Gå til innhold

Er serien «My brilliant friend» bra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lest bøkene.

Anonymkode: 36720...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, den er veldig bra! 

Anonymkode: e72c9...b64

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serien er rett og slett dritbra. fantastiske skuespillere, godt tidsbilde med bra kulisser og nydelig filming. Komplekse og spennende karakterer. Du trenger ikke å ha lest bøkene heller.

I tillegg til å være en god dramaserie så gir den en fin innføring i italiensk kultur, historie og litt om politikk. Det er en serie som starter på 50-tallet så du får hele sekstitallet med musikk, ungdomsopprør,studentopprør  kvinnesak og fasisme og mafiavirksomhet i det sydlige Italia på kjøpet. Elsker å se kostymene fra 70 og 80 tallet.

Jeg forstår rett og slett ikke at serien ikke har fått mer oppmerksomhet. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (21 minutter siden):

Serien er rett og slett dritbra. fantastiske skuespillere, godt tidsbilde med bra kulisser og nydelig filming. Komplekse og spennende karakterer. Du trenger ikke å ha lest bøkene heller.

I tillegg til å være en god dramaserie så gir den en fin innføring i italiensk kultur, historie og litt om politikk. Det er en serie som starter på 50-tallet så du får hele sekstitallet med musikk, ungdomsopprør,studentopprør  kvinnesak og fasisme og mafiavirksomhet i det sydlige Italia på kjøpet. Elsker å se kostymene fra 70 og 80 tallet.

Jeg forstår rett og slett ikke at serien ikke har fått mer oppmerksomhet. 

Oi, nå ble jeg litt gira på å se den :) 

Jeg jobbet i bokhandel i den perioden bøkene kom, og for å være ærlig ble jeg drittlei hele hypen. Jeg leste aldri bøkene (vet egentlig ikke hvorfor? Var student på den tiden så mulig jeg bare ikke prioriterte skjønnlitterært godt nok) og har egentlig glemt hele greia.. 

Tror egentlig at folk ble litt ferdig med denne serien i 2019, og så kom tv-serien "for sent". Gir det mening? 

Anonymkode: a9917...f30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oi, nå ble jeg litt gira på å se den :) 

Jeg jobbet i bokhandel i den perioden bøkene kom, og for å være ærlig ble jeg drittlei hele hypen. Jeg leste aldri bøkene (vet egentlig ikke hvorfor? Var student på den tiden så mulig jeg bare ikke prioriterte skjønnlitterært godt nok) og har egentlig glemt hele greia.. 

Tror egentlig at folk ble litt ferdig med denne serien i 2019, og så kom tv-serien "for sent". Gir det mening? 

Anonymkode: a9917...f30

Ja det er mulig og så er den jo på italiensk, hadde serien vært engelsk så hadde den vært mer tilgjengelig. Men se den, den er råbra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er kjempebra. Hadde ikke lest - eller hørt om- bøkene. Synes den nye sesongen har startet litt tregt, men de andre har jeg sett 3 ganger . 

Anonymkode: 6050d...a9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...