AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #1 Skrevet 8. oktober 2024 Noen som har noen lure tips til hvordan man får svelgetabletter i katten uten at han spytter dem ut? Er en evig kamp😅 Anonymkode: f0fb7...688
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #2 Skrevet 8. oktober 2024 https://youtu.be/m_AjEaHqZxc?si=nE0fCmoNcXMHI7bK How to Anonymkode: f2b0c...4e4
Gogglebox Skrevet 8. oktober 2024 #3 Skrevet 8. oktober 2024 Sett deg på gulvet bak ham, og plasser ham mellom beina dine. Løft hodet høyt, lirk en finger inn bak i munnen så du får åpnet munnen og dytt tabletten så langt bak i svelget du kan. Gni på halsen og gi en godbit eller litt våtfór rett etterpå. Evt. pakk den inn i litt leverpostei eller skinkeost. Tok lang tid før jeg ble komfortabel med å gi medisiner til katten, men etter en periode med daglige tabletter går det mye bedre. Så øvelse gjør mester 😊 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #4 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): https://youtu.be/m_AjEaHqZxc?si=nE0fCmoNcXMHI7bK How to Anonymkode: f2b0c...4e4 Takk! Anonymkode: f0fb7...688
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #5 Skrevet 8. oktober 2024 Her kan jeg ta pillen i leverpostei og gi kattten 😅 Anonymkode: 8c442...f92
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #6 Skrevet 8. oktober 2024 Gogglebox skrev (2 minutter siden): Sett deg på gulvet bak ham, og plasser ham mellom beina dine. Løft hodet høyt, lirk en finger inn bak i munnen så du får åpnet munnen og dytt tabletten så langt bak i svelget du kan. Gni på halsen og gi en godbit eller litt våtfór rett etterpå. Evt. pakk den inn i litt leverpostei eller skinkeost. Tok lang tid før jeg ble komfortabel med å gi medisiner til katten, men etter en periode med daglige tabletter går det mye bedre. Så øvelse gjør mester 😊 Har prøvd å pakke inn i leverpostei o.l., men han er utspekulert, og spytter ut🙃 Anonymkode: f0fb7...688
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #7 Skrevet 8. oktober 2024 Vi er så heldige at vi kan si "nam" så bare tar ho imot tabletten som om det skulle være noe nam Anonymkode: 475c7...c7e 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #8 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi er så heldige at vi kan si "nam" så bare tar ho imot tabletten som om det skulle være noe nam Anonymkode: 475c7...c7e Så lettvint😅🥰 Anonymkode: f0fb7...688
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #9 Skrevet 8. oktober 2024 1. rull katten inn i tykt badehåndkle 2. plasser på fanget/et bord med hodet til katten vekk fra deg 3 åpne munnen og legg tabletten langt bak på tungen. 4. hold hodet til katten hevet i et grep og kjenn på halsen til du er sikker på at tabletten er svelget. ps; man kan øve kattunger på dette som små ved å bruke en forlike. Så kommer det ikke som et sjokk når de behøver det. hvis det er en tablett som kan knuses -kan du også blande den i litt tykk honning eller sirup og smøre det på labben; katter vil da slikke det av pelsen. vh dyrlege Anonymkode: 011df...c78 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #11 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 1. rull katten inn i tykt badehåndkle 2. plasser på fanget/et bord med hodet til katten vekk fra deg 3 åpne munnen og legg tabletten langt bak på tungen. 4. hold hodet til katten hevet i et grep og kjenn på halsen til du er sikker på at tabletten er svelget. ps; man kan øve kattunger på dette som små ved å bruke en forlike. Så kommer det ikke som et sjokk når de behøver det. hvis det er en tablett som kan knuses -kan du også blande den i litt tykk honning eller sirup og smøre det på labben; katter vil da slikke det av pelsen. vh dyrlege Anonymkode: 011df...c78 Problemet er litt at smertene sitter i munn/leppe, så han spiser ikke mye, og bruker lang til på å drikke, så å slikke noe av poten vet jeg ikke om blir aktuelt. Han har ikke klart å vaske seg etter at han fikk vondt. Men skal prøve det andre du nevner! Ts Anonymkode: f0fb7...688
Million Skrevet 8. oktober 2024 #12 Skrevet 8. oktober 2024 Jeg gjorde som en beskriver over, plasserte katten med fjeset forover mellom lårene mine når jeg satt på kne på gulvet, og bendte kattens hode oppover og åpnet munnen dens. På forhånd hadde jeg gjort klar en teskje med tabletten på og en dråpe eller to med tran. Tran smaker godt for katter, og er med på å gjøre tabletten smidig og glatt og lett å svelge. Når kattens hode vender oppover og munnen er åpnet med ene hånden, før teskjeen slik at tabletten kan tømmes helt bakerst i svelget på katten og forsvinner videre ned når du lukker munnen på katten (med hodet dens fremdeles oppovervendt). Katten kjenner trandråpene renne og svelger automatisk på refleks. Evt kan du stryke lett på kattens strupe foran, da svelger de gjerne. Når man har gjort dette noen ganger, går det fort og greit å få i katten en pille eller tablett. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #13 Skrevet 8. oktober 2024 Jeg pakket inn i reke med stor suksess Anonymkode: 70c11...fec
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #14 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg pakket inn i reke med stor suksess Anonymkode: 70c11...fec Lurt! Det skal jeg prøve, ikke sikkert det er like lett å spytte ut fra den konsistensen Anonymkode: f0fb7...688 1
Tabris Skrevet 8. oktober 2024 #15 Skrevet 8. oktober 2024 Jeg bruker Dreamis kattegodt. Min katt elsker dem. Jeg gnir pillen inntil et par slike sånn at smak og lukt smitter over. Så gir jeg katten èn og èn av dem - Dreamies, Dreamies, Dreamies, pille, Dreamies, Dreamies... Da svelger han alt han får. 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #16 Skrevet 8. oktober 2024 Tabris skrev (4 minutter siden): Jeg bruker Dreamis kattegodt. Min katt elsker dem. Jeg gnir pillen inntil et par slike sånn at smak og lukt smitter over. Så gir jeg katten èn og èn av dem - Dreamies, Dreamies, Dreamies, pille, Dreamies, Dreamies... Da svelger han alt han får. Godt forslag, jeg skal prøve! Anonymkode: f0fb7...688 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #17 Skrevet 8. oktober 2024 Tabris skrev (2 timer siden): Jeg bruker Dreamis kattegodt. Min katt elsker dem. Jeg gnir pillen inntil et par slike sånn at smak og lukt smitter over. Så gir jeg katten èn og èn av dem - Dreamies, Dreamies, Dreamies, pille, Dreamies, Dreamies... Da svelger han alt han får. Det funka fjell!😃😃 Ts Anonymkode: f0fb7...688 3 3
Tabris Skrevet 8. oktober 2024 #18 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det funka fjell!😃😃 Ts Anonymkode: f0fb7...688 Så bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå