Gå til innhold

Vond i hode og svimmel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vond i hode over 2 uker. Har vart hos fastlegen og legevakt siste uke 3 ganger.  Tar sterke smertestillende. Hodepinen er ikke migrene. Livet står på pause og jeg kan ikke jobbe, kan ikke gjøre noe hjemme.  Fastlegen nekter å gi meg time siste dager og  min tilstand forverres. På legevakten fikk jeg smertestillende sprøyte og di sier at fastlegge må sende meg til utredning. Veldig desperat. Er det noe som kan gjøres? på dropp inn fikk jeg henvendelse til MR. Men hvis  man har sterk vond på så lenge, regnes det ikke alvorlig da? Psykisk helt gikk ned( gråter hele tiden. Det er veldig skummelt, jeg har ikke hatt hodepine mer en dag før... kansje dere vi anbefale noe...

Anonymkode: dc6cb...33e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I tillegg til MR så antar jeg at lege har tatt blodprøver? Hvis alle fysiske prøver er ok og det ikke kan utredes mer hos lege/spesialister, så anbefaler jeg veldig å ta en tur til fysioteraput/kiropraktor. Man kan få sterke smerter m svimmelhet av muskulære årsaker. Jeg var så svimmel at jeg kunne ikke stå oppreist, viste seg å komme fra nakken. 

Anonymkode: 33b45...d3a

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I tillegg til MR så antar jeg at lege har tatt blodprøver? Hvis alle fysiske prøver er ok og det ikke kan utredes mer hos lege/spesialister, så anbefaler jeg veldig å ta en tur til fysioteraput/kiropraktor. Man kan få sterke smerter m svimmelhet av muskulære årsaker. Jeg var så svimmel at jeg kunne ikke stå oppreist, viste seg å komme fra nakken. 

Takk for svar! ja, jeg har vært hos næpropat 2 ganger. Hadde du vond i hode med den svimelheten samtidig?

Endret av Pianodame
Skrevet
Pianodame skrev (17 minutter siden):

Takk for svar! ja, jeg har vært hos næpropat 2 ganger. Hadde du vond i hode med den svimelheten samtidig?

Ja, men ikke uutholdelig. Var også veldig kvalm. Du bør gå til en behandler som er veldig flink på svimmelhetsproblematikk, og du trenger langt mer enn 2 behandlinger, og behandlingene må være hyppige (hvis det dreier seg om muskulære utfordringer).  Da jeg var hos kiropraktor gjorde han omfattende diagnostikk før han begynte å behandle, for å utelukke krystallsyke og andre ting. Jeg hadde allerede tatt MR da jeg begynte i behandling, så vi visste at det ikke var noen funn der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har vond i hode over 2 uker. Har vart hos fastlegen og legevakt siste uke 3 ganger.  Tar sterke smertestillende. Hodepinen er ikke migrene. Livet står på pause og jeg kan ikke jobbe, kan ikke gjøre noe hjemme.  Fastlegen nekter å gi meg time siste dager og  min tilstand forverres. På legevakten fikk jeg smertestillende sprøyte og di sier at fastlegge må sende meg til utredning. Veldig desperat. Er det noe som kan gjøres? på dropp inn fikk jeg henvendelse til MR. Men hvis  man har sterk vond på så lenge, regnes det ikke alvorlig da? Psykisk helt gikk ned( gråter hele tiden. Det er veldig skummelt, jeg har ikke hatt hodepine mer en dag før... kansje dere vi anbefale noe...

Hvordan arter svimmelheten og hodepinen seg da? Hvor lang ventetid på MR? 

Anonymkode: d4a32...a49

Skrevet

Hodepine begynner etter 2 timer på morgenen og det er trygg back hode. MR henvisning fikk jeg i går , ringte der og de sa at jeg må  vente. Jeg fikk vite fra kiropraktor at jeg trenger CT, men kiropraktor kunne ikke henvise meg, han sa det er bare nevrolog  som gjør det... Helt sirkel... For å komme til nevrolog trenger jeg mr og det er nevrolog  som henviser til CT. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hodepine begynner etter 2 timer på morgenen og det er trygg back hode. MR henvisning fikk jeg i går , ringte der og de sa at jeg må  vente. Jeg fikk vite fra kiropraktor at jeg trenger CT, men kiropraktor kunne ikke henvise meg, han sa det er bare nevrolog  som gjør det... Helt sirkel... For å komme til nevrolog trenger jeg mr og det er nevrolog  som henviser til CT. 

Eh, kiropraktor kan da henvise til både MR og CT...

Mistenkelig lik tråd med magesmerter hvor lege skal ha påstått at han ikke kan henvise til koloskopi pga forstoppelse..

• Liker 1
Skrevet

Ya, jeg gikk til naprapat (jeg regnet det er nesten samme som kiropraktor) han sa fastlegen må henvise med til CT og MR. Når jeg spurte ham å henvise meg , sa han at de ikke gjør det og de har ikke den ordning... Han anbefalte meg å gå til Dropp in for å få henvisning til MR... og det er det jeg gjørde i går(( Men etter 16 dager med smerte ble i tillegg veldig deprimert( 

Jeg allerede veldig usikker at jeg skjønner medisinsk systemet her(((

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ya, jeg gikk til naprapat (jeg regnet det er nesten samme som kiropraktor) han sa fastlegen må henvise med til CT og MR. Når jeg spurte ham å henvise meg , sa han at de ikke gjør det og de har ikke den ordning... Han anbefalte meg å gå til Dropp in for å få henvisning til MR... og det er det jeg gjørde i går(( Men etter 16 dager med smerte ble i tillegg veldig deprimert( 

Jeg allerede veldig usikker at jeg skjønner medisinsk systemet her(((

Naprapat og kiropraktor er ikke det samme. Naprapat kan ikke henvise til CT. 

Skrevet

Takk for svar! og bestilte timen hos kiropraktor i Oslo . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Takk for svar! og bestilte timen hos kiropraktor i Oslo . 

Bare sørg for at du går til en som har svimmelhet som spesialistfelt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om det vises noe på MR, vil legen kunne bestille CT om det er nødvendig. 

Hodepinen og svimmelhet behøver overhodet ikke å være noe alvorlig, så pust med magen og vent på svar. 

Anonymkode: ea362...5f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om det vises noe på MR, vil legen kunne bestille CT om det er nødvendig. 

Hodepinen og svimmelhet behøver overhodet ikke å være noe alvorlig, så pust med magen og vent på svar. 

Anonymkode: ea362...5f5

Tusen hjertelig takk for svarene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...