prøve det? Jeg regner med de har mulighet for å prøve og returnere det du ikke vil ha. Anonymkode: 66bd4...fa1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #6 Skrevet 8. oktober 2024 Forøvrig vil jeg tro de klarer å tilpasse det hvis du forteller dem om utfordringene dine! Anonymkode: 66bd4...fa1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #7 Skrevet 9. oktober 2024 Jeg er ganske lik deg, og har alltid med meg noen når jeg ser på briller, og sier alltid at jeg ikke trenger hjelp😅🙈 Første gang jeg fikk briller, tilpasset jeg de ikke, bare tok de kjapt imot og dro hjem. Skjønte etterpå at de måtte tilpasset, så tok med meg en venn og fikk ordnet det. Så mitt tips; ta med en venn/familie eller bestille briller på nett som nevnt over her. (Men de må jo sikkert også tilpasses…🤷🏼♀️). (Jeg har diagnosen engstelig, unnvikende pf). Anonymkode: 7e5f0...c1e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå