Gå til innhold

Jeg har så kjærlighetssorg,og egentlig uten grunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forholdet var ikke bra, han var kontrollerende og sjalu, andre ganger verdens beste.

Jeg har klart meg fint disse ukene, savnet har ikke vært der, men i dag helt grusomt. Jeg vet det går over, men hvorfor savner jeg en fyr som sa så mye stygt til meg til tider? Kjenner på så mange motstridende følelser, og det er så slitsomt og vondt. 

Hva er deres tips til å komme over kjærlighetssorg ?

Anonymkode: 92cdc...164

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse "verdens beste"-periodene henger igjen i minnet ditt. Og de er i så stor kontrast med de dårlige periodene at de virker mer fantastisk enn de egentlig er.

Hjernen din vet at han er en dritt, men hjertet kan ikke gi slipp på håpet om at han egentlig er en drømmeprins. Og tenk for en fantastisk fremtid dere kunne fått sammen.

Men drømmeprinsen var kun en maske. Kun et skuespill. Mannen bak masken er en vanlig mann som du ikke ville blitt sammen med om du hadde truffet han i dag og han hadde vært seg selv.

Desverre har han lurt hjertet ditt, og det tar litt tid før det går over. Prøv å tenke masse på deg selv. Ikke gå inn på sosiale medier for å se hva han gjør. Etterhvert går det over. Etter hvert merker også hjertet at du er lykkeligere uten en drittsekk i livet.

❤️❤️❤️ Stor klem 💕💕💕

Anonymkode: affa1...b2e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Forholdet var ikke bra, han var kontrollerende og sjalu, andre ganger verdens beste.

Jeg har klart meg fint disse ukene, savnet har ikke vært der, men i dag helt grusomt. Jeg vet det går over, men hvorfor savner jeg en fyr som sa så mye stygt til meg til tider? Kjenner på så mange motstridende følelser, og det er så slitsomt og vondt. 

Hva er deres tips til å komme over kjærlighetssorg ?

Anonymkode: 92cdc...164

Det er ikke egentlig han du savner, ts. Det er ideen om han du har skapt deg. Den ideen som fikk deg til å gå inn i og bli i forholdet. 

Og den ideen, det idealet eller håpet eller hva du nå enn vil kalle det er både normalt, menneskelig og noe det er ok å sørge over tapet av.

Anonymkode: 5f423...e10

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvem er det du savner, han du skulle ønske han var, eller den sjalue og kontrollerende fyren han er? 

Anonymkode: 9ef20...979

• Nyttig 1
Skrevet

Det er en sorgprosess å gå igjennom er brudd uansett årsaken. Hjerne, hjerte og kropp trenger tid på å kjenne på å være singel og alene igjen og med det kommer det ofte opp tanker og følelser om det som var, men som ikke ble.

Bare flyt med det og så vil det etterhvert fades mer og mer.

Anonymkode: c8434...896

• Hjerte 1
Skrevet

Lag en liste over alt det stygge han sa til deg, og se på den når du savner ham

Anonymkode: 6fd2b...d57

• Liker 3
Skrevet

Hjernen vår vil til enhver tid forsøke å holde oss trygge, men det hjernen opplever som trygt, er ikke det samme som hva fornuften vet er tryggest.

Hjernen opplever det den er best kjent med som det tryggeste. Når noe er trygt, har vi best mulighet for å forutse hva som vil skje, og hjernen føler at det er tryggere enn det som er ukjent.

Ergo, har du vært i et forhold med denne fyren over lengre tid, til tross for turbulente følelser, så vil dette forholdet og de turbulente følelsene oppleves som det tryggeste = hjernen vil da kjempe for at du skal forbli akkurat der. Det nye, det ukjente, det er skummelt for hjernen, og den vil tvinge deg tilbake til det kjente.

Du har evnen til å overstyre denne, men det betyr en kamp mot din egen hjerne over en liten periode. Det kan være kjempevanskelig. Jeg håper dette kan hjelpe deg med å forstå det bedre, og dermed kanskje lettere å unngp å gå tilbake!

I tillegg er det jo et fantastisk uttrykk som heter "old habits die screaming".

Anonymkode: 2a146...a5d

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...